úterý 26. dubna 2022

Kašny a vejce

 Velikonočně ozdobené kašny byly v tomto zájezdu to hlavní. A tak jsme si je na každém zastavení vyhledaly a snažily se jim udělat fotku, ale, ne vždy se to podařilo. Největší, s údajně 12 tisíci vejci, byla v jedné vesnici Bieberbach až na závěr. To abychom měly cestou do Prahy na co myslet. Příkladně ta kašna, kterou jsem dříve vídala ve Forchheimu, byla tentokrát zakrytá a i vedlejší parádní radnice obestavěná lešením. Probíhají stavební práce.

Milé KOČKY, i tak vám hodlám poskytnout několik fotografií, abyste měly představu.

Nebudu uvádět jednotlivá městečka, dám jen vzorek, od každého trochu: nikdo to tam neničí, nikdo to nekrade, jo, a mají tam dobré pivo: můžeme si vzít příklad!







































Pro věrné návštěvnice blogu mám cosi v rukávu i na zítra!

20 komentářů:

  1. Jiřinko, děkuji za fotky. Muselo se ti o vejcích i zdát :o) Ale je to hezký zvyk.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když jsem to před lety viděla poprvé na dvoudenním zájezdu, kdy jsme projížděli asi 7 vesnic a několik městeček, tak jsem nevěřila vlastním očím. Hezký slunečný den. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, vajíčkové výzdoby se mi moc líbí ! Ty kašny jsou úžasné a celé to působí moc hezky, jde z toho energie. Paráda ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ty zvyky jsou zajímavé a to i ty naše, zažila jsem nějaké velikonoční v Jedovnici kdysi.
      Leni, měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko to je nádhera a moc krásně jsi kašny i vajíčka nafotila. Děluji za pžasnou podívanou.

      Vymazat
    2. Koukám, že jsem jsem komentář zase "zvojtila". Ruce mě vůbec neposlouchají. Omlouvám se.

      Vymazat
    3. Járo, důležité je, že se ti kašny líbily a já jsem komentář pochopila.Už také dělám překlepy. Hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásné jarně-velikonoční pokoukáníčko !
    Pěkný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ty kašny mají každou trochu jinak ozdobenou a není to špatný pohled.Za mne zajímavý zvyk. Je to oslava vody a jarních svátků. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Vejce, kam se podíváš. Výzdoba je opravdu bohatá, ale nejsem si jistá, že by u nás vydržela. Třeba se pletu, a to bych byla ráda. Zdravím 😛

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to jsme si s Janou říkaly také, já si myslím, že na Moravě nebo v Jižních Čechách by asi výzdoba vydržela, ale jinde sotva.
      Ta největší kašna je v malé vesnici, tam si to ohlídají. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To je neuvěřitelné.Taková nádhera.To jsem nikdy neviděla.Taky,kde

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, v Bavorsku to má mnohaletou tradici. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jedním slovem krása. To muselo být práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, oni to chystají, tuším, že asi 2-3 týdny a po Velikonocích to také několik týdnů nechávají. V některých vesnicích vajíčka malují a zdobí děti, jinde už částečně přešli na umělohmotné, ale většinou zdobí kašny, někde jsem viděla i ozdobenou studnu.
      V soukromých zahrádkách obvykle mají navěšená vejce na stromečku - vrbě nebo bříze. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Děkuji za reportáže z putování po Bavorsku. Závěrečná přehlídka je úchvatná! :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přidala jsem další díly a díky za pochvalu. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,to je nádhera.Moc se mi ty vyzdobené kašny líbí.Moc krásně jsi všechno nafotila,děkuju Ti,že jsi nás vzala na putování po Bavorsku.Nádhera.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, moc mě to těší, že se ti výlet s námi líbí. Jiřina z N.

      Vymazat