úterý 18. října 2022

Na Moravě

 Při jedné dovolené na východě republiky jsme si udělali výlet do ZOO Zlín/Lešná a také na blízký hrad  - a? líbilo se nám tam.

Milé KOČKY, 

musím potěšit ty z vás, které se tak daleko nedostanou a pokud se spokojíte se snímky, které jsem tam tehdy spáchala, tady jsou:

nejprve něco málo z Velkých Karlovic, kde jsme dočasně bydleli:




nyní vzhůru ke hradu:




















Od Zlína leží severovýchodně a o hradu se můžete dočíst:

Rozlehlý hradní komplex zbudovaný na počátku 13. století. V průběhu staletí byl několikrát vydrancován a znovu obnoven. Osudným se mu stal útok Švédů v roce 1643, kteří jej značně pobořili. Od konce 18. století šlo spíše o zříceninu. Z památkově chráněného areálu se dodnes dochovaly relikty hradeb, věží a obytných budov.

16 komentářů:

  1. Jiřinko, moc děkuji za fotky. O Lukovu vím, ještě na něj nedošlo. Mám ho v záloze, kdyby náhodou - můžou tam pejsci :o)
    Moc zdravím a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já zapomněla, že vy musíte brát sebou pejsana. Tak to abys zjišťovala, kam může, viď?
      Hezké podzimní dny. U nás mlžno. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. U Zlína mám fajn kamaráda ještě ze základky,ale nikdy jsme v těchto končinách
    nebyli.Hrad je moc pěkný a tak jsem ráda,že jsi nás tam vzala.
    Jiřinko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, to jsme se vraceli z naší poslední dovolené na Slovensku a pár dní jsme pobydleli ve Velkých Karlovicích a oběhali okolí.
      Škoda, že je to tam tak daleko. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts

    Jířo, není snad hrad, který by jsi zdatně nezdolala😁. Máš nás co učit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátlko, bylo tady hradů opravdu hodně a bohužel ne všechny jsou v dobrém stavu a už vůbec jsem neviděla všechny, ale udělám hodně pro to, aby se to změnilo.Do zámků už moc nechodím, ale zámecké zahrady, ty navštěvuji stále ráda.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Nebyla jsem tam. Hrad se mi moc líbí. Stále se u Tebe dozvídám pro mne něco nového.
    Měj pěkný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to mám radost, že jsem k něčemu užitečná, hihi. Zrovna nedávno ho dávali v Toulavce a to už jsem měla příspěvek na blogu ve frontě - čekal na zveřejnění. Docela mě to pobavilo. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Před pár lety jsme tam jeli s manželem pozorovat zatmění Měsíce. Moc se nám tam líbilo. Měsíc jsme nakonec zastihli v polích, protože bylo pod mrakem:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je pěkná historka, to se mi líbí. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásná místa! Děkuji ti za další skvělý virtuální výlet! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, rádo se stalo, klidně přidám další. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to je zase nádhera. V těch místech jsem nikdy nebyla a už se tak daleko asi ani nepodíváme. Děkuji za krásné fotografie a přeji ti prima dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, máš pravdu, je to daleko, víš, jak dlouho jsem si přála vidět třeba Luhačovice? a pak jsme tam jely s Janou vlakem na tři dny a později s manželem autem na jednodenní výlet při dovolené na Moravě, takže přání se někdy plní. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Na Lukově jsme byli loni.A Velké Karlovice jsou autobusem od Rožnova nedaleko,tam jezdím také často.Obě místa jsou krásná a Karlovice,to je moje srdcovka,stejně jako nedaleká Soláň( jistě znáš).Moc jsi mě Jiřinko potěšila,že jsi sem dala fotky,které jsou kousek od nás a že se Ti tady líbilo.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to jsme se vraceli z dovolené na Slovensku a na asi tři dny jsme se ubytovali v Karlovicích a výletovali okolo. Ale na Radhošti i ve skanzenu jsme byli vícekrát.
      Hezké dny ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat