středa 15. února 2023

Bochníky

Milé KOČKY, abyste si nemyslely, že chodím jen po kostelích a podobných místech, občas si vyrazíme s manželem i do přírody, na nějaký ten vršek, na rozhlednu nebo jen tak po lese...záleží na tom, jaké zrovna panuje počasí a jak jsme na tom, to víte, pětadvacet kilometrů po Šumavě za den už nedáváme, respektive - už se o ně nesnažíme, jaká škoda!

Dnes vám ukážu přírodní památku, která je v katastu obce Konojedy, kde býval velmi zchátralý zámek a kostel, které procházely opravou či rekonstrukcí, možná, že už jsou v pořádku? - nějakou dobu jsem tam nebyla. A zde, kousek nad zámkem, se nacházejí Bochníky

píše se o nich:

Ve svahu Dubí hory, nad zámkem Konojedy se nachází bývalý lom. V lomu byl odkryt mohutný ztuhlý lávový proud, který je učebnicovou ukázkou sloupcové odlučnosti tefritu na tzv. bochníky. Lávová stěna je 6-8 metrů vysoká a sloupce mají šířku až 1 metr. viz též Dubí hora

Našli byste je mezi obcí Kravaře ( skanzen a hradby) a Úštěkem - pokud to vezmete přes Konojedy.








doporučuji časné jaro, kdy jsou dobře patrné jednotlivé vrstvy...

28 komentářů:

  1. Jiřinko, to je nádherné místo, tam by se mi moc líbilo. Mám takové přírodní útvary moc ráda. Děkuji za úžasnou podívanou. Přeji ti hezký , dnes sváteční, den. Všechno nejlepší.
    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji za milé přání a bohužel ty bochníky jsou od nádraží v Úštěku dost daleko ( pěšky ).Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to je velmi zajímavý útvar,ale asi daleko.Hned zjistím.
    K dnešnímu svátku Ti přeji všechno nejlepší,hlavně zdraví.
    Měj hezký sváteční den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, díky za přání a od Úštěku je to autem kousek. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, tak to je místo jako dělané pro nás s Aaronem.
    Moc ti přeji krásný sváteční den a hlavně pevné zdraví! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, především děkuji srdečně za dárek a přání, překvapení veliké a milé. Pokud zámek a kostel bude opraven a přístupný, bude to spolu s Bochníky pěkné výletní a lákavé místo. A to nemluvím o tom, že i v okolí to stojí za návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko,v přírodě se toulám moc ráda, když mám starosti jdu do lesa ten mě nabíjí.Vsechno nejlepší k tvému svátku přeji hodně štěstí a zdraví Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, velice děkuji za tvé přání a já tobě přeji, abys měla pořád kde mít rozchodit starosti a potěšit duši. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko milá, přeju Ti všechno nejlepší k svátku, pevné zdraví, radost a samé dobré zprávy na všech cestách (a nejen na nich). Měj se moc hezky Ty i Tvoji milí! Krásný svátkový den🌞🌷🙋‍♀️
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to je od tebe milé - děkuji moc. Já mám zítra narozeniny a dnes jsem se věnovala převážně četbě knížky ( počasí nestojí za mnoho). Oslava se odkládá, máme s mužem nějakou virozu, asi.Taky jsem si uvědomila, kolik jsem toho za těch 75 let zažila, s kolika lidmi jsem se potkala, ať už to byly příjemné nebo i neblahé události, jsem sama hodně překvapená, co vše v jednom životě obyčejné české ženy lze zažít.Co krásných míst jsem viděla - jak tady, tak ,,venku,, - vždy jsem byla dojatá, že mi to osud dovolil. Budu ráda, když se tu s hodnými lidmi budu potkávat i nadále. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, k tvému svátku to přeju ať ti nožky slouží a máš bystré oko a štěstí na dobré záběry. Budu se těšit na setkávání ve virtuální podobě. Vše nejlepší a užívej si sváteční den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, nezbývá mi, než ti poděkovat za pěkné přání a budu se těšit, že se budeme na tvém i mém blogu potkávat i v budoucnu. Díky Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Tak nejdříve všechno nejlepší k svátku !
    Fotky mne opět utvrdily v tom, že o mnoho místech v té naší malé zemičce ani nevím.
    Takže díky za osvětu.
    Měj příjemný dnešní svátkový den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, a pořád je co objevovat a obdivovat.Díky ti za hezké přání a těší mne, že jsi věrnou návštěvnicí mého blogu a já mohu potvrdit, že chodím ráda na ten tvůj.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krása! ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, děkuji ti moc. Do skal a k různým skalním útvarům chodíme rádi. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Lezarts

    Už jsem si říkala, když jsem četla jméno Konojedy, že to bude něco kousek u mě za humny, a já si tam rychle odskočím:) A ejhle, je to jinde pouze shoda jmen. Nebylo by to špatné, kdyby se ty “naše” Konojedy mohly chlubit taky takovým přírodním úkazem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to by se ti hodilo! Ale u vás je zase plno jiných, také zajímavých pamětihodností. Asi brzy opráším tu trasu z Říčan do Kutné Hory! Jiřina z N.

      Vymazat
  10. JIřinko, je to hodně zajímavý útvar a za návštěvu by určitě stál. Díky za tip.
    A ještě přání k tvému dnešnímu svátku. Hlavně zdraví, klid, pohodu a zase zdraví. Měj se hezky, pá 🍀🥂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, takové zdraví je potřeba, to ostatní si prý půjčíme!Moc děkuji. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, děkuji za představení hodně zajímavého místa, o kterém jsem dosud neměla potuchy.
    A přitom jsem mezi Úštěkem a Kravařemi projížděla nepočítaně.
    Měj krásný sváteční den 💓🍀🌹

    P.S. Přáníčko jsem ráno posílala emailem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přání doputovalo a moc za něj děkuji. Na silnici z Lito do Zahrádek a Č.Lípy toho je. Tak se opatrujte a ať vám to výletuje! Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Nádherné fotografie , příroda krásně čarovala . Jiřinko, k svátku přeji všechno nejlepší, hlavně hodně zdraví , štěstí, lásky , spokojenosti a pohody ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, kéž by se vše splnilo a také tobě!
      Ty bochníky jsou prý vyhledávané i cizinci, kteří se zajímají o takové úkazy. My jsme tam byli asi 4x a je to klidné a nenáročné na výlet. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko,přeji Ti všechno nejlepší k Tvému svátku,hodně zdraví,štěstí,spokojenosti.Měj krásný sváteční večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, děkuji ti moc za milé přání, mrzí mě jen, že nemůžeme oslavovat ( dcera bude mít narozeniny v pondělí ), neb jsme s mužem podlehli nějaké viroze.
      Ještě, že mám blog a můžeme se tu všichni takto sejít!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Jiřinko, přeju Ti všechno nejlepší k svátku ! Hodně zdraví, štěstí a pohody do dalších roků, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to je od tebe milé a moc si všech přání vážím. Jiřina z N.

      Vymazat