čtvrtek 8. září 2022

Kostely v Jelení Hoře

 První kostel, který jsme na chvíli navštívili, byl uvnitř tmavý a byli tam věřící, tak jsem se, 

milé KOČKY, 

snažila rušit co nejméně: focení bez blesku je samozřejmost, ale, podle toho to pak vypadá:

kostel protestantský Povýšení sv. Kříže:






a ten druhý?

barokní, katolický, sv. Erasma:











 a jdeme dál...

14 komentářů:

  1. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala! Fotky se ti povedly, fotit kostely a vlastně cokoli za provozu není jen tak…
    Měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v tom protestantském kostele byla taková tma, že jsem se divila, že to foťák vůbec vzal. Koncem listopadu pojedu s mladší vnučkou do Wroclavi a máme v tom i prohlídku Svídnice, tam jsem sice už byla, ale těším se na to.
      Přeji ti hezké dny.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Wroclavské kostely jsou něco! Na ten na náměstí s radnicí se dá vyšlapat po schodech nahoru na věž, ostatně těch kam můžeš do věží je tam hodně. V jednom je tuším dokonce nahoru i výtah. Ale nebylo tolik času si na některou z věží vyšlápnout, takže jsem měla fotky z nich jen striktně přízemní :D

      Vymazat
    3. Vendy, ve Wroclavi jsem byla třikrát, ale na kostelní věže jsem ještě nevystoupala a tady - v Jelení Hoře - také ne. Na to nebyl čas a moje momentální tělesná zdatnost také není nic moc.Jo, byly doby a není to zas tak dávno, že jsem byla jako kamzík, hihi.
      Ovšem ten hlukkoncert české skupiny na náměstí v J.Hoře by se tobě možná líbil.Škoda, že netuším její název.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Každý kostel má svoji atmosféru. Já vždycky obdivuji kolik kumštu je tam k vidění.
    Hezký klidný den, Jiřinko !'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, také tam chodívám kvůli tomu, dnes by to asi nikdo neuměl.
      Měj se moc hezky a zase na viděnou u tebe na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts

    V první chvíli jsem si myslela, že se ti přehodily texty k fotografiím. Nikdy jsem neviděla tak bohatě vyzdobený protestantský kostel, ten katolický je vedle něho, jako chudá Popelka.
    Ale každopádně, oba jsou skvosty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, už jsem viděla několik prot.kostelů a hlavně ty v Německu jsou opravdu strohé, ale svídnický a tento mě překvapily, ještě se někdy podívám do Jaworu.
      Děkuji za návštěvu a opatruj se.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko ten kostel je nádherný. Poláci jsou většinou hodně věřící a také je to na výzdobách kostelů a jejich vzhledu, vidět. Kostel je opravdu bohatě zdobený,. zvláště mě upoutaly nástropní malby, v tom katolickém - nádherná gotická klenba. Moc pěkné fotografie a děkuji, že ses s námi podělila. Přeji Ti krásný den,.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, mne víc překvapily hodiny na stropě v tom prvním, na které mě upozornila vnučka.To jsem nikde ještě neviděla.
      U nás jsou barokní kostely také hodně zdobené...
      říkala jsem si, že by se mohly líbit. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,kostel je krásný,bohatě zdobený.Když jsme byli na dovolené v Gdaňsku,udělali jsme si jeden den výlet,do historické části města,to jsem Ti psala.Tam byly také krásné kostely.Poláci jsou hodně věřící a jejich kostely,katedrály jsou opravdu moc krásné.Měj Jiřinko,krásný den! Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, to máš pravdu, v jedné té asi katedrále jsem i fotila a bylo toho tam spousta.Jen mi je žinantní fotit v kostelích, když se tam lidé modlí, ovšem v tomto byli převážně zvědaví turisté.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Poláci mají pěkné kostely.Proto bych se ráda zase na nějaké k nim podívala.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás mi vadí, že naše bývají obvykle pozavírané a nelze často ani nakouknout.
      Jiřina z N.

      Vymazat