úterý 3. května 2022

Naprosto čerstvé

 Bylo pondělí kolem osmé večer, 2.5.22, tedy vlastně včera, a já jsem si vzpomněla, že mi na výletě v Rakovníku Jana povídala, že u nás před kinem udělali ze staré fontány nějakou novou, za dost peněz. Tak jsem nahodila oblečení a malý foťáček a davaj se tam podívat. První, co mne zaujalo, že si tam někteří obyvatelé města ustlali a dělali si v parku mejdan, resp. zábavný večer. Řvali tak, že to bylo slyšet na velkou vzdálenost. Počítám, že jsou nedoslýchaví, jinak by přeci museli slyšet jeden druhého. Blíže se k jejich popisu nebudu vyjadřovat, aby mě někdo nepopotahoval?

Přišla jsem k fontáně, pomalu se stmívalo a voda různě tryskala, což u těchto fontánek je obvyklé. Posléze se rozsvítila barevná světla a dvě děti, které tu probíhaly mezi jednotlivými proudy vody, začaly kroužit a lítat ještě zběsileji, no, nevím, zda by je maminka neměla po osmé večer už pomalu chystat do pelíšku, byli to školou povinní chlapci. Navíc už dost promáčení, ale nejsem zvyklá někomu bez požádání radit.

Udělala jsem několik snímků, načež hoši uvážili, že budou ozdobou mých fotek a lezli mi neustále do záběru, tak jsem je slušně požádala o klídek a dokázala jsem cvaknout i nějaké fotky bez nich. Poté jsem vzala zpátečku a šla k domovu. Na křižovatce jsem udělala ještě pár snímků květin a také nějaké mé oblíbené přesplotovky.

To abych tu měla pro vás, milé KOČKY, nachystáno něco na ráno:




















mířím k domovu:













vůni šeříků si musíte domyslet... 

a západ slunce:


Kéž by i u nás zapršelo...

16 komentářů:

  1. Jiřinko, zdravím. Fontána je pěkná. Škoda že ti výrostci musí dělat všude kravál. Jak vidím dokonce se mezi tryskami projížděli na koloběžce.Muj manžel tvrdí, že tam, kde se udělá lavička, dělá mládež bordel. Často sedí na opěradlech a nohy mají na sedadle. Nechápu to. Zajímalo by mne, jak by reagovali, kdybys jim řekla, že fontánu foís pro internet.Pohled do zahrádek je krásný. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ti dva kluci - to by ještě nevadilo, ale ta skupina vedle, co tam vyřvávali, ( říkají jim nepřizpůsobiví ) ti mi vadili, ač seděli na vyvýšeném místě, kde je asi ovládání té fontány. Protože, až nainstalují ještě lavičky, tak to bude jasné, normální člověk si neškrtne.Jsou kolem dokola nasázené macešky, bylo to tam suché a pokud nezaprší nebo to někdo nezaleje, přijde to pryč.
      Raději bych tu fontánu viděla na náměstí, než v tomhle koutě města. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, fontána se mi moc líbí. U nás jich nemáme moc, a tak se nám v nich taky ráchají někteří spoluobčané, občas i školní děti. Když si představím, jak hodně se musí chemicky voda upravovat, aby takové zařízení bezchybně fungovalo, děti bych v ní máchat rozhodně nenechala.
    Máte hezky rozkvetlé město!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky mám ráda tuhle jarní květenu. Fontány a vůbec voda v městě se mi líbí a je potřeba. Poté, co tu zničili spoustu živých plotů ve prospěch parkovacích míst nemají ptáci a jiná zvířena tolik prostoru vhodného k životu.Vidím to u nás, okamžitě se zvedla prašnost a hluk.Hezký den Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, hezká fontána ! Dokonce i osvětlená... Měj se dobře. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, líbí se mi ta nasvícená voda, vypadá na fotkách jako malé postavičky v tanci. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Fontánu máte tedy hezkou ! Není divu, že to ty kluky láká :-).
    Hezký den !
    Hanka
    U nás ráno trochu mokré, ale možná se to vybere.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ráno to tu vypadalo divně a nyní svítí sluníčko. Přála jsem si déšť. Původně jsem chtěla jet do Mělníka pro bohyšky a pak do Čelákovic a místo toho sedím doma a kašlu. Musím se uzdravit, mám na to dva dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,pěkná fontána.U nás má být také něco podobného,nově.Myslím v parku.Zajdu se tam podívat.Ztrácejí se mi u tebe komentáře.
    Měj hezké májové dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, co všechno dnes lidi neukradnou, už i tvé komentáře, hihi.
      Na chvíli jsem si sedla k počítači a koukám, že je tady živo.
      Tak na vaši fontánu jsem dost zvědavá a jistě se pak s Marcelkou, rodačkou z Turnova, na ni pojedeme podívat.
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Barevně osvětlená fontána, to je fakt moc pěkné. Všude všechno kvete, to je pastva pro oči, ráda jsem se podívala 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, sama jsem překvapená, co to tam nechali udělat, byla tam sice i dříve, ale jen takový bazén a pár trubek, ze kterých trochu stříkala voda. Tohle je nové a asi se bude především dětem líbit.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko ta fontána je úžasná a nasvícení perfektní. Stejná je na náměstí v Lovosicích a také se tam lidi cachtají jakoby doma neměli sprchu. Nechápu to. Ta hlučná mládež je snad všude. Kdyby aspoň nebyli tak sprostí a ještě jim do
    jejich hlučného hovoru řve hudba i když tomu se snad ani hudba říkat nedá. Přeji hezký zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, takže ty víš, o čem píšu, kvůli těm lidem jsem se tam příliš nezdržela.Nakonec už bylo po osmé a šeřilo se, tak co tam?Manžel se mnou nešel, snad jindy.
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,fontána je moc pěkná a to nasvícení,paráda.Krásně to u vás kvete.Měj pěkný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, je to asi lepší, než ta stará, polorozpadlá.Díky za návštěvu na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat