středa 12. října 2022

Aktualitka

Být týden zavření doma jen s covidem a s pokyny co máme, můžeme a musíme dělat a nedělat a s krabicemi kapesníků, tabletkami a sirupy na kašel, to jednoho přestane brzy bavit. Navíc, když sluníčko nastavuje svoji podzimní tvář a sice svítí, ovšem už nepálí a láká lidičky ven.

Milé KOČKY,

zkrátím to, domluvili jsme se s mužem, že si uděláme spolu výlet,  někam do přírody - ne mezi lidi, abychom nikoho nevystavili nákaze, kdyby po těch dnech s námi ještě nějaký ten virus přežil. A tak jsme včera - v úterý, podnikli cestu na hrad Valečov, kde jsme už drahně dlouho nebyli. Od parkoviště je to kousek, bylo krásné ráno, hrad tam pořád stál a těšil se z našeho zájmu a nechal se fotit. ( Tento skalní hrad je spolu s tím ve Sloupu jedinečný )...Spokojeni tímto začátkem jsme jeli k Turnovu, u Žabakoru jsme chtěli pozorovat vodní ptactvo, ale nebylo koho... a manžel mi dopřál pomalou jízdu přes obce Příšovice a Přepeře, abych se potěšila některými zdejšími hrázděnými domky. V Turnově jsme se zdrželi poměrně krátce, pokračovali jsme na Hrubou Skálu a zde jsme setrvali v lese asi dvě hodiny, spíše více. Bylo překrásně. Pak jsem projevila přání podívat se po čase do Vyskře, kde jsem si vyfotila kostel a dřevěnou zvonici na hřbitově a kapli sv.Anny na kopečku, bohužel nahoru vyjít křížovou cestu už jsem nestíhala, manžel spěchal k domovu. Přes Kacanovy mě ale zase vezl krokem, abych si zdejší nádherné domky užila. Byla to oproti uplynulému týdnu příjemná změna.

Valečov:

Na Hrubé Skále:

Ve zdejším hotelu údajně v r.1922 přebýval na dovolené T.G.Masaryk, jak uvádí zde umístěná deska...takže to máme bratru právě sto let!

Vyskeř:

Osmiboká dřevěná zvonice s kamennou podezdívkou byla postavena v roce 1750, kdy nahradila původní zvonici z roku 1504. Její současná podoba pochází z roku 1940. Ve zvonici je umístěn zvon Václav.

Manželovi se velice líbil název obce Pelešany!

Podobně krásný pobyt v tamním lese, ale kolem hradu Valdštejn, jsme si udělali naposledy loni počátkem listopadu a s vnučkou na Úštěcku koncem října 2021, na což se můžu podívat na blogu.

1. Jiřinko, to ti moc přeji! byl to den jak korálek!
    Měj se moc hezky, pa Helena

1. Helenko, ten pobyt v lese byl nad všechny medikamenty. Jiřina z N.

2. Nádherný výlet. Některá místa jsme navštívili, jiná místa znám jen z blogů od Jitky. Vyskeř jsme viděli jen z vlaku a v dálce a vypadá velice zajímavě. Dlouho jsme už na tu stranu vůbec nejeli. Covidová opatření nám hodně plánů překazila a také mnohé změny v jízdních řádech, kdy jsou spojení mnohem složitější a na trati je více dopravců, což způsobuje hlavně od nás a pak zpět, složitost cestování.

1. Milá Járo, byly doby, že jsme jezdili do Turnova a chodili přes Hlavatici, Valdštejn na H.Skálu a nebo jinak, třeba na Trosky a různě, ale na to už nemáme, tak si ty pobyty tam různě zkracujeme, ale rádi to v tom kraji máme pořád.
      Ohledně dopravců a spojů - to je kapitola!
      Jiřina z N.

3. Ahoj Jiřinko, krásné fotky u tebe je tolik krásných míst, který navštěvujete do lesa jdu každý den chodíme s pejskem alespoň měníme směry,ale když někam jedeme tak si to užíváme,aby jsme něco viděli.Preji krásný den Iveta

1. Ivetko, ono je vážně v Česku téměř všude hezky.A snažím se to ukázat už od 04/2014 na blogu. Měj se hezky. Jiřina z N.

4. To věřím, že to byla perfektní změna. Udělali jste si bezvadný výlet.
    Hezký den!
    Hanka

1. Hani, já jsem potřebovala na vzduch jako sůl. Moc bych si přála taková ta nosítka, jako měly římské ženy - se dvěma svalnatými mladými nosiči.To by se mi výletovalo.
      Jiřina z N.

5. Jste aktivní i s covidem, to je paráda. Výlet jste si určitě skvěle užili a počasí bylo nádherné, přesně na takový výlet. Zdravím 😀

1. Evi, já doufám, že ten covid už nemáme, ale v pořádku ještě asi nejsme, tak se držíme při zdi. Bez respirátoru ani ránu. Jiřina z N.

6. Jiřinko, v přírodě je stejně nejlíp, viď. Moc krásné fotografie ! Ať jsi brzy v cajku, pa. Lenka
    www.babilenka.cz

1. Jo, Leni, tak malý covid a dal nám zabrat. Jen by mě zajímalo, kde jsem k tomu přišla.
      Opatruj se, KOČKO.
      Jiřina z N.

7. Příroda je nejlepší lékař! Tak to prostě je a udělali jste moc dobře, že jste zavítali do její náruče. Jiřinko, krásný výlet.

8. Lezarts

Tento výlet si musím určitě naplánovat! Navíc to nemám tak daleko. Jenom bych potřebovala zajistit stejné počasí, jaké jste měli vy😁

1. Renátko, manžel měl požadavek, aby si mohl taky nafotit barevné listí. Tak ho viděl kolem silnice z Ml.Boleslavi k Turnovu. Máme rádi také pěšmo ze Sedmohorek dojít na Hrubou Skálu.
      Počasí je základ, to máš recht.
      Jiřina z N.

9. Známá,milá místa.Včera jsme byli na Hrubé Skále,zámek na nádvoří je obrostlý červeným břečťanem,nádhera.Potom jsme šli na vyhlídky a měla jsem toho dost.Ještě se moc dobře necítím po covidu.Počítač ještě nemám a tudíž ani nevím,jak dopadly fotky.Jezdíme ale každý den po Českém ráji.
    Měj se hezky

1. Tak to jsme se tam málem scukly! Jitko.Taky jsme šli na Vyhlídku a snažila jsem se být v lese co nejdéle. Po covidu to chce být na vzduchu co nejvíc. Jiřina z N.

10. Jiřinko,tak tady to znám.Valečov,Drábské světničky,tam jsme byli několikrát,když jsme jezdili do Českého ráje,na Jičínsko,do Sobotky.Je to krásný,malebný kraj,je tam mnoho k vidění.Děkuju,že jsem si vybavila vzpomínky,kdy byli kluci malí.Krasně jsi vše nafotila.Marťa.

1. Marťo, naštěstí to tam mám hodně prochozené křížem krážem a od Sobotky kolem Kosti a Humprechtu poježděné na kole.V nouzi sedneme na Kozákov a díváme se na na paraglaidysty a krásy okolo.