středa 16. listopadu 2022

Jako kometa

Jako kometa jsem si připadala v Praze v pondělí 14.11.2022, dopoledne jsem si něco vyřídila a když už jsem investovala 11,- Kč do cesty tam, využila jsem času a slunečného počasí a zaběhla na Hrad!           ( důchodka Evička mi to připomněla )  sice mě na kafe nepozvali, nejprve si mne jedna uniformovaná, hezká a zdvořilá paní prošacovala přístrojem, jestli nenesu bombu, a pak mě nechali běhat po Katedrále a okolí s foťákem. Ano, píšu to správně, běhat! - protože jsem neměla, bohužel, moc času a tak se tam ještě asi vrátím co nevidět. Protože je to co? pro starouše zadarmo. Trošku jsem tu moji trasu pofotila a pak pelášila na Malostranskou na metřiště a davaj domů. A abyste si, 

moje milé KOČKY, 

uměly představit, jak to v tomto případě vypadalo, přikládám foto:

zteč od stanice tramvaje č.22 Pražský hrad ( zahrady směrem k Letohrádku královny Anny jsou od 1.11. až do jara zavřené, jak mi v bráně sdělil pohledný vojáček )



brána se zavírala:



 
to víte, na Hradě, tam mají i listí zlaté:





lidi vám vlezou klidně do záběru, tak co nadělám a čekat, až tam nebudou davy?


tady jsem vrčela nahlas na nějaké šikmooké dívky česky a došlo jim, že jejich selfíčka při jejich počtu ve skupině mne na....jí a tak mi daly dvě vteřiny na tuto fotku:






tentokrát jsem to vzala kolem katedrály zadem: a bylo to bez davů turistů










Tady bude masakr, Jirka řeže do draka:


podotýkám, že všude bylo plno turistů, jazyků jak v Babylonu a hlavně jsem zaznamenala velký nárůst starých lidí, česky mluvících, dokonce i  o berlích. Tak to s námi, důchodci, zacvičilo, že nám udělali takovou výhodu!




namířeno od Daliborky na Letohrádek:




prázdné sudy, plné lahve:















malé zastavení u Muzea a ...domů.


...a proč jsem se tam vrhala, když jsem neměla moc času? v neděli odpoledne na výletě s Janou byla mlha a pošmourno a v pondělí počasíčko jako víno, tak proto...práce není zajíc, neuteče...

zato úterý v Praze byl snad nejhorší den v tomto roce...alespoň si užijeme, když se den povede, že milé blogerky?

24 komentářů:

  1. Dobře si udělala, jsou to prostě moc krásná místa!
    A doufám, že to úterý se týká jen počasí!!!
    Jiřinko, moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v pondělí ráno jsem byla na Karláku na velkých odběrech před úterní léčbou, vzali mě brzy a tak jsem si dopřála tu hradní anabázi. A pak jsem svištěla domů, neb jsme měli na hlídání Honzíka a nechtěla jsem v tom nechat manžela samotného.Dobře jsem se rozhodla.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko, děkuji za krásný výlet pozorně jsem si všechno prohlidla.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, to slunečné počasí mi také přišlo vhod. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Já už jsem v těchto mísech nebyla hodně dlouho. Fotky jsem si prohlédla moc ráda.
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, však se snažím především lidem vzdáleným přijít s fotkami vhod. Pa a já zas ráda chodím k ostatním. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Nevím, jak to je s tím, když si stěžuješ, že ti neslouží nohy?Takový výlet bych měla na 2 dny!
    O to víc Ti děkuji, že jsi se podělila o ty krásné výhledy a pohledy!!!☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to bude tím, že vím, jak mi to běhalo ještě před pár lety, už je to bída, ale zatím ještě snesitelná. Léčba jednu věc léčí a jinou kazí. Pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, také jsem tam v pátek zažila spoustu turistů i těch našich starších a pokročilých. Myslím, že včera ještě nebylo počasí tak příšerné jako dneska, tak vypadá hnusno, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, naprostá pravda, psa by nevyhnal ( manžela jsem poslala na nákup )
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásně ses toulala a moc pěkně fotila. Máš tu zajímavé záběry. Je tam krásně, to je pravda, ale nafotit něco bez lidí je asi opravdový problém. I tak jsi pořídila zajímavé záběry. Já bych s tím množstvím lidí měla dost problém, proto se větším městům, kde jsou davy lidí, raději vyhýbám. Zvládám ještě tak Děčín, ale v Ústí nad Labem už je to horší...Mám pocit, že jsem psala komentář už na mobilu, Možná je ve SPAMu. Přeji Ti příjemný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já jsem to pro tentokrát vzdala hlavně v katedrále, protože tam byly asi 4 zájezdy seniorů, a pak ty davy turistů cizokrajných, tak jsem si řekla, že když najdu čas, zajedu tam ještě do konce roku znova. ( jako bych tam už tolikrát nebyla! )
      Ač byly vinice už skoro holé, líbily se mi ty pohledy na Prahu přes zbytky listů.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,já ani do Prahy nemusím ráda se pokochám tvými fotkami.Je to pohodlnější.
    Věřím,že na ni jednou dojde.Krása,krása
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když už tam musím a je hezky, hned se toho ( pokud mám foťák sebou ) ujmu.A pořád mám nové nápady, ale - v přírodě je to zas něco jiného. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, díky za hezkou procházku s Tebou. Ty se nikdy nenudíš, viď... Lenka
    www. babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, nuda u nás nemá místo, ale už je to spíš nemohoucnost, co nás dva doma přepadá. hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krásný toulání! :)
    Jiřinko, představa, jak tebe někdo šacuje, jestli neneseš bombu, mě opravdu rozesmála! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, musela jsem ukázat i batůžek, ještě, že tam nemám binec. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,tady nemužu napsat nic jiného,než NÁDHERA!!!!! U nás je dneska hodně vlezlá zima,mlha,no fuj.Tvoje fotky mi udělaly dobře na dušičce,Ty víš jak na mně....Opatruj se,Jiřinko!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to se dobře čte, že to sem nedávám zbytečně, jako ty první roky na blogu!
      Měj se moc hezky a přes víkend si odpočiň. Jiřina z N.,

      Vymazat
  11. Podle fotek vidím, že sis návštěvu užila, i když to bylo narychlo. Krásné záběry i výhledy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, no slídila jsem očima po kdečem, ale jindy tomu dám víc času. I tak to byl pěkný den, zato ty další! Dnes u nás padá teploty k nule a prý spadnou asi 4 vločky, říkal manžel.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Uf,Jiřinko,to byly fifty,já ti ani nestačila🥰, navštívila jsi krásná místa.

    OdpovědětVymazat