středa 17. srpna 2022

Okolí



Když jsem dávala na blog nedávno Litomyšl, napadlo mě, že bych mohla přidat vše zajímavé, co v jejím ,,okolí,, stojí za řeč a není toho málo. Pominu Nové Hrady, ty tu byly nedávno, ale pokud by sem někdo vyrazil na dovolenou a měl k dispozici auto a nebo kolo, pokud by měl ten dotyčný či dotyčná zájem o pěkná místa, stojí za návštěvu mimo jiné:

Milé KOČKY, 

já za sebe volím město Chrudim, tudy obvykle jedeme a zde se rádi zastavíme, zajímavé místo je Luže, hradozámek Košumberk,  pak také barokní místo Vraclav, dřevěný kostelík v Dobříkově a líbil se mi, i když  jen zvenku, zámek/archiv  Zámrsk. A když už jedeme okolo, nikdy nezapomeneme zastavit u kostelíka v Kočí.


 o tomto kostelíku se píše:
Lidová dřevěná stavba (ručně tesané dubové fošny v byzantsko-gotickém slohu) s věží a střechou krytou šindelem byla postavena ve Velké Kopani na Podkarpatské Rusi. Roku 1857 byl kostel přenesen do Chlomce u Sevljuše. Do Dobříkova byl kostelík převezen senátorem Václavem Klofáčem v roce 1930, značně poškozený. Po rekonstrukci byl v roce 1931 předán Církvi československé.

V Chrudimi na náměstí:


v zámeckém parku v Chrasti:





Kočí:






část hradu Košumberk:ale je tam i zachovalá část s prohlídkou:


Vraclav:



Podlažice:



Kde u nás není hezky, že?

18 komentářů:

  1. Všude je tolik zajímavostí.Kostelík v Koči mám také už dlouho v plánu.
    Jiřinko,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, už jsme tam u něj byli v každém ročním období a je moc pěkný na fotkách, ale zatím jsem ho nenatrefila, aby byl přístupný uvnitř. I bych si dovedla představit, že bych se doptala, kdo má klíče, ale nemívám trpělivý doprovod. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásná místa. Každý kout u nás má své kouzlo. Líbí se mi ta krásná zeleň. U nás jsou trávníky spálené na seno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To obvykle nadávám, když tady vše osekají až na hlínu a pak je dlouhé období sucha a tráva nikde.Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to jsou nádherná místa. Na žádném z nich jsem nebyla a tak děkuji za tyto krásné fotografie. Ten přestěhovaný kostelík vypadá krásně a stejně tak Kočí. V Boheminiu je miniatura. Děkuji za krásnou podívanou a moc pěkné fotografie. Přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, mám slabost pro dřevěné kostelíky a zvonice a můj muž se vždy osype, když někam chci a děláme k takové stavbě zajížďku. Ale nakonec tvrdí, že tam nikdy nebyl, hihi.Ještě jich pár mám v rukávu. Pa a díky za pochvalu, dobře se to poslouchá.
      Jiřina z N.
      to není jako můj táta, když jsem donesla vysvědčení a na něm dvě dvojky a on pravil: mohlo to být lepší. A přitom jsem měla z holek ve třídě nej výzo a paní učitelka mi dala za to knížku!

      Vymazat
  4. Lezarts

    Některá místa jsou mi známá, ostatní, která neznám snad ještě za života stihnu navštívit, když tu vydržím ještě 200 let a v dobré kondici😁?! Ano souhlasím, naše malá kotlina má krásná místa na obdivování!☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, myslím si, že ty toho ještě stihneš, to já už začínám víc vzpomínat, než nasávat nové a nové dojmy. Ale zatím to vzhledem k okolnostem ještě ujde.
      Však taky, kdybych měla domek a zahradu, držela bych se toho.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ono je tolik zajímavých míst. Do Košumberka jsme jezdili s nejstarší vnučkou ohledně jejich zad. Takže jsme si to tam prošli.
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ten kostel tam opravili a je to moc hezké místo uvnitř i zvenku.
      Já bych mohla cestovat neustále, že bych měla předky z karavany?
      Měj se báječně. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, to je pro nás vše "kolem komína" :o) Všude jsem byli už mockrát a rádi se kdykoli zase zastavíme...
    Přeji krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, můj manžel také pořád říká, tam už jsme byli a kam tedy jezdit?Přitom přes Prahu už mi nechce a objíždět to po vedlejšovkách mě nebaví, při těch cenách benzínu. Jenže roky přibývají a já se bojím, když celý den řídí, aby se něco nepřihodilo.
      Občas raději jedu s kámoškami vlakem.
      Hezké to tam máte všude okolo! Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, tolik krásných míst ! Měla by jsi mít v tv svůj pořad o cestování. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to bych se vyřádila, ale takový pořad už běží léta: Toulavá kamera. A manžel je vždy rád, když někam zajedou až po nás! říká mi, že jdou v našich stopách.
      Občas mi ale ukáží něco nového a také některé blogy jsou pro mne pramenen poznání. Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Chrudim je krásné město, ještě jsem tam nebyla, ale slyšela o něm. Moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, byla jsem tam několikrát a vždy jsem objevila něco nového. Pěkné město, takové spořádané. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,moc krásné fotky míst,kde jsem nebyla.Ráda jsem se podívala.Hezký den,Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, právě pro lidi, kteří se tam nedostanou to sem dávám. Pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat