sobota 1. října 2022

Čas se ohlédnout

 Občas se mi zasteskne po mém rodném městě a protože není možné kdykoli se tam vrátit, musím se spokojit s fotkami, 

milé KOČKY,

tentokrát vás vezmu sebou na virtuální výlet do mého Benešova nad Ploučnicí. To jsme si tam udělali s manželem a mojí kolegyní Janou třídenní výlet, spali jsme na chatce mé švagrové a výletovali jsme po okolí. Cestou tam jsme zastavili také na Bukové Hoře se známým televizním vysílačem a pěkným výhledem k Ústí nad Labem: 



Tradičně jsme si udělali i zastávku v Liběšicích u barokních soch. Škoda, že zdejší zámek není přístupný:


Jeden den jsme podnikli výlet do Hřenska: 








též na oblíbenou Růžovou vyhlídku, odkud je skvělý výhled na údolí Labe a k Děčínu:



Labíčko tudy sviští k Pirně...ale nejprve musí minout Königstein.

 
Odtud, z Arnoltic, kde necháme auto, chodíme na Růžovou vyhlídku, pokud tedy nejdeme z Děčína od nemocnice k Belvedéru na Labskou Stráň po červené a po hraně s výhledy na Labské údolí:


samozřejmě jsme si prošly  samotný Benešov, abych Janě ukázala, co kde máme:

Dolní zámek, Horní zámek, radnici, morový sloup, kostel...chlubila jsem se, jako bych to sama postavila!











a tady se rozloučíme...ještě vám zítra ukážu, jak to vypadalo na chatě.


20 komentářů:

  1. Tam to vůbec neznám,ale podle fotografií je tam hezky.
    Moje sestra se ve dvaceti vdala do Kořenova a teď žije u Čelákovic a říká,že ji sice k Turnovu,kde se narodila vážou vzpomínky,ale jinak je už více připoutaná tam,kde žijí její děti.Do Turnova tedy skoro nejezdí,jezdíme my za ní.
    Jiřinko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já mám k Děčínsku pevné pouto, neb jsem z Bnš šla po maturitě do Rumburka a pak ještě dál do Šluknovského výběžku, než jsme se r.1983 přestěhovali do N. Tady se mi tehdy vůbec nelíbilo.
      Ty kopce a lesy mi tu chyběly.Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, děkuji za výlet na sever!
    V Benešově jsem byla kdysi na svatbě, od té doby nee...
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ono je všude něco pěkného, to mohu směle tvrdit, však to znáš. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, tenhle kout naší země já vůbec neznám. Ještě že nás všude vyvezeš Ty... Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, moc hezké fotky, které mi připomněly kraj, ze kterého pocházím a kam už se padesát let vracím jen jako návštěvník.
    Ale vracím se tam ráda.♥️
    Hezké dny,🍀♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak tobě nemusím nic líčit, máš své zkušenosti.A také s cestováním po republice. Jsme na tom podobně. A ráda tě tu vidím! Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko,tak tam jsme byli asi před 10roky jsme byli ubytováni v Litoměřicích a každý den jsme vyjeli na nějaký výlet.Ja na svou rodnou vesničku koukám z okna, bydlíme na velkém kopci tak mám přehled teď bydlím 7km od Klatov.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Klatovy, ty se mi taky líbí, před několika roky jsme byli s vnbučkami u Klatov na dovolené, ale v Klatovech jsem byla vícekrát a dokonce se tam s kamarádkou znova chystáme vlakem.
      Tak to máš pěkné místo k žití. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tak jsi nás zase vyvezla a bylo to opravdu zajímavé a pěkné podívání.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Benešov jsem dávala na blog vícekrát a snad to nikomu neublížilo. Pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc hezké fotografie z míst, která dobře znám. Jen je s podivem, že se v Benešově není kde najíst. Jediná Česká hospoda je na náměstí, ale jen podle názvu. Uvnitř je vietnamská restaurace. Tak že do Benešova n/Pl. svačinu s sebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, my jsme rádi chodili na jídlo v Jedlce do Madony, ale v poslední době už jen ke švagrové, protože tam žádná hospůdka nestojí za řeč. V Jelenu to několik let nemá úroveň.
      Škoda, na zámek chodí čím dál víc lidí, kdyby ve městě byla pořádná restaurace....
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,tak tady jsem nikdy nebyla.A jsem ráda,že jsem se do těch míst,mohla podívat díky tvým fotkám.Přeju pěknou sobotu.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, na Děčínsku a na Českolipsku je hodně pěkných výletních míst. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, díky za další pěkný výlet z míst pro mne neznámých. U manžela už mám podanou žádost na výlet do těchto míst, ale asi bude něco špatně. Možná jsem zapomněla kolek 😁 Tak doufám, že se ještě dočkám. Přeji hezký víkend, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to mi připomíná mého muže, který někdy říká: pozdě předložená objednávka.
      Třeba se manžel ustrne a vyveze tě. Já zas mívám jiný problém, naplánuju toho moc a pak stíháme sotva polovinu.
      Tak, ať se daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Vida, krásná místa. Hezké fotografie. Neznám. Na vyhlídku bych nemusela, ale městečkem bych se prošla .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, město je malé, ale jeho památky stojí za návštěvu.Okolí je lesnaté a do Děčína 11 km.Okolo Děčína minimálně 3 pořádné rozhledny.
      A do Tisských skal kousek. Jiřina z N.

      Vymazat