středa 11. května 2022

Amsterodam

 Zajímavé na tomto městě je mnohé, ať jste tam prvně, nebo vícekrát, ať chodíte po svých, nebo se necháte vozit lodí po grachtech, ať máte mapu v ruce či jen tak bloumáte ... ono také záleží na tom, co rádi navštěvujete, muzea, galerie, sochy, památky, kostely, nebo dáváte přednost posezení v restauracích, kavárnách, bistrech. A že v tomto městě lze koupit i jíné artikly, to se běžně ví. Takže na každém rohu cítíte zvláštní odér a pak se dovíte, že koupit zde marihuanu prý není problém a tak je to i s jinými věcmi, třeba ve výloze vystavenými dívkami. Já nic takového nevyhledávám a tudíž, pokud nechcete vidět typické domy a vodní kanály a pár věží, ani u mne nezastavujte, milé KOČKY. Jsem obyčejný turista s foťákem na krku a cvakám si především pro sebe, to, co se mně líbí:

nebudu se tudíž rozepisovat o množství bicyklů, o Čínské čtvrti, o červených lucerničkách, nejsem v tom odborník.

















...slušelo by se dodat, že holandské domy mají obvykle přední část domu nakloněnou, vršek je víc vpředu než dolejšek, a nahoře, ve štítu, je jakási kladka nebo cosi, kudy se dá nahoru vytáhnout třeba nábytek, protože mají chodbu či schody tak malé, že by se tudy neprotáhl...




plovoucí trh s květinami:



a zítra se zas podíváme jinam...

20 komentářů:

  1. To, že schodiště v domech je velmi úzké jsem se tam přesvědčila. My tenkrát byli ubytovaní v Amsterodamu a dostat se na pokoj se trochu objemným zavazadlem bylo dosti náročné :-).
    Tak jsem si pěkně zavzpomínala.
    Měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak víš, o co jde. Moc tě zdravím. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Před 12 lety jsem v Amsterdamu měl běžet tamější mezinárodní maratón a moc mě tehdy mrzelo, že jsem musel účast kvůli zranění kolene zrušit. Proběhnout se takovým krásným městem by býval byl skvělý zážitek. Já mohl pouze s foťákem pajdat kolem trati a fotit šťastnější kolegy :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, nevím, jak moc jsi schopný v běhu, ale jelikož si myslím, že fotíš skvěle, osud to zařídil dobře.Hezký den ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Nádherná procházka, jako bych tam byla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, o to mi šlo, aby se tam podívali všichni, kteří nemohou cestovat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko to je zajímavé město a velice zajímavé domy. Děkuji ti za seznámení s tímto zajímavým městem. Květinový trh by se mi líbil, stejně jako vodní kanály. Děkuji za hezkou podívanou a těším se na další fotografie. Přeji ti klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, přenesly jsme se díky fotkám na chvíli do města, které stojí za návštěvu.Já jsem dala k nakouknutí jen střípky.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,nádherné město.Tam by se mi líbilo.Domy jsou zajimavé,stejně jako květinový trh.Těším se na další hezké fotky.Měj se pěkně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, chodit podél grachtů a sledovat cvrkot mě bavilo. A jak vidím, teď i tebe. Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Parádní procházka, ty domy jsou opravdu hodně zajímavé 😊

    OdpovědětVymazat
  7. Lezarts
    Vše bylo nademnou, už vychváleno, já musím jen souhlasit…je to malebná pohlednice z Amstrdamu👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, hlavní bylo počasí a to se nám tentokrát opravdu povedlo.Je to jako procházky Prahou, pokaždé jinou ulicí a pokaždé něco pěkného člověk uvidí.
      Ale pohled na Karlův most a Hradčana nic nemůže přetrumfnout. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Líbily by se mi kytičkové trhy. Měj se hezky Jiřinko. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, minule s Janou, protože často pršelo, jsme hodně času věnovaly chození po obchodech se sýry, čokoládou, uždibovaly jsme nabízené vzorky...a byly jsme najedené! no, pravda, že jsme i lecos domů koupily!
      Minule jsem si tam, na bleším trhu, koupila starožitný modrobílý talíř.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,přivezla jsi překrásné fotografie.Jsem okouzlena,že bych tam hned jela.
    Líbí se mi všechno.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, ono je tam toho tolik k vidění a taky k focení, že se o nějakém kvalitním focení nedá mluvit, jen cvakáš a procházíš se.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, moc ráda jsem si zavzpomínala... Jak vidím, hezké to tam mají pořád.
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, moc ráda poznávám jiné kraje a pak? se zase moc ráda vracím k nám, domů. Jiřina z N.

      Vymazat