úterý 5. dubna 2022

Kaleidoskop, aneb krasohled

 Když mám prostoje nebo je mi všelijak, případně když nemohu usnout a to se mi stává často, ležím a vymýšlím si,

milé KOČKY, třeba to také znáte, 

v duchu si představuji hračku našeho mládí, kukátko se spoustou barevných sklíček, jehož otáčením se měnily obrazce, nu a já si místo toho představuji takový pomyslný krasohled s českými městy a místy, kde se mi hodně líbilo. Někdy to beru podle abecedy, a někdy jen tak, napřeskáčku. ( v tomto případě nezahrnuji města a místa za hranicemi, která jsem navštívila, to bych asi neusnula až do rána ).

Sama jsem překvapená, co jich je a jakých! jedno hezčí než druhé a to jsem si vzpomněla jen na některá. Jak ráda bych jejich seznam ještě časem rozšířila a do některých se znova podívala. Protože, jak znáno, hodně měst se v poslední době opravilo a zvelebilo a jsou mnohem hezčí. Právě tak se ráda vracím do skalních měst, kterých je u nás hodně, rozhledny a vyhlídky mě také pořád ještě lákají a těch přibylo docela dost.

Bavilo by vás ten seznámek z mých nocí vidět?

A - Adršpašské skály

B - Broumov, Bruntál, Beroun, Brno, Bečov n.T.

Č - České Budějovice, Čáslav, Česká Lípa, Český Krumlov

D - Domažlice, Děčín

F- Fulnek

H - Hradec Králové, Heřmanův Městec, Hořovice, Horaždovice, Hodonín, Hlinsko

CH - Chrudim, Chomutov, Cheb

J - Jičín, Jihlava, Jeseník, Jindřichův Hradec

K - Kolín, Karlovy Vary, Kroměříž

L - Litoměřice, Luhačovice, Loket, Liberec, Lipnice, Lipník n.B.

M - Moravská Třebová, Mnichovo Hradiště, Mariánské Lázně, Mikulov

N - Náchod, Náměšť n.O.

O - Olomouc, Opava

P - Praha, Písek, Pardubice, Prachatice, Plzeň

R - Rumburk, Rajhrad

S - Strakonice, Svitavy, Slaný, Sušice, Strážnice, Slavonice

Š - Švihov

T - Tábor, Tachov, Turnov, Trutnov, Telč, Třešť, Třeboň

U - Úterý

V - Vimperk, Volary, Valtice

Z - Znojmo

Ž - Želiv, Železnice

--- na tak malou zemičku je toho dost a to nemluvím o okolí těch měst a dalších, na která jsem tu v tuto chvíli zapomněla, jsem pyšná na to, co tu máme a jsem ráda, že jsem měla možnost mnohé poznat a vidět, projít se, nafotit. Dáme si pár fotek na doložení, že nelžu? ... kdo tohle má?

České Budějovice:


Děčín:


Kroměříž:



Praha:


Švihov:



Třeboň:


Znojmo:


Přeji vám krásné jaro a mnoho povedených výletů do přírody.



22 komentářů:

  1. Jiřinko, krasohled jsem milovala a ten tvůj, ten je prostě překrásný!
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, však to znáš ze svých cest, co je u nás krás. Tak jen některé jsem dnes zmínila, co bych to byla za Hanzelkozikmunda, abych jezdila za hranice a neznala naši zemičku? Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Taky jsem měla krasohled a bavil mne jako ten Tvůj.
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dlouho jsem tu hračku kdysi sháněla pro vnučky. Skvělá zábava pro deštivý den.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. I po nocích cestuješ …, chápu, jak to jinak všechno stíhat 😁. Souhlasím s Tebou, že v té naší kotlině je spousty krás!!!
    Krasohledy mám dodnes 2 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, občas si vzpomínám na některá ta místa a na okolnosti a mám radost, že mě TO potkalo. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásná města, krásnou přírodu máme. Škoda, že ta digitální doba pro mne přišla tak pozdě. Také jsme toho hodně viděli, ale s fotkami se muselo šetřit.A kaleidoskop si užívám alespoň digitálně. Je to krása, jak se obrazce mění. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, taky mě mrzí, že mám digitální foťák k dispozici až od r. 2004, ale manžel a jeden známý už jej měli dříve a tak jsem občas fotila na jejich.
      Moc mě mrzí zájezd do Skotska bez digifotoaparátu. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,u nás je opravdu moc hezky.Tvůj krasohled se mi líbí a těší mně,že jsem tam našla celkem dost míst,kde jsem byla.Přeju Ti,aby se tvůj seznámek rozrůstal o další a další krásná místa, nejen v naší nádherné zemičce.Pěkný den! Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, a to jsem tam nedala třeba Klatovy a Frantovy Lázně, kde se mi též hodně líbí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Moc pěkný přehled. A krásné záběry měst :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný přehled Jiřinko. To se Ti opravdu moc povedlo. Přeji Ti krásný večer. U nás prší dnes celý den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tak můj muž by mi na tohle řekl, že jsem měla napsat, kde se mi nelíbilo, že by to bylo kratší, hihi. A měl by jistě pravdu. Posílám hodně pozdravů do Rbk a celý den to vypadalo směrem k severu, že se u vás čerti žení. Už bych ti přála sluníčko a teplo.
      A dnes jsem dostala novou várku energie a nejméně tři nápady na pořádný výlet, jak já se těším!!!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, super krasohled a hezký nápad. Fotky jsou parádní, ráda jsem se prošla místy známými i neznámými.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, s tebou mám extra problém, obvykle místa, která navštěvuješ, znám, ale byli jsme tam třeba dávno a ty mi svými skvělými fotkami dodáš chuť se tam zas rozjet a podívat se, jak se to změnilo, obvykle k lepšímu.Jenže, to bych musela manželovi koupit vrtulník, aby se to dalo stíhat ( a musela bych mít extra pumpu bez placení na pohonné hmoty). Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krasohled je od slova krásný a účel splnil dokonale, milá cestovatelko Jiřinko :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, jak říkala jdna moje bývalá šéfová, nás na kolena nedostanou a všechny ty hnusné zprávy, na které nemohu nijak reagovat, musíme vyvážit hezkými - chceme li zůstat duševně zdravé. Ono je toho i tak dost na jendoho.
      Držím palce, ať je brzy jaro a hezky i v Jbc.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Tož u nas ve strednich Cechachvse rekne nic moc, slebmsme v okoli hned dva zamky, ve Veltrusichbs Nelahozevsi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náhodou toho je tady v okolí tolik, že to jeden nestíhá, kdysi jsem dávala na blog seznámek zámků, hradů a pamětihodností v dosahu Mělníka a bylo toho spousta.
      Cestování a poznávání zdar. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Na krasohledy jsem býval kadet. Ani nevím, kde teď všechny jsou :-(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, kdo krasohled vymyslel, udělal radost hodně lidem. Jiřina z N.

      Vymazat