sobota 24. září 2022

Choustník

 Na tomto hradě, s podivným názvem Choustník jsem na rozdíl od Kozího Hrádku, který leží nedaleko, byla celkem dvakrát a těšila jsem se z dobrých rozhledů, především směrem na Šumavu. Dokonce jsem tam jednou pod nějakou záminkou vylákala i manžela, mamku a kamarádku.

Milé KOČKY, 

kdo si myslí, že se na tento hrad nedostane, nesmutněte, já vás tam nyní vezmu a užijte si to - jako já kdysi.













Je to vlastně takový středověký dvojdomek a píše se o něm: 

Choustník je unikátní dvojhrad, který jinde v Čechách nenajdete. Dva paláce ve společném opevnění si zde vystavěli synové Beneše z Choustníka, který hrad založil v roce 1262. Když ho získali Rožmberkové stal se opěrným bodem jejich panství. Na začátku 17. století je ale již uváděn jako pustý. Zachovaná věž jižního paláce slouží dnes jako rozhledna a celý zrekonstruovaný areál si můžete samostatně prohlédnout.

16 komentářů:

  1. Moc krásný hrad a hezky jsi vše nafotila. Kdysi jsme tam chtěli jet ze Soběslavi, když jsme tam byli ubytovaní, ale nakonec vyhrála Stezka korunami stromů u Lipna. Hrad je opravdu zajímavý, ale pro vnoučata jistě byla zajímavější ta stezka, kde pro ně bylo hodně zajímavostí a her. Děkuji tedy za seznámení s hradem toho cestou. Krásný den ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, jistě jste si tehdy vybrali dobře. Choustník ti neuteče. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,krásný hrad.Jsem ráda,že jsem se zase dověděla něco nového.Děkuji za podívanou.Pěknou sobotu ti přeju.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, sice tam není žádné kloudné občerstvení ( tehdy nebylo ) ale líbilo se nám tam. Jen původní majitelé byli ochuzeni o výhled na Temelín. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Tak jsem si zase prohlédla to, co jsem na vlastní oči neviděla. Paráda !
    ,Pohodovou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, kam bys jezdila, já tě dopravím až na věž, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tak pokud vím, na Choustníku jsem nikdy nebyla a tak děkuji za fotky.
    Jiřinko, měj hezkou sobotu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ty mne do Řecka, já tebe za Tábor, dobrá výměna, ne? Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts

    Už ve středověku věděli, že i když na společném pozemku, nejlépe pod vlastní střechou😁
    Uměli si hradní páni vybírat krásné výhledy!

    OdpovědětVymazat
  6. Tak já tedy smutnit nebudu a poděkuji ti za krásnou virtuální prohlídku :).

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, na Choustníku jsme byli jen jednou a vím, že se tam chci ještě někdy podívat, tak snad to vyjde. Nemáme to daleko a výšlap je to parádní.
    Měj hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, zlatíčko, ty ses nám vrátila, bezva! Už se zase těším na tvé reportáže z cest.
      Koukám, že po těch dvou dnech u voleb se mi tu sešly samé prima návštěvy.
      Krásný sobotní večer všem. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásne fotky! My máme hrady veľmi radi, moja maminka mi dala slovenskú mapu, kde sú zaznamenané všetky hrady a zámky a na ktorom sme celá rodina už boli, ten si označím. Ešte ich teda máme veeeľmi veľa navštíviť, ale postupne to dáme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lubico, na slovenské hrady bych taky ráda a já jsem se se Slovenskem nikdy nerozvedla! a nikdy nerozvedu, Ať mi Mečiar a Klaus prominou.
      Pa a měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat