úterý 17. ledna 2023

Do Úštěku

 Milé KOČKY, chci se vám zalíbit a proto vás dnes vezmu do malinkého městečka Úštěku.

Kdo nezná, snadno najde na mapě mezi Litoměřicemi a Českou Lípou. Pod městečkem za tratí je rybník Chmelař, jezdívalo se tam na dovolenou...Nad městečkem poutní místo Ostré a nedaleko v lese hrad, který se jmenuje Helfenburk. Máme výhodu, že se nachází poměrně blízko, dokonce na trase, kudy jsme jezdili poměrně často k rodičům a dalším příbuzným na Děčínsko a tak není divu, že jsme se tam často stavovali a případně si udělali výlet v okolí i v netradiční čas, jako mezi Vánoci a Silvestrem.

Mám pocit, že nebude na škodu ukázat pár fotek z různých návštěv tohoto příjemného místa a okolních památek.Koho to nebaví, ten si zatím může prohlédnout třeba recept na bábovku někde na jiném blogu. 

( bábovky já ráda, ale jen ty pečené, třeba chlap bábovka by mne nezaujal...)











Ptačí domky:




v lese hrad Helfenburk:



















Už je to zde po opravě jinak...ale výhledy jsou pořád krásné!








v Úštěku je opravený židovský hřbitov a synagoga, Ptačí domky a další povedené památky, bývají zde Jarmarky...a to nemluvím o okolních obcích - něco nechám na vás, milé blogerky/objevitelky.                    ( pošeptám vám Zubrnice )



28 komentářů:

  1. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala, protože Úštěk, ten mi stále nějak uniká. Loni to skoro vyšlo, ale nakonec zase nic... Ale ono to jednou vyjde!
    Děkuji za fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno všem a tobě Helenko. Výjimečně jsem tu po ránu.
      Helo, jistě se ti to podaří, až budete mít Litoměřicko na trase.Pěkný den a zase příště. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Libuško, krásné fotky Před lety jsme byli na dovolený v Litoměřicích jezdili jsme po okolí navštívili jsme tam spoustu památek myslím, že i tento hrad.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iveto, tudíž máš jasno, jak to tam je hezké. Já mám tento kraj asi nejraději na podzim, když je barevné listí. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Úštěk je kouzelné městečko,poprvé jsem tam byla před hodně lety a naposledy loni v létě.
    Bylo parno a manželovi nebylo nejlépe a tak jsme další památky v okolí minuli.
    Moc krásné fotografie.
    Jiřinko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, vyjde to jindy. V okolí je spousta nenápadných, ale také zajímavých památek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, to jsou místa, kde jsme byli už několikrát a dobře to tam znám. Ptačí domky, Pikardskou věž, hrad ve městě, synagogu, známe i okolní rybníky Chmelař a Barvíř. Také jsme tam byli na dovolené a známe i hrad Helfenburk i cestu do obce Ostré a výstup na Kostelíčky z Božím hrobem, odkud je úžasný výhled na Úštěk a zažili jsme tam i jarmark a večerní ohňostroj střílený z věže kostela. Děkuji ti tedy za připomínky dvou hezkých dovolených i několika výletů vlakem do tohoto kouzelného městečka, které je teď bohužel na pokraji bankrotu, jak jsem se nedávno dočetla. Přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tobě to nemusím říkat...na tom úseku z Lito do Lípy toho je.Tam by mohl člověk výletovat hodně dlouho. Tak hezké úterý a pěkné počasí! Jiřina z N.

      Vymazat
  5. To je krásy na tom světě! Děkuji, Jiřinko, že se s námi o ní dělíš :-)
    Moc hezký start do nového dne to dneska byl. Tak ať se nám všem ten den podaří, nikoho nic nebolí a jsme veselí :-)
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přesně. Když člověka nic nebolí a může být veselý, už je to výhra. Přeji hezký den a hodně síly!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Velmi známá místa Jiřinko, kam jezdíme docela často, hlavně na tradiční jarmarky. Jen pro vzrůstající davy lidí jsme již loni nejeli ani na jeden :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ani se ti nedivím. Ale i cestou od vás je leccos na zastavení. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Byla jsem v Litoměřicích, tady ne. Ten hrad se mi líbí moc. A určitě by se mi líbilo i to ostatní, co na Tvých hezkých fotkách je.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Lito mám ráda, je to pěkné město. Hezké výlety ti přeji kdekoli. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Pěkný den, to jsou moc povedené fotky! :) Protože je toto krásné město úplně na druhé straně republiky od mého bydliště, zřejmě se tam jen tak brzy nedostanu. Moc děkuji za informace a krásné provedení moc hezkým městečkem! :)
    Pěkné dny přeji, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, nevím, kde bydlíš, ale já sama mám plány povýletovat ještě mnohá místa, především na Severní Moravě. Ať se ti daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Lezarts

    Další destinace, kterou si zapisuji do deníčku👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, tak to si tam připiš Bochníky a další ...kdykoli ti poradím a nezištně! Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, nádherné fotky z Úštěku, kam jsme se kdysi měli stěhovat z Rumburka, ale nakonec z toho sešlo, z Helfenburku, kde plánovali naši mladí svatbu a kde se nedohodli s kastelánem. A kalvárie je také nádherná. U nás je spousta nádherných míst.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jsem ráda, že tu Kalvárii opravili, bývala to ostuda. A máš pravdu, je to u nás moc hezké na mnoha místech.Ty jako znalec Rbk vidíš, že Jára může každý den i po okolí města nafotit půvaby v jakémkoli počasí. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Vija

    Jiřinko, píšu kamarádce kam se na jaře vydáme. Moc hezkých míst je u tebe na blogu. Úštěk mám dlouho v plánu, ale potřebuju někoho kdo mě popostrčí a manžel to není :) , Měj se hezky a těším se na další inspiraci. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to byl hlavní důvod, proč jsem ten blog začala psát, abych navnadila KOČKY k výletování a pobytu v přírodě. Tak, ať se ti daří.Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Úštěk je krásný městečko, moc se mi líbí jejich peklíčko s čerty 🙂 a koupání je tam taky super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu a obejít se to dá za půl dne. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko půvabné městečko, ptačí domky , hrad.... Všechno se mi moc líbí ! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, lež a uzdravuj se. Někdy je potřeba vyhřát kostru, jak říkala babička ( moje ).
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Úštěk,tady jsem tedy nebyla,ale hned jsem se podívala,kde se toto městečko nachází.V okrese Litoměřice jsem nebyla a to je výzva podívat se i do této časti naší země.Měj se dobře.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, Marťo, že by se tu tobě i synům líbilo. Jiřina z N.

      Vymazat