pondělí 18. července 2022

Je to za námi

Zájezd do Slovinska ( kde už jsem byla dvakrát předtím - a to jednou celý jeden den cestou na dovolenou do Chorvatska, podruhé to byla s manželem dovolená v okolí Bledu, plus nějaké aktivity v Rakousku ) jsme si s Janou koupily jako náhradu, jak jsem již psala před týdnem, místo zájezdu do Hanzovních měst Německa a Dánska. Protože ten nám zrušili!

Cesta busem přes část Čech do Budějic, kde nastoupil pan průvodce, (ze kterého se nakonec vyklubal jeden z nejlepších průvodců, co jsem zažila ) pěkně utíkala a poté i jízda po skvělých silnicích Rakouska. To bylo tunelů! Ráno jsme byli ve Slovinsku a rovnou jsme se vrhli na soutěsku Vintgar, podle mne je to jedna z těch opravdu krásných. Následoval přesun k Bledskému jezeru a plavba lodičkami na ostrov se známým kostelem. Odtud pod lanovku na Vogel a tam jsme si užili opravdu famozní výhledy na Triglav a okolí a na dole pod námi se jako smaragd tvářící jezero Bohiňské. Lanovka je pro silné povahy, ale - zvládly jsme to s Janou dobře. Následovala cesta k pramenům Savice, která napájí Bohiňské jezero.Pak se naše skupina pokochala u hráze jezera starým kostelíkem a podnikli jsme přesun zpět do Bledu.

Po dojetí na ubytování byla večeře, sprcha a zasloužený odpočinek. Krásné ubytování a dobré jídlo, také plánovaný program nám slibovaly zajímavé zážitky. Z balkonu jsme měly výhled na hory a tudíž jsme si představily cestu další den, kdy právě tam se mělo jet. Ale o tom, milé KOČKY, zase trochu zítra.

Soutěska VINTGAR: tentokrát tam bylo méně vody-

lanovka na VOGEL 1535m n.m.: s výhledem na Triglav -

k pramenům Savice:

u Bledského jezera:

kostelík u Bohiňského jezera:

zájezd v této podobě pořádala CK Redok.

1. Jiřinko, to jsou úžasné fotografie, nádherná příroda. Je tam krásně. Cesty asi docela náročné po těch lávkách a pak lanovkou a šlapat do kopce, ale výhledy stojí za to. Díky za úžasnou podivanou. Těším se na další a přeji ti příjemný den.

1. Milá Járo, dnes jsem se našlapala víc jak na zájezdu, hihi. Ráno zubař, pak do Prahy a pak zase odpol. do Čelákovic. Konečně jsem trochu v klidu a půjdu si lehnout.
      Přeji ti krásné úterý a ozvu se ti brzy. Jiřina z N.

2. Jiřinko, moc ráda jsem si zavzpomínala. Soutěska se nám líbila moc, u Bledu jsem měli šílené vedro, je tam krásně, ale těšili jsme se k moři :o)
    Děkuji za krásné fotky a přeji pohodový den. Helena

1. Helo, tak to jsem ráda, že jsem ti připomněla hezké chvíle. Pa Jiřina z N.

3. Jiřinko,překrásné,jsem unešená.Ráda jsem si zavzpomínala na naše zastavení v těchto místech.To jsme cestovali do Chorvatska.Ty výhledy jsou úžasné.Na Triglavu jsme byli se sousedem horolezcem,ale to už jsme měli slezené Vysoké a Nízké Tatry.
    Jsem natěšená na další místa.
    Měj se moc hezky

1. Snad i další vhledy do našeho zájezdu budou zajímavé i pro ostatní návštěvníky blogu, Jitu - měj se fajn. Jiřina z N.

4. Slovinskem jsem vždy jen projela v rámci cesty do Chorvatska, takže si budu se zaujetím prohlížet Tvoje fotky a číst doprovodné větičky.
    Dnešní - paráda !
    Hezký den!
    Hanka

1. Hani, měla jsem to dlouho podobně, pamatuji si první jízdu po krkolomné silnici pár km Slovinskem, což dnes není pravda, mají tam moc fajn dálničky. Jiřina z N.

5. Krásný den, to je sranda. Já byla se stejnou cestovkou ve Slovinsku první týden v červenci. Měli jsme skoro podobný program, až na ten kostelík. :) Jsem zvědavá na další dny. Jestli to bude také stejné. :) Ráda si přečtu zase názor někoho dalšího. Také jsem psala články den po dni. :)
    Sabina z https://www.blaznivamama.cz/

1. Sabi, tak to nakouknu se zájmem, ale dnes to asi nebude, máme tu mladého ( 7 let ) a už spí a nerada bych ho budila.
      Jiřina z N.

6. Jiřinko, zájezd byl určitě hodně zajímavý, soudím podle fotek, které se mi moc líbí. Soutěsky a vodopády, to je nádhera. Zdravím 😉

1. Evi, když jsem soutěsku Vintgar ve Slovinsku a Raggu v Rakousku viděla prvně, byla jsem úplně vedle, a také nyní moje nadšení nepohaslo.
      Je na světě krásně, a je to přírodní úkaz pro všechny. Jiřina z N.

7. Lezarts

Zase jeden kout zeměkoule, který stojí zato navštívit!

1. Renátko a má to výhody, je tam bezpečno, zeleno a rozumějí nám a my jim. Většinou. Jiřina z N.

8. Jiřinko, ahoj. To jsou krásné fotografie z krásných míst ! A ta srdíčková se mi líbí strašně móóóc. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, v takových říčkách bývají tzv.hrnce, třeba na Vydře na Šumavě a tady bylo srdce.
      Tak jsem to cvakla.
      A jakpak se máš? Pa Jiřina z N.

9. Jiřinko,muselo tam být krásně.Vodopády,jezera.Věřím,že Slovinsko je krásná země,která stojí za podívanou,je tam toho jistě dost k vidění,o čemž vypovídají tvoje fotky.Měj pěkný večer.Marťa.

1. Marťo, když jsme tam byli v r. 2008 s manželem, byl zájezd poněkud jiný, samé vodopády a část zájezdu byla v Rakousku. Užila jsem si oba. Jiřina z N.