neděle 16. října 2022

Trocha antiky

 Jako poděkování Hele Davidové za její články a skvělé fotky z dovolených sem dám pár ( na které si zrovna vzpomenu ) snímků z různých výprav, kde jsem se potkala s antikou i já.

Milé KOČKY.

Především to bylo na jihu Istrie, v městě Pula, a dost mě šokovalo, že se tam doslova válely fragmenty a zbytky staveb v lesíku, děti si tam mezitím hrály a opravdu nešlo o zakonzervované kusy. Pravda, je to území občas navštěvované zemětřesením a tak to možná proto v těch místech a takovém stavu je.











v té době jsem byla štíhlejší než antická nádoba!



lefík asi 2 tisíce let nejedl, že má tak vystouplá žebra?


Ve Splitu:




takhle si nechal vystavět sídlo Dioklecián: dnes po něm najdete ve Splitu pár chabých zbytků ( po paláci, ne císaři )









a tady už to vypadá na křestanskou tématiku:









To na jihu Francie, především v oblasti zvané Provence, lze natrefit mnohé stavby antikou poznamenané.

Pont du Gard: ti Římani!









Arles:












v Nimes:



V Terstu:



Milé KOČKY, zážitek musí být také třeba opera ve Veroně v tamním amfiteátru:











17 komentářů:

  1. Jiřinko to je zase pro mě tolik zajímavostí! Nádherné stavby, úžasně zachovalé. Je to opravdu úžasné, kolik míst jsi procestovala a já se teď díky tvým fotografiím s nimi seznamuji a kochám se. Některé znám z cestopisů a tak za přiblížení i popisy těchto takových míst moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, snad to tady mohu napsat, že ty jsi pro mne hrdinka jiného typu, protože jsi se starala vzorně nejen o své děti a manžela, ale i o rodiče a tak jsi nemohla cestovat a užívat si, ale já před tebou smekám! Umím si totiž představit tu každodenní práci a navíc k zaměstnání, kde to nebylo jednoduché. Máš ty můj obdiv. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Járo, ještě podotknu, že občas čekám, že někdo napíše : ta paní vlevo v červeném svetru jsem já, nebo něco podobného, protože na ty zájezdy jezdí okolo 40 lidí a to by v tom byl čert, aby se to nestalo! hihi
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, ty si prostě zlatá! Povídání o antice nás před mnoha roky sblížilo s manželem... Pula - to bylo to první, co jsem z ní viděla na vlastní oči a nikdy na to nezapomenu. A Dioclecianův palác a Solona, a pak Itálie - Verona a Brescia, pochopitelně taky Řím... A pod Pont du Grad jsme se koupali, Arles, Nimes a Orange s naprosto úžasným divadlem (a 40 stupni ve stínu...) a určitě bych si ještě na něco vzpomněla...
    Děkuji za krásné nedělní ráno! Tobě přeji krásnou celou neděli. Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já vždy na takovém místě vidím ty lidi 2 tisíce let před námi nebo i více a jak byli šikovní, vynalézaví a ,,moderní,, a těším se z toho, že se alespoň něco z jejich díla zachovalo. Otázka je, proč jsem to nenafotila lépe, ale druhou šanci zatím nevidím. Snad tě ta náhodně vybraná směska potěšila. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Nádherné.Hodně míst jsme také navštívili,to s námi jezdil ještě syn
    a ten všechno důkladně zdokumentoval.
    Jiřinko,hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, kdyby mě nebrzdilo laškování s doktory a nárůsty cen všeho, tak bych se i teď vypravila za dobrodrůžem po Evropě, což o to, chuť by byla, ale ... vyskakovat můžu jen do výše svého důchodu a co mi Vetřelec dovolí. Jak říká kamarádka - dobře už bylo.
      Neklesám ale na mysli, jedeme dál.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Se zaujetím jsem si fotky prohlížela až jsem dospěla k těm posledním. Tak jó. To jsem na vlastní oči viděla.
    Měj pohodovou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to mě vždy nadchne, jak někomu přivolám hezké cestovatelské vzpomínky nějakou tou fotkou.Tak zase zítra. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, hezké nedělní povídání a fotky tak jsem s tebou cestovalatam,kde jsem ještě nebyla Přeji krásnou neděli Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, snad tě ty moje starší fotky nalákaly k dalším cestám po světě. Hezkou neděli ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts

    Virtuální výlet do tepla, mě pěkně zahřál. Pohled na ruiny Antiky, mě připomínají aktuální stav mé tělesné schránky😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, jsi moje náhrada za bývalý Dikobraz. Taky nikdy nevím, čím nás pobavíš.
      Vážím si tvých návštěv na blogu. Pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,moc krásné fotky,krásných míst.Tam už se opravdu nedostanu.Jak říkáš,dobře už bylo.Cestuju jen tam,kam mi plat a čas dovolí.A taky se mi nechce samé.Moc ráda jsem se pokochala,přeju pěkný zbytek neděle.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, taky jsem ráda, že jsem se občas někam podívala, ale byla spousta míst, která jsem vidět chtěla a nedošlo na ně. Nakonec to nevadí.I u nás je hezky, když se povede počasí. Tak ahojky a měj se moc dobře. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. To je krásná porce antiky ! Jiřinko pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji ti, no, chtělo by to objet znova a nafotit lépe, co?Posílám pozdravy.
      Jiřina z N.

      Vymazat