sobota 15. října 2022

U sousedů

 Když jsme s mužem trávili jednu z dovolených ve Vranově nad Dyjí, výletovali jsme pilně po okolí a já jsem si vyšlápla do nejmenšího rakouského městečka Hardeggu. Manžel počkal dole u řeky a já jsem si ,,vyběhla,, ke hradu. Když jsme tam byli příště, už jsem si tento výšlap odpustila.

Ale, milé KOČKY,

nyní vás tam vezmu sebou, chcete-li:




Na protějším břehu Dyje je na moravské straně krásná vyhlídka na městečko:

















20 komentářů:

  1. Na Vranovskou přehradu jsme jezdily s maminkou na dovolenou každé léto,ale na hrad do Rakouska jsme si těžko mohly vyšlápnout.Hrad je moc pěkný.
    Jiřinko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mne je to, JItko, bezva, že ty hranice už nejsou omotané ostnatým drátem.
      Já se ráda podívám za hranice a ještě raději se pak vracím domů.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Parádní fotky! Vyšlapala si to za nás - díky, Jiřinko!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, zajímavé bylo, že když jsem šla z moravské strany dolů k Dyji, tak ta jižní stráň voněla nějakými květinami a bylo to velmi intenzívní, ale už nevím, co to bylo za kytku. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Zajímavý hrad. Taková místa mají svoje tajemné kouzlo okamžiku, kdy má člověk pocit, že tudy šla historie a čas nehrál až tak velkou roli. Desítky generací tam žily a hrad stále stojí a je dominantou kraje. Je moc hezký a já děkuji za jeho představení. Krásný víkend Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jak jsem slyšela, že je to nejmenší rakouské město, tak jsem tam chtěla i když to byla pořádná štreka.Ale nelituji. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tedy ty jsi zdatná turistka. Jednou jsem šla z naší strany pěšky z Čížova a byla to úžasná procházka, ale jsem radši, když mě manžel doveze až na místo. Přes Rakousko to máme kousek. Hranici máme za skoro za domem. Kousek dál leží krásný zámeček. Tam se moc ráda procházím parkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, přesně z Čížova jsem tam šla! od těch zátarasů. pojezdili jsme tehdy při té dovolené celé okolí Vranova a jsem za to moc ráda.Při další dovolené ve Znojmě jsme zas poznali kousek Moravy vedle.Bydlíš v krásném místě. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko,byli jsme tam tak před 20lety,to byly děti malý.Hezky jsi mám to nafotila.Preji krásnou sobotu Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, je tam krásně. Ráda bych se tam někdy vrátila. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Díky za další krásný virtuální výlet i za to, že jsi to vyšlápla za mě :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tehdy to pro mne až takový problém nebyl. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts

    I za “plotem” se najdou místa, která stojí za návštěvu!
    Nabyla jsem dojmu, že můžeš nabízet katalog s nabídkou na každý den v roce jiný výlet.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, asi by to šlo. Manžela občas někam vezmu ( on veze mne ) a jelikož tvrdí, že tam nikdy nebyl, má pořád nové zážitky. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,moc pěkný hrad.Jsi šikovná,že jsi to vyšlápla za mně,já se zase ráda podívala.Na Vranovské přehradě jsem byla ještě jako mladá holka,takže už je to fakt dlouho.Ty bys fakt mohla pořádat výlety,zájemců by bylo myslím,opravdu moc! Měj moc pěkný víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to mne kdysi napadlo, malinký busík a jezdit s důchodci po republice. To bych byla ve svém živlu. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. My jsme šli pěšky z Čížova po modré přes vyhlídku. Hrad jsme si prošli a zpět jsme šli po zelené. Z vyhlídky je úžasný pohled na celý hrad a okolí. Moc se mi tam líbilo. Celý výlet mám na blogu. Hezký den , Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, naprosto špičkový výlet jste si udělali.Kolem Dyje je možností více. Ráda tě tu vidím. Na blog se ti podívám. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Hrad je jako kulisa pro filmovou pohádku. Je zajímavé ,kde všude se rostliny dokáží uchytit a ještě vykvést. Měj se hezky 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám ráda hrady a zříceniny a také si právě všímám rostlin na jejich zdech.
      Příroda si pomalu bere vše zpátky. Má na to čas. Jiřina z N.

      Vymazat