neděle 1. května 2022

Prvomájový

 Jsem starší model a tak není divu, že jsme jako děti musely chodit se školou do průvodu: pamatuji si, že na vozech s různými hesly byly májky ze sotva olistěných břízek, spousta krepového papíru nastříhaného do proužků a na náměstí pak proběhly nějaké ty projevy. Na mně to stopy nezanechalo, ale olistěné břízky mám ráda i teď.

Stejně tak mám ráda tu jarní, svěží přírodu a pokud to není letos, kdy se mi podezřele nedaří, chodím pilně na výlety už od konce zimy.

Zatím se pořád jen na něco těším.Mezitím ovšem odkvetou ty první stromy, také asi kytky. A že to tady u nás v Polabí umí rozkvést:










těmito loňskými snímky hodlám přivítat květen...

milé KOČKY:

...možná, že zítra bude aktualita z Prvního Máje. Hynka + Viléma neznám, ale Jarmilu ano.Tímto ji zdravím.


18 komentářů:

  1. Ano, i já si pamatuji ty prvomájové radosti. Z tyčky od mávátka si táta dělal opěru k rajčatům, mamka byla ráda, když vystála frontu na banány...
    A dnes - rodinný oběd, oslava manželova svátku. Banány byly bez fronty, jdu do kuchyně :o)
    Jiřinko, užij si den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já jsem dnes oslavila svátek práce výletem, konečně! Zítra bude na blogu. Pa Jiřina z N.
      Manželovi vše nejlepší!

      Vymazat
  2. I já pamatuji májové průvody . Tak to prostě bylo. Jednou jsme měli mávátka coby rudé karafiáty z krepáku (vyrobili jsme si je sami) a pěkně zapršelo a my byli barevní od hlavy až k patě :-)))).
    Pěknou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dnes by mladí přes mobily neviděli pod nohy.
      hihi
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko u nás se májový průvod městem dnes koná a je to myšlenka oslavy jara se stánky hudbou, prostě májové veselí po celý den. Jen my se letos nezúčastníme. Já davy lidí nemusím a manželovi ještě ní moc dobře. Přeji Ti krásné prvomájový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, já jsem nikdy nevyhledávala takové ty hromadné akce, ani komedianty, ani cirkusáky, kolotoče, houpačkáře...
      Ani příliš hlasitou muziku, to není pro mne.Ale jak hráli na Dýmníku, už jsme tam šli tancovat! První tam a poslední domů.
      Občas i nějaký ten ples na Střelnici.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Májové průvody, také jsem pamětník :o)
    Přeji hezkou neděli. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dítě obvykle bere věci, jak jsou. Jani, hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, májové průvody si také samozřejmě pamatuji. Nezapomenu, jak jsme v průvodu jako děti skandovaly. My jsme děti z Vršovic, chceme mír a víc už nic 😁 Hezky se nám to rýmovalo a doba takové ovečky chtěla 😜😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ono by se to hodilo chodit skandovat i teď, nejen od dětí, pod okna některých vysokých politiků tu i onde!
      Aktualita!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Májové průvody byly občas docela zábava.Ani nevím,zda se ve městě něco konalo.
    My jsme byli v přírodě.Koukám,že u vás kvete šeřík.U nás zatím ne,ale už k tomu moc nechybí.Vidím na něj z okna,mám ho ráda.
    Jiřinko,hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, psala jsem, že jsou to fotky z loňska, ale ! - dnes jsem v Kralupech viděla rozkvetlé šeříky bílé, světle i tmavěfialové , u nás pokvetou místy také.
      Dnes bylo teplo a půjde to pěkně do květu, ještě, kdyby i napršelo! Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, ahoj. U nás ještě šeřík nekvete. Ten mám moc ráda, vždycky si někde naškubu... Pssst. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, on se prý má stejně otrhat, aby příští rok zase kvetl. Mívali jsme za domem tmavě fialový, bohatě kvetoucí, takový huňatý, ale uřízli ho. To bývala vůně!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Až pokvete u vás, budeme mít tady po něm.Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,májové průvody si pamatuju,kdy jsme museli s mávátky se školou povinně skandovat.My jsme byli v sobotu také na fajn výletě.Byli jsme v Brně na výstavě Tutanchámon.Musím říct,že to je opravdu velice zajímavá výstava,byla jsem nadšená.Šeříky u nás kvetou taky a ta vůně je prostě nádherná!Měj moc hezké dny.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jste si pěkně zpestřili den. Zdravím a těším se, že se tu zas setkáme. Jiřina z N.

      Vymazat