pondělí 2. května 2022

Výlet podle mého

 Velice dlouho jsem si myslela na jistý výlet, (  mám jich v plánu spoustu ), kde jsme s manželem už několikrát sice byli, ale Lenka mě u článku, kdy jsem nedávno na blog dávala dřevěné zvonice, jemně upozornila, že ta jejich, rakovnická, je nejkrásnější a já jsem si sebekriticky přiznala, že na tu jsem při psaní a vyhledávání fotek úplně zapomněla. Abych nevařila jen ze starých fotek a vzpomínek, rozhodla jsem se, že  Rakovník opět navštívím a vše nově nafotím.A když už jsem pracovala s mapou, vyhledala jsem si po Rakovníku vše zajímavé a také dvě okolní vesnice. Jenže, nejprve jsem byla nemocná já a nyní i můj řidič - manžel, tudíž mi přišlo velmi vhod, že mi Jana, kolegyně, nabídla výlet jejich autem a já ji naočkovala na ten Rakovník. Dnes ráno, 1. května, jsem kolem osmé hod. nejprve došla k úřadu v N. nafotit nějaké ty kytky, dokud tam vesele kvetou a pak jsem šla na místo setkání a vyjeli jsme. V Kralupech kvetly šeříky,  ve vesnici Tuřany jsme s Janou navštívily na hřbitůvku dřevěnou zvonici, o které jsem se na blogu již zmiňovala, poté nás objížďka zavedla do vesnice nedaleko, - Řisuty a tam jsme si prohlédli další z dřevěných zvonic. Pokračovali jsme do Rakovníka, kde jsme obdivovali Pražskou bránu, kostel a v sousedství i krásnou zvonici, náměstí a radnici, morový sloup, synagogu s Galerií Rabase, Vysokou bránu, poté jsme se přesunuli na hřbitov s další dřevěnou zvonicí a kostelem, a aby toho nebylo málo, na konci města jeden hřbitovní kostelík s křížovou cestou. Poté jsme vynechali obec Senomaty, která byla sice v plánu, ale tu si nechám na jindy a odjeli jsme do obce Olešná, tady zámek pouze přes bránu - je v opravě, také tady kostel s křížovou cestou, sloup asi s J.Nepomuckým? a odtud přesun do Krušovic na oběd. Po vydatném jídle jsme na delší dobu zastavili ve Smečně, kde jsme v zámeckém parku obdivovaly s Janou petrklíče a dalších mnoho jarních kvetoucích rostlin. Potěšily jsme oko a duši a kolem 16té hodiny spočinuli doma. Moc se nám to podařilo, Jany manžel nás bezpečně a s přehledem dopravil tam i zpět, nyní zkusím potěšit i vás, milé KOČKY.

ráno, raníčko u úřadu:











zvonice Tuřany:




zvonice Řisuty:



Rakovník:
































Olešná:










Smečno:















Bylo teplo a krásně. Kdo nevěří, ať tam běží...


22 komentářů:

  1. jiřinko, skvěle si to vymyslela. Musel to být parádní den. Obdivuji nejen stavby, ale i tu úžasnou zelenou, které je všude kolem nás. To je fakt krása!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, to je fakt, že příroda si jede podle svého a nakonec vždy zvítězí jaro nad zimou. Kéž by u lidí rozum vždy zvítězil nad hloupostí.
      Jsem moc ráda, že se ti na blogu u mne líbí, mně zas na tvém! Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Omlouvám se za to malé J - málo jsem stiskla klávesu...
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, moc hezké fotky jsi pořídila z krásného výletu. Měj klidný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, byl po povedený 1.máj. Přeji všem jen hezké dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko to byl parádní výlet a moc hezké fotografie jsi pořídila. Ty zvoničky jsou opravdu kouzelné. Podobná je i v Nelahozevsi proti Dvořákovu domů. Krásný výlet to byl i počasí v vyšlo. Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, díky za uznání, vidíš, na tu jsem také zapomněla a to jsem nedávno říkala, kolik jsem jich viděla a fotila a dopočítala jsem se něco kolem dvaceti.Na Slánsku a Mělnicku je jich, naštěstí, dochovaných hodně.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, kochám se tou krásou, počínaje květinami, následovanými úžasnými památkami. Stihli jste toho za jeden den hodně a tys to báječně zdokumentovala. 👍👍
    Měj hezké dny🍀♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já jsem na výletě jako v transu, ani mě nebolí nohy, zato potom..hihi.A jak by řekla kamarádka Marcelka, byl to povedený výlet, neboť byla i hospoda a cukrárna!
      Zase se ukázalo, že u nás v ČR není nikde nezajímavo. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To byl tedy krásný výlet. Tolik krásných fotek!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, ty jsi neúnavná cestovatelka a já se díky tvým fotkám podívám na místa, která neznám. Díky a přeji další skvělé výlety 👍🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, kdybych polovinu toho, co mám v plánu odjezdila a oběhala, tak mám do konce roku co dát na blog, hihi. Moc tě zdravím a přeji krásné, květnové dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásně jsi nám ten Rakovník nafotila. Moc jsi mě potěšila. Hodně jste toho i sběhaly. A v Krušovicích je restaurace vyhlášená. Tak jsem ráda, že se výlet povedl. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já jsem tam byla poprvé kdysi před lety a to jsme se podívali i dovnitř synagogy, nyní Galerie, ale včera bylo zavřeno. Rakovník je, bohužel, mimo hlavní trasy, ale kdo chce, ten si to najde. Také nedaleká Lužná a rozhledna na kopci mohou být cílem výletů pro muže, chlapce a malé děti.
      Zdravím. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, moc krásné fotky z výletu. Rakovník neznám a ráda jsem se tam s tebou podívala. Zvonice jsou pěkné a zaujalo mě, že všechny jsou na zděném základě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jsou to takoví svědkové starých časů a buďme rádi, že přežily.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Ztratil se mi u tebe ze včerejška komentář.Možná bude také spadlý ve spamu.Nějak to zlobí.
    Zvonice jsou nádherné,je to moje srdcová záležitost.Rakovník je moc pěkné město,podle tvých fotografií.A ty květiny nádhera.V Turnově je to slabé.Záhonky jenom s keři a jehličňany,asi proto,že to nedá tolik práce.Snad to město ještě napraví,protože koncem května jsou oslavy 750 let

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bychom se tam mohly s Marcelou podívat, uvidíme, jak bude, už mi zase příští týden začne souboj s Vetřelcem.
      Tak zatím a pěkné dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Lezarts

    …vydařený výlet. Hezky jsem si pokoukala☀️

    OdpovědětVymazat