čtvrtek 12. května 2022

Větrné mlýny

 Tomuto místu ráda věnuji celý jeden příspěvek, neb se mi tam velice líbilo, ač už jsem tam byla, jak bylo dříve řečeno. Jenže, tentokrát bylo slunečno a klidno, teplo, zeleno a přívětivo. Měli jsme dost času na procházku po celém areálu. Je tu, jestli to dobře říkám, 19 různých větrných mlýnů a jsou rozesety podél kanálů, kudy občas projede loď s turisty, občas po pěšině profrčí cyklista a nebo vás obstoupí chumel cizích turistů, mnohdy z velmi vzdálených zemí.( I když, covid udělal i v tomto své!)

Několik mlýnů dokonce otáčelo lopatkami a tak došlo i na videozáznam. Jeden mlýn je přístupný a dá se vystoupat až nahoru. Většinou jsou používány na přečerpávání vody z místa na místo...Holandsko je na vodě. Jednou na zájezdu nám průvodce povídá v busu, krátce před Amsterodamem: tady byla v šestnácttém století velká námořní bitva. Tady, na poli? a on na to, tehdy tu bylo moře a později ho zdejší vysušili. Tak je to tam u nich pořád. Boj o kousek půdy a ne vždy zvítězí lidičkové.

Ale vraťme se, milé KOČKY, do Kinderdijku:
























,,Každému,, mlýnu jsem udělala portrét a všem dohromady společnou fotku, aby si mohly uvědomit, jak jsou krásné.

16 komentářů:

  1. Jiřinko, krásné, romantické. Jsem ráda, že to viděli i medvídci ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, byli tam podruhé a docela spokojení! Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Nádhera, Jiřinko!
    Měj krásný slunečný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky. Udělala jsem si ho dost pracovní!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. My tenkrát navštívili jiné místo s větrnými mlýny, ale taky to bylo OK.
    Díky za Tvé fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ty mlýny jsou tam tak časté, že podle nich to člověk pozná, kde je. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Idylka, jak z “fajáncové” keramiky😁.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, díky počasí a ,,dostatku,, času jsem si to tentokrát velmi užila.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Nádhera! Manžel jednou přes Holandsko jel a moc se mu tam líbilo, jednou se tam prý určitě podíváme :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, ráda bych ještě někdy zavítala do Fríska, a i nějaká města mám v plánu, jako třeba Mastricht a Naarden, Mechelen a pod. Jenže, kdoví, jak to se mnou bude. Ale těšit se můžu. Tobě přeji spoustu krásných cest s rodinou. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Nádherné fotografie mlýnů. Jiřinko to muselo být úžasné být přímo u nich. Děkuji za překrásnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, tentokrát jsem chodila ,,sama,, abych neměla na fotkách 50 lidí ze zájezdu a docela jsme celý ten areál viděla jinýma očima. Příjemné a pohodové místo. Na rozdíl od minule, kdy byla mlha a déšť.To vypadalo strašidelně. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To by bylo něco pro mě.Větrné mlýny.Nádherné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, točily se jen u dvou mlýnů ty perutě, ale i tak se mi tam tentokrát moc líbilo.Bylo to hodně zelené, ale i staré, žluté rákosí a plno kachen a tak tam bylo i živo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Větrné mlýny,nádhera.Přeju krásný sluníčkový den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, tam jsem si to opravdu hodně užila. Jiřina z N.

      Vymazat