sobota 10. září 2022

Přece jen

 Tak přece jen jsem se rozhodla hradu Czocha udělat samostatný příspěvek.

Milé KOČKY, 

hrad vypadá tak, jak byste předpokládaly, že bude vypadat, středověce, tajemně, a trochu i strašidelně, je omšelý zvenku a zajímavý uvnitř a opředený mnoha pověstmi a dokonce nám pan průvodce vyprávěl o bohatém podnikateli, který si hrad koupil a celý ho přestavěl a jezdili k němu bavorští ilumináti a další - třeba zednáři. Mnohá tajemství dosud ukrývá, ač některé poklady byly již nalezeny a vyzdviženy, hlavně po 2.sv. válce. Je tam spousta tajných průchodů, dveří a skrýší, objekt patří armádě a v části hradu je provozován hotel.

Pod hradem je na řece přehrada...tak jsem nastínila reálie a nyní? -

na prohlídku bez komentáře vás nyní vezmu i já:

























při své výšce jsem musela často ohýbat hřbet a dívat se na výšku dveří i na nerovnosti podlah, hlavně na schodech opatrně, prosím!


10 komentářů:

  1. Jiřinko,hrad se mi líbí,vypadá tajemně a ráda bych se na něj podívala.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ono to zas není až tak daleko, občas i dějají cestovky zájezdík do té oblasti.
      Před časem jsme tam byly se sestrou v Zaháni, a krom jiného i na tomto hradu.
      Hezký víkend. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, ten hrad je moc zajímavý a hlavně hodně členitý, složený z mnoha přístaveb, tak že bych se nedivila, kdyby se tam ještě nějaké poklady nebo dosud nenalezené tajemné listiny, uložené mezi jednotlivými částmi hradu někde ve zdech, časem náhodou neobjevily. Tajemný je určitě a také by se tam asi dobře dalo zabloudit. Třeba tam nějakého bludného rytíře také mají...to je jen úvaha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, představ si, že jednu pokladnici už tam našli a o jedné vědí, že tam někde má být, ale dosud ji neobjevili. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Nepřerazila jsem se a užila jsem si. Mám tajemství a záhady ráda!
    Jiřinko, děkuji za reportáž a zdravím! Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, je potřeba tam zajet, dokud člověku nohy dobře slouží, těch schodů a strmých úseků je tam hodně.Má to mnoho pater a všelijakých průlezů.
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásný tajemný hrad.Tam by se mi líbilo a přesně jak píšeš,není to zase tak daleko.Děkuji za možnost podívat se,přeju hezký den! Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, u nás je také několik takových spletitých hradů. Ani nevím, proč mě tak lákají k návštěvě. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, díky za výlet na hrad s Tebou. Ale bydlet bych tam nechtěla... Opatruj se, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat