pondělí 4. dubna 2022

Zvonice

 Zdá se, že dřevěné zvonice se hodně lidem líbí a tak si ohřeju polívčičku a uvedu namátkou některé z těch, které jsme s manželem během několika let navštívili:

Milé KOČKY, 

vás, které tohle téma neláká, poprosím, přijďte na můj blog jindy a třeba tu bude něco i pro vás:

Mělník:



Rovensko pod Troskami s obrácenými zvony:




Osek u Sobotky:


 

Železný Brod, znovu postavená v r.2008 po požáru té původní z r.1761:



pro mne nejhezčí: Loučná Hora:



Horní Ředice:



Sezemice:



Tuřany:



Řisuty:



Přelíc:



Kvílice: nejstarší na Slánsku



Neprobylice:



Želenice:


 Obříství:


v Libiši:



Hostín u Vojkovic:



a dva kostely, také dřevěné, moje oblíbené:

v Kočí:


a v Dobříkově:




rozhledna na Blaníku: tamní vojsko zatím nevyhodnotilo situaci za nutnou zasáhnout, asi...



a je jich, dřevěných a zajímavých staveb, u nás mnohem víc: snad to nebude vadit, že některé z nich už tu časem byly?

Omlouvám se, že někdy nejsou mé příspěvky aktuální, připravuji občas několik článků na týden dopředu a stane se, že se netrefím s počasím a tak...


20 komentářů:

  1. Jiřinko, krásné stavby, líbí se mi všechny. Přeju hezký začátek týdne. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, kdybych byla trpělivá, asi bych jich našla v archívu víc, ale to nevadí. Prostě to tu máme a všechny jistě stojí za výlet. Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,zvonice jsou nádherné.Některé jsme už navštívili a na některé se chystáme.Koči mám v plánu už delší dobu.Je trochu dále a směr Jičín,tu silnici nemám ráda.A pro psa i dlouhá cesta autem,tak někdy o víkendu,až bude čas a pes bude se synem.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, bude se ti tam líbit, já osobně si přeju někdy natrefit ten kostelík otevřený.
      Byli jsme tam asi 4x v různých ročních obdobích a vždy jsme si to užili, i když jen focení zvenku. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, trefila ses parádně - kdo by nechtěl takhle nádhernou oblohu...
    A pochopitelně i vybrané stavby - nejblíž máme Kočí...
    Moc tě zdravím a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, můj muž, když někam jedeme, ani netuší, co je cílem a pak se mne obvykle ptá, jak jsi na ty bouračky přišla, neví, že to mám dávno nastudované z mapy a předem ho tím neobtěžuji.
      Moc se mi takové stavby líbí a nejen ty dřevěné. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. To je tedy nějakých zvonic. Jsi prostě cestovatelka !!!
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky, momentálně mě dost brzdí počasí a některé okolnosti, ale bude líp, to je jasné. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tý brďo, to je sbírka👍👍👍☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, je jich mnohem víc, ale na blog se toho zase tolik nevejde. ( a hledat ve starých fotkách je divná a zdlouhavá disciplína ).
      Zdravím tě a držím palce, abys měla doma co nejdříve Ňufáčka. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Všechny jsou krásné. V Loučné Hoře je opravdu asi nejhezčí, ale v Kočí a Dobríkově jsou moc krásné. Rozhledna je také super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, na Blaník jsem vylezla několikrát a vždy se mi tam líbilo. Dokonce jsme tam vytáhla i své horské kolo. Jo, ale už je to nějaký rok! Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, tak jsem se s tebou podívala zas na různá místa. Jak jsou podobné a přitom každá jiná. Ale nejhezčí nevím - ta je asi u nás :-) :-) Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ráda nakukuji na jiné blogy, ale málokdy mi přijde do cesty něco nového a je vidět, jak jsem stará. I když! jsou místa, kde jsem dosud nebyla a to jsou místa na Moravě pod Ostravou a třeba jsem nikdy nebyla ve Vizovicích.To by se mělo napravit,
      uvidíme, co nám letošní rok přinese.
      Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. JIřinko, představila jsi nám krásno sbírku dřevěnic, každá trochu jiná, ale všechny moc pěkné 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bylo by škoda je doma syslit, když můžou být pro jiné zajímavé a mne to nic nestojí. Pa a mávám. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko to je nádherná a zajímavá přehlídka dřevěných zvonic a kostelů. Většinu jich vůbec neznám. Znán jen zvonici vedle kostela sv. Ludmily v Mělníku a tu v Oseku. Ostatní většinou ne, některé jen z fotografií. Jsi úžasná, že nás dokážeš seznámit s takovými zajímavými místy. Přeji Ti příjemný večer a hezké další dny. U nás zrovna chumelí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, některé máme tady kousek od nás a ty ostatní jsem zařadila obvykle cestou někam jinam, ty na Slánsku jsem brala na výletech jen po třech, aby manžel nevrčel.Ta v Neprobylicích se mi také moc líbí, tam jsme byli asi 4x, pokaždé s někým jiným, to je můj trhák, spolu s Třebízí.
      Už bych někam ráda jela, ale momentálně není vhodná konstelace.
      Járo, tak budeš muset sundat sáňky z půdy. Moje běžky neviděly sníh několik let!Ve sklepě totiž žádný není.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,krásné dřevěné stavby,všechny jsou moc zajimavé.Jsem ráda,že jsi mně vzala sebou na tato moc pěkná místa,že jsem se mohla podívat.Jsi fakt velká cestovatelka.My chceme jet v sobotu na nějaký výlet,ale uvidíme jaké bude počasí.Zrovna dneska je celkem zima,prší.Když jsme byli nedávno v Pardubicích,bylo hezky,teploučko,sluníčko,ani mráček.Tak snad už se počasí umoudří a začneme konečně více výletovat.Jiřinko,měj hezký den a opatruj se! Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to ti chválím, na výletě člověk pookřeje a potěší mysl, odpočine si od běžné práce a starostí. Přeji šťastnou ruku při výběru a hlavně spokojený návrat domů, kde to máme nejraději. Pa Jiřina z N.

      Vymazat