pátek 13. ledna 2023

Dilema

Mám dilema, na dnešní den jsem si, milé KOČKY, připravila něco o Českém Ráji, ale pak jsem si uvědomila, že to zná každý a tak jsem uvažovala, co sem dát, aby to tak známé nebylo a bylo to atraktivní právě dost. Český Ráj jsem odložila na jindy, nevadí, že ne?

A kampak, že se to dnes vydáme? Co byste řekli Vamberku a okolí, milé blogerky?

Budu se snažit o něm najít co nejlepší foto a referovat podle pravdy. Byli jsme tam na několika výletech i na dovolené a tak to berte jako důkaz, že se nám tam líbí.

Vzala jsem tam vnučky jednou na týden do Potštejna a ani nám těch sedm dní nestačilo vše navštívit.

Muzeum krajky Vamberk:








na hrad Litice:



Pohled od Hedeče na Králíky:


Kostelec nad Orlicí:



Doudleby nad Orlicí:



skanzen Krňovice:


Betlémy v Třebechovicích pod Orebem:



zámek Častolovice:



Rychnov nad Kněžnou - Muzeum hraček:



v Potštejně zámek a hrad a kousek dál přehrada Pastviny a mnohá jiná lákadla...takže to zapadá do našeho plánu, že si ukážeme, jak je u nás v republice krásně?




26 komentářů:

  1. Tak tady musím napsat - samá krásná, milovaná a celkem blízká místa.
    Jiřinko, to si mě potěšila.
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, čím častěji jsme tam jeli, tím víc se nám tam líbilo ... Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko, krásná reportáž.Ja to taky říkám, že u nás je spousta krásných míst.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, jé Ty jsi byla u nás ! Všechna místa moc dobře znám, máme tu hezky viď ? Hezký víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, od r.2006 jsem k vám do kraje zavítala častěji, neb mi na dovolené v Apulii jedni manželé z tvého města dali tipy na atraktivní místa. A hned jsem se zaháčkovala!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, moc zdravím a děkuji za velikou krásu! V tomto koutě jsem nikdy nebyla a rozhodně stojí za vidění :-)
    Doufám, že úterý proběhlo dobře, posílala jsem přání tam nahoru.
    Měj se hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji ti moc. Bylo to tentokrát náročné, přijela jsem domů až v půl páté, ale už je lépe. Leden a únor budou ještě s problémy a pak se uvidí.
      Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts

    Opět krásný kout!!! Navíc nabízí spoustu atrakcí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, objevovala jsem to tam pomalu a dlouho a mockrát, ještě by se něco našlo! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To je krása! Tam by som sa šla pozrieť ihneď! 💐

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pod Orlickými Horami i v nich je zvláštní kouzlo. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. No jo, výstup na Litice, ta zvonička je parádní. Potštejn jsem navštívila hrad i zámek. Na Hedeči jsme také byli a Vamberk jsem si prošla jen tak bez návštěvy muzea. Ostatní klenoty jako Kostelec, Častolovice a Doudleby znám jen z auta z občasných cest do Hradce nebo Týniště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty to časem doženeš, stojí tam za procházku každé městečko.Ty Betlémy by se Bobulce líbily. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Někde jsem byla, někde ne. Na potštejnském zámku jsme před nějakým rokem hráli loutkové a pak hrrr na chatu ke kolegovi k Divoké Orlici :-)
    Hezké odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, kolega s chatou je bonus!Ale hraní divadla je prima činnost. Zdravím tě moc. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, další skvělý tip na dovolenou, fotky jsou fakt parádní. díky 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, však jsem se vnučkám ( to už byly větší, jak vidno z fotek ) snažila ukázat i tam co nejvíc. Tak viděly v Potštejně hrad i zámek, Slatinany s hřebčínem a také Vysoké Mýto. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,krásná místa.Byla jsem jen v Třebechovicích po Orebem v muzeu betlémů,ale to už je taky dávno,to byli kluci ještě malí.Děkuji za připomenutí.Ostatní místa neznám,je u nás tak krásně,všechno navštívit nejde,proto jsem se ráda podívala u Tebe.Hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, moc ráda jsem ti připomněla hezkou dovolenou. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Přesto, že jsem z daleka, na mnoha místech jsme byli a známe to tam: ve Vamberku v muzeu 2x, na zámku v Doudlebech taky 2x, pak i v Častolovicích, v Rychnově na zámku taky 2x a v Třebechovicích p. Orebem také 2x. Takže příště do Kostelce, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to máš bezva znalosti, Od Náchoda k Jeseníku je tam toho tolik! Čechy krásné, Čechy mé, mohly bychom si říkat, viď? Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Moc krásná místa Jiřinko. Sice jsme tam jezdívali do Čermné nad Orlicí, ale moc ten kraj neznám. Něco jsme tam také procestovali, ale děti byly malé a tak s nimi jsme si spíš užívali pobytu u Orlice a v tamních krásných lesích. Výstavu paličkované krajky jsem navštívila před lety v Templu v Ml. Boleslavi. Děkuji za hezkou podívanou. Měj krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, u řeky si menší děti rády hrají, hlavně, když je v létě horko, to znám.V Častoloviccíh vnučky nejvíc bavilo zvířectvo v minizoo a jeleni v ohradě!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Pohled od Hedeče na Králíky a kdyby jsi se od poutního domu dívala dolů, jakoby na Polskou stranu, tedy k Moravě, tak pod kopečkem je údolí a tam jsem žila♥Tak znáš naši alej, pokud jsi nejela autem, ale šla do Králík pěšky♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, byla jsem tam vícekrát a je to pěkné místo, mnohdy jsme tam projížděli také při cestě do Jeseníku.Vítám tě na mém blogu! Jiřina z N.

      Vymazat