úterý 25. října 2022

V Mělníku - k výzvě Járy č.2

 Na  pátek 21.10.22 jsem byla objednaná k doktorovi na Mělník a chytře jsem si vzala malý fotoaparát sebou. Bylo sice škaredě zataženo a po sluníčku od devíti ráno ani stopy, ale obětovala jsem se a obešla část své tradiční mělnické trasy. K vyhlídce nad Soutok a nezapomněla jsem ani dojít k dřevěné zvonici, kterou mám velmi oblíbenou.

Milé KOČKY,

fotky jsou tentokrát hodně smutné, ale co bychom chtěly, na podzim a pod mrakem? Navíc se mi načetly obráceně, ale což...

Víc mě překvapilo, že na náměstí ani noha, město vypadalo jako po vymření. Divné také bylo, že v mé oblíbené cukrárně bylo zhasnuto - asi šetřej za energie a tak jsem se, ke svému velkému překvapení,  vzdala touhy si zajít na kávu a dortík. 

Foťáček jsem si vzala jen manželův malý a aby bylo ,,veselo,, došla mi baterka, vložila jsem jinou a po chvíli i ona klekla! - načež po vložení třetí a po pár snímcích byla i ona kaput. ( ještě, že tak, jinak bych tam cvakala do teďka ). Tak - to bylo i na mne moc. 

Projdeme se spolu tímto věnným městem českých královen?:
























ledové víno bude!?










































škoda, že nesvítilo sluníčko, to by byly barvy!

31 komentářů:

  1. Jiřinko, prošla jsem se ráda, mám na Mělník hezké vzpomínky. Na podobně vylidněná náměstí jsme v poslední době narazili několikrát. Na focení super, ale jinak - celkem smutné...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem podobnou trasou Mělníkem šla mockrát a na blogu už taky byly různé snímky - tak asi proto se mi tyto zdály takové málo vybarvené. Zato v prodejně na zámku lahvice s Ludmilou byly barevné dost!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko i tak jsou barvy moc hezké.Zaujala mě hlavně zvonice.Jak to,že ji ve své sbírce nemám.Jednu dobu,kdy vnuk ještě nejezdil autem jsme ho přes Mělník vozili za jeho dívkou a občas se ve městě stavovali.Budu to muset napravit.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ona je kousek pod náměstím, ale když jedeš opačně, nevidíš ji.Je v zahradě pod kostelíkem a nejlepší je zaparkovat a zajít tam pěšky. V Mělníku jsou i věže z bývalého opevnění. Zvonice je hezká v létě, v zimě.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko,v Mělníku jsem nikdy nebyla a je to velká chyba tak alespoň s tebou jsem ho navštívila.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mělník je hezký především zdálky, ze silnicie od Slaného.A má docela dost památek, na které je pěkný pohled. Na mne je zas pěkný pohled v cukrárně na náměstí.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, fotky jsou moc hezké a prošla jsi toho docela dost. Líbí se mi moc ta alej. Není náhodou cestou od vlakového nádraží? Něco mi to připomíná, ještě cestou v parku rybníček s nutriemi. Samozřejmě krásný je pohled na Hořínské zdymadlo, vinice, město a v neposlední řadě zvonice v zahradě kostela sv. Ludmily. Dlouho jsme tam nebyli a musím říct, že je tam pořád krásně. Děkuji za krásnou podívanou a pro mě i probuzené vzpomínky na jeden moc pěkný výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jak je z výčtu tebou uvedeného jasné, znáš to na Mělníku dobře. Já jsem tentokrát šla od polikliniky kolem hřbitova až na hranu nad Labe, poté ke kostelu/zámku a na jeho nádvoří, pak na náměstí a posléze pod věží ke zvonici a na zastávku busu naproti soudu.
      Hezké pozdní úterý - Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Zkusila jsem, Jaruško, najít nějaký dřívější článek s fotkami z podzimu na Mělníku, ale našla jsem namátkou jen jarní 29.3.2021 - ale určitě vím, že jsem dávala na blog podzim v Mělníku vícekrát...Ale je to jedno, kdo by se v tom babral. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Na to, že Ti tak trochu stávkoval foťák jsi toho nafotila hodně. Je pravda, že se sluncem by byly barvy zářivější, ale dny posmutnělé taky k podzimu patří. V Mělníku jsem nikdy nebyla, ale trošičku se s ním seznamuji občas z fotek Marty (blog Vyzob.slunečnice). No a teď mne tam zavedly i Tvoje fotky.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to naše okresní město a občas tam musím, není to daleko a tak se stane, že si vezmu sebou i fotoaparát.Pokaždé najdu něco zajímavého, co stojí za snímek.
      Hezký den! Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Já si myslím, že fotky nejsou smutné, prostě to tak na podzim je. Alej je krásná a modlící anděl také. A technika občas stávkuje, zkouší co vydržíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš pravdu, dnes jsem byla v Praze a bez foťáku!!! já truhlík, a bylo hezky.
      Ráda tě tu vidím. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    …tam u Mělníka la, la, la…,mají také hezký podzim. Mohu těžko uvěřit, že ti došly baterk… u toťáku 😁😁😁👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, vtipné bylo, že baterky nedošly mně, ale foťáku a ač tam byly celkem tři, časem klekly všechny. Tak příště si raději vezmu svůj.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,v Mělníku jsem nikdy nebyla,fotky jsi pořídila pěkné.Nejsou smutné,proč by měly být,jsou podzimní,jsou na nich barvičky.Na to že ti došly baterky ,tak jsi toho stihla zachytit celkem dost.Moc se mi líbí dřevěná zvonička a taky město.A s tím,že se města jaksi vylidňují,jsem si všimla taky.U nás byl minulý pátek a sobotu Všesvatský jarmark.Byla jsem se podívat,nakoupit pár drobností,myslela jsem kolik tam nebude lidí,jako v minulých letech.Byla jsem fakt překvapená,jak málo lidí na jarmarku bylo,stánkaři postávali,sem tam někdo něco koupil.No,bylo to prostě jiné než v jiných ročnících.Měj se pěkně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, navštívila jsem tam i Íčko a nakoupila pidifrky pro vnučku. Ráda chodívám do zdejšího muzea kočárků.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Před několika lety jsme byli v Mělníku na výletě a kromě jiného jsem si fotila dřevěnou zvonici. Líbí se mi moc, fotky jsou prostě podzimní, smutné se mi nezdají. Zdravím, pá 🍁🍂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jak psala několikrát Martina/Vyzob.Slunečnice, okolo zvonice bývá výstava na panelech. I tentokrát tam byla.
      Z Prahy na Mělník pro důchodce je spojení busem z Ládví za pár Kč. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. I když fotkám chybí sluníčko, fotky jsou i tak krásné :).

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné podzimní fotky z Mělnicka. Děkuji za komentík a ty hnětynky jsou upečené na Strakonicku a recept na ně mám také na blogu ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvetko, hned jsem si u tebe na blogu receptík prohlédla a zkonzultovala se sestřenicí ze Skočic, kde je také pečou.
      Ta vzpomínka na hnětýnky je pořád živá.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. A snad byl receptík stejný Jiřinko . Tady kousek od nás na Blatensku se pečou jako linecké . Chci se zeptat v kterém roce jsi bydlela v Turné. Bydlím malý kousek odtud a děti tak chodily do školky . Hodně lidí z Turné jsem měla za kolegy /ně/♥

      Vymazat
    3. Jé, Květuško, to bys určitě neuhodla, já jsem tam navštěvovala část první a celou druhou třídu ZŠ a to muselo být snad 1955 a 1956? a pak jsme se odstěhovali do Benešova n.Pl.Od babičky Marie - tátovy mámy k babičce Anně - mámě matky.
      Velkou Turnou a okolí mám stále v dobré paměti. Ve Strakonicích se narodila moje sestra a jeden z bratrů.
      Tehdy tam byla jednotřídka - tzn. od první do páté třídy vše v jedné místnosti. Chodila s námi do třídy hraběnka nebo jaký titul měla Helebrantová.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    4. Asi pravděpodobně Jana Hildebrandtová , nyní žijena zámku v Blatné . Já pracovala od školy až do důchodu na zámku barona Hildebrandta v Oseku. . Asi jsi chodila do školy s Láďou nebo i s Karlem Hauserem, Hroudou , Zobalem, Šípkem .... už si nemohu na dálší vzpomenout.

      Vymazat
    5. Květuško, to bude ona, asi o 2 až 3 roky byla starší ode mne, na spolužáky si nepamatuji, neb jsem tam chodila jen polovinu první a celou druhou třídu a pak už ne.Zato si pamatuji jednu Marušku, jak vypadala, ale ne jak se jmenovala. Chodili k nim naši drát peří.A brali nás sebou.
      V Oseku je krásný kostel. Jednou jsem jela vlakem do Sedlice - a zpátky, v zimě, ve sněhu a mrazu, jsem šla po kolejích domůl pěšky a naši z toho měli šok. Bylo mi sedm a nechtělo se mi čekat na vlak zpátky! Já byla číslo.
      Moje sestra Helena má fotku, kde ta H. je také s námi. V Blatné jsem byla vícekrát.
      Kdo ví, zda bych ji poznala. Jiřina z N.

      Vymazat
    6. Květuško, trochu jsem napsala chybný text a hodlám to tu napravit: Myslela jsem jak kostel v Radomyšli, tak cestu ke kostelu sv Jana na kopečku mezi Radomyšlí a Osekem přes Křížovou cestu, dále židovský hřbitov a pak zámek v Oseku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    7. Ahoj Jiřinko, Jana je narozená 1947, tak šlo určitě o ní. Pak byla Josefina a ta byla o hodně starší , už je po smrti. Ten kostel jsem pochopila hned , točil tam Zdeněk Troška pohádku Princezna ze mlejna a také u kapličky mezi Osekem a Radomyšlí.. Troška když studoval, tak byl 4 roky po sobě u nás na Oseckém zámku na brigádě. Tu trasu co píšeš ale z Oseka do Radomyšle a zpět jsme chodili často vycházkou s dětmi. Proto ji poznal i Zdeněk a točil tam tu pohádku.Marušek jsem znala z Turné více, ale přijmení si pamatuji jen u Hřebíčkové, měla bráchu Honzu a byli dvojčata , ale ta byla z Rojic, nyní bydlí v Turné. Nevím kam chodili oni do školy. Díky, krásně jsem si zavzpomínala ♥

      Vymazat
  12. Jiřinko, ráda jsem si vše prohlédla. Zdravím, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji ti za návštěvu. Ani jsem ti kávu a buchtu nenabídla!
      Jiřina z N.

      Vymazat