úterý 24. ledna 2023

K sobotě potřetí

 Vrátíme se tu k našemu sobotnímu výletu na Pražský hrad - respektive do Lobkovického paláce a konečně vám ukáži, proč vlastně jsme tam s Janou šly. Především, jak jsme se z různých zdrojů dozvěděly - podívat se na vystavený Řád zlatého rouna ( chudinka beránek zlomený v pase ) a já jsem byla léta zvědavá na Canalettovy obrazy Londýna. Jsou tam zajímavé i obrazy Breughela, hudební salonky a další, přinejmenším dva veliké sály s překrásně vyzdobenými stropy. Taky sál s děly a různými palnými zbraněmi.

Milé KOČKY,

věřte mi, že v tom množství lidí, s tolika zasklenými plochami a rozsvícenými obřími lustry by měl - pravděpodobně - problém s focením každý, ne jen jedna babka amatérka.

Tak a zde si můžete ochutnat nabídku:



v tomto sále se nalévalo a pilo a vonělo víno:
















Kopie pražského Jezulátka:




Polyxena:



jiná větev Lobkowiczů, než Mělnická:


Breughel:


Canaletto:


Proč bych něco vymýšlela, když více se dozvíte tady: http://www.guide-jana-zemanova.com/cs/vychazka-4/

Naviděnou zítra, milé blogerky.

mezitím si ti, kdo mají čas a zajímá je to, mohou počíst o Lobkowiczových: (vesnice Lobkovice je součástí Neratovic a mám to tam pěšky asi 5minut): https://cs.wikipedia.org/wiki/Lobkovicov%C3%A9



14 komentářů:

  1. Jiřinko, děkuji za krásné pražské příspěvky. Do Prahy se teď nechystáme, tak jsem se ráda s tebou prošla zasněženou Prahou. Výstavy super.
    Pěkný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, zítra tu bude o té sobotě poslední příspěvek, snad přijde i ten vhod. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko,moc krásné.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, celkem ten den dnes proběhl i navzdory nemilým povinnostem v klidu a zítra už snad bude líp. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, moc krásné fotografie... ☺ Děkuji za nádhernou virtuální procházku... ☺ Moc zdraví Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, rádo se stalo. Jsme tu spolek podobně asi smýšlejících lidí a tak se můžeme celkem snadno navzájem podarovat a informovat. Měj se krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. O výstavě ohledně Řádu už psala Marta (vyz.slunečnice). Vůbec bych se nebránila jít do těchto krásných prostor s váme. Díky za fotky!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ano, já jsem se u Martičky o tom dozvěděla, kdežto Jana, moje kolegyně, to měla z jiného zdroje a tak jsme se snadno a rychle domluvily, že tam tentokrát zavítáme.
      To víš, každý má svého zvěda, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, hezké fotky, ráda jsem si je prohlédla, ty stropy jsou skvostné …. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi líbí, ale malovat bych to neuměla a nechtěla. Moc ráda jsem se tam podívala a jsem vděčná, že jsem směla fotit. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍👍 Asi se do Lobkovického paláce vypravím.
    Moje babička kdysi u tohoto rodu sloužila, ale u Mělnické větve.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Alenko a moje byla zase na zámku ve Lnářích v kuchyni.
      Jo, jsou to osudy. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,nezbývá říct nic jiného,než nádhera! Měj se krásně a opatruj se.Marťa.

    OdpovědětVymazat