pondělí 12. září 2022

Kousíček

 Kousíček od Třeboně,  v obci  Stará Hlína, jsme se zastavili na delší procházku ke dvěma mostům, které jsem dávno chtěla navštívit a nafotit při výletu do Třeboně a povedlo se...manžel ani neprotestoval a celkem ochotně se mnou oba mosty ,,navštívil,,.

Milé KOČKY:

Je to sice už nějaký ten čas, ale kdo ví, jestli někomu tato zmínka s nadcházejícím podzimem nepřijde vhod?


















most inundační ( není to sprostý výraz! ):







K mostu přes rybník Vítek se píše:
Kamenný most s 5 oblouky byl postaven Josefem Rosenauerem za knížete J. Schwarzenberga v roce 1781. Do roku 1988 po něm vedla silnice z Třeboně do Staré Hlíny, v současné době je využíván pouze chodci a cyklisty. Po povodni v roce 2002 byl rekonstruován. Most se objevil v pohádkách Byl jednou jeden král a Z pekla štěstí a ve filmu Všichni moji blízcí.

k inundačnímu mostu blíže vesnici se můžete podrobnosti dočíst na:
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2334185&x=14.8167091&y=49.0384714&z=15

16 komentářů:

  1. Jak reklama na podzim! Krása!!!
    Jiřinko, měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já jsem na podzim připravená, už jsem jich prožila tolik, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, moc pěkné fotky. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  3. Mnohokrát jsme okolo nich jeli po cestě ke kamarádovi k Dobré Vodě, ale nikdy se mi momentálního řidiče nebo řidičku nepodařilo donutit k zastavení abych si je nafotila....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já dovedu být jako štěnice, ale někdy mi manžel taky leckde nezastaví.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Fotogenické mosty ! Nebude to dlouho trvat a barevný podzim bude na mnohém blogu :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, dost dlouho jsem si na tyto dva mosty brousila zuby. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, mosty mě také většinou zaujmou, ať již tyto památné, ale mnohdy i nové. Barevný podzim se klube ze své skořápky a u nás už se některé stromy začínají vybarvovat. Jen pokud bude dál pršet, půjde to rovnou do hnědé... Osobně mám raději jaro. Asi proto, že ho mám i ve jménu?...nebo proto, že se můžu těšit na teplé dny, množství květů na léto. Přeji Ti krásný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono každé období má svoje, ale nemám moc v lásce vedra v létě, studené lijáky a mlhy v zimě.Járo, ale ty jsi známá tím, že chodíš do přírody za každého počasí.
      Snad ještě do zimy nějaké krásné dny zažijeme. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ahoj Jiřinko, pohádkové mosty . U nás dneska svítí sluníčko,ale podzim už je za dveřmi, bydlíme na kopci v lese a za pár dní se všechno začne vybarvovat, mám tohle období moc ráda.Preji krásné dny Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, já jsem sáhla po starších fotkách, na několik příštích dní, protože ještě čerstvé nemám, ale jistě budou...Přeji klidné a příjemné dny zářijové. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, zrovna v srpnu jsme přes jeden z těch mostů projížděli na kolech a druhý jsem si vyfotila z dálky. Před třemi lety jsme zase jeli přes druhý most. Některé mosty jsou krásné. Kolem jednoho úžasného mostu jezdíme před Znojmem a zatím nebyla příležitost zastavit a nafotit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tos mi udělala radost, já mám ráda staré mosty, už několikrát jsem o některých psala na blogu a vyhledávám i všelijaké info o nich.Baví mě, když jsou takové stavby opečované a mohou svědčit o umu těch lidiček před námi. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts

    “Můstek” k přechodu, mezi létem a podzimem. 🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, udělala jsem několik příspěvků na dny budoucí a jeden je spešl pro tebe...Jiřina z N.

      Vymazat