neděle 29. ledna 2023

Dvakrát

 Na dovolenou do České Kanady jsem vzala vnučky dokonce dva roky po sobě. To mi kdysi dala tip na pěkné ubytování v Leštině u Strmilova jedna kamarádka, Věrka, která tam jezdívá s kolama a s manželem, obojí - kola i manžel vlastní. A byli jsme tam po všech stránkách velice spokojení. Nedaleko se nachází farma s koňmi a tak naše vnučky chodily s námi na nich jezdit a taky se ,, o ně starat,, - navíc, pokud nám zbyl chleba a rohlíky, nakrmily holčiny i tamní slepice, kachny a jinou drůbež. Protože v jejich tehdejším věku a vzhledem ke skutečnosti, že bydlí na okraji Prahy, moc tato zvířátka nevídají.

Milé KOČKY:

Pochopitelně jsme jezdili také po okolí na hrady, zámky, navštívili jsme i některá městečka, aby ne, když je tu takových krás! Ovšem místa kolem jsme s mužem znali z našich předchozích výprav a jen jsme je vnučkám ukázali...

Betlém světového věhlasu v Jindřichově Hradci, Třeboň, Nové Hrady, Terčino údolí, Stráž nad Nežárkou, Telč, Oslednici, Slavonice, Landštejn, Maříž, Dačice, a především lesy všude okolo.

Víte, kolik skřítkových domečků tam v lese vnučky postavily? Některá ta místa si dovolím vám nyní ukázat:

Betlém v J.Hradci:


Projížďka Třeboní:




U koní:





Jindřichův Hradec:




Nové Hrady :




v Terčině údolí:


hrad Landštejn:






péče musí být:







nakouknutí do Slavonic:











prostě vydatná dovča s vnučkami...




Oslednice na okraji Telče:



detail z Telče:


taky bych vás vzala na dovolenou!

22 komentářů:

  1. A já bych jela hned. Tady to máme taky moc rádi - Na Landštejn musíme ještě jednou, milovaná Telč a Slavonice... A vnučky, to byly takové berušky, už trochu povyrostly, že:o)
    Jiřinko, přeji odpočinkovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, vyrostly a vše je trochu jinak, proto ráda na společné dovolené vzpomínám. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, zdravím. Vnučky měly s Tebou krásné prázdniny a mají na co vzpomínat. Opatruj se, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ono to bylo vzájemné a pořád jsme rády spolu, jen už to není tak snadné.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, já bych s tebou na dovolenou jela hned máš velký přehled.Tim směrem jezdíme pravidelně moc se nám tam líbí.Preji krásnou neděli Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, taky bych se tam už zase ráda vrátila. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, to byla určitě krásná dovolená!... tato místa jsou i mojí srdcovkou! Chystáme se tam na pár dní letos v létě... Děkuji za inspiraci ♥ Krásné dny přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, s nimi jsme začali poměrně brzy a to kolem Vodňan dvě dovolené, pak dvakrát právě v Leštině, dvakrát na Malé Skále, jednou v Potštejně, jednou u Klatov, jednou u Jičína, jednu u Nového Města n.M., dvakrát na Děčínsku, snažila jsem se jim ukázat co znám.
      Byly to vždy intenzivní týdny. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Krásné toulání, Jiřinko :).
    Domečků pro skřítky postavily holčičky určitě hodně, tedy když to budu brát podle sebe a svých dětí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to jistě znáš, pařez, mech, klacíky, šišky, a plno ozdob. Nádherné stavbičky. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Vnučky jsou jak panenky.Já nejraději vzpomínám na dovolené s vnoučaty,také si je nejvíce pamatuji.Do České Kanady jsem se chtěla vždy podívat,ale už nepodívám.V Třeboni jsme byli dvakrát na dovolené s kamarádkou z práce,děti byly malé a už si nevzpomínám,kde jsme všude cestovali.Ale vím,že nám tam hodně chutnali v restauraci ryby
    Jiřinko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vnučky, Jitko, sice vyrostly, ale pořád si myslím, že bychom i letos mohly někam spolu vyrazit. Uvidíme, jak na tom já budu.Je mi jasné, že budou víc a víc mít vlastní akce beze mne.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, krásné fotky z milých míst. Holčičky si to s vámi náramně užily.
    Já dnes vzpomínám na doby, kdy jsme také s kukačkami vyráželi na výlety. Teď už mají jiné zájmy.
    Měj prima dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, loni Adélka říkala, že by neškodilo zajet na všechna místa, kde jsme spolu někdy byly. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásně jste cestovali. Slavonicemi jsem byla okouzlena a do Stráže nad Nežárkou bych se moc ráda podívala. Vnučky se měly báječně. Přeji ti hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za ty roky jsem jim ukázala hodně míst, kde to s manželem máme rádi.Slavonice byly pro mne spoustu let v každé roční době přístavem na dovolenou.A okolí nás vidělo buď na kole nebo na běžkách.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko to je moc hezký vzpomínkový příspěvek. V Třeboni jsme byli kdysi dávno a vystoupala jsem i nahoru na věž. Slavonice jsem navštívila před pěti lety ještě se sestrou Lídou a také jsem tam vylezla na věž. Navíc byla tehdy na náměstí výstava veteránů. Na Horním náměstí byl ten nejhezčí dům zrovna v lešení...Děkuji Ti za milou připomínku na pobyt v tomto pro nás vzdálených, končinách. Přeji Ti hezký večer a příjemný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, nejlepší bylo, když jsem tam vzala mamku a její kolegyně z důch.klubu. Týden samého smíchu a vyprávění.
      To byly dny a večery! A výlety do okolí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Oprava ... v těchto pro nás vzdálených končinách...Rychleji píšu, než myslím...omlouvám se.

    OdpovědětVymazat
  11. Podobný Betlem jsem viděla v muzeu ve Svitavách. Ale netuším, jestli tam ještě je jako stála expozice, ale asi ani, protože tohle stěhovat by byl horor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, Jindřichohradecký a Třebechovický jsou nejznámější a pak ty Třešťské, ale je jich mnoho.Při adventních zájezdech vídáme v Rakousku nebo v Německu taky pěknou porci betlémů. Po Praze jich bývá dost vystavených koncem roku a třeba i ve skanzenech jsou pěkné kousky.
      My jsme doma, za mého mládí, betlém nikdy neměli. Jiřina z N.

      Vymazat