úterý 14. února 2023

Náročný

 Podobně náročný na kilometry byl, milé KOČKY, výlet v září r. 2020 ( rok roušek ) - kdy jsme sami s mužem jeli po trase: Chrudim, Chrasť, Luže, Nové Hrady, Litomyšl, Zámrsk, a jako poslední zajímavost jsme si na pár snímků nechali dřevěný kostelík v Dobříkově.

V Chrudimi, to se přiznám, mám vždy rozpálený fotoaparát, takové město se fotí dobře a ač jsem tam nebyla prvně, nadšení nebralo konce. 





Zato v Chrasti jsme navštívili jen náměstí a zámeckou zahradu, ale užili jsme si její klid a chládek.


Po zaparkování v Luži jsem se vrhla do opraveného kostela a zafotila jsem si opravdu hodně! Baroko, kam se podíváš, ale byl na mém blogu už vícekrát...







Stejně tak jsem se těšila i do zahrad v Nových Hradech nedaleko. Manžel mě nemohl dostat ven. a mám tady vždy hezké počasí...







Stavili jsme se v Litomyšli, kde si vždy obejdu ta nejzajímavější místa, jako bych tam byla poprvé 





a pak už jsme jen zastavili u zámku v Zámrsku, na ten jsem byla hodně dlouho zvědavá: 


zastavení na pár fotek vpodvečer u dřevěného kostelíka. 



Dále už jsme jen ujížděli k domovu. Třeba kolem Kunětické Hory:





26 komentářů:

  1. Jiřinko,opět krásná místa.Navštívíte toho opravdu hodně.Kdybych se asi ohlédla zpátky,tak toho za rok navštívíme také hodně.A díky vnučce,kterou občas vezeme až na Vysočinu navštívíme i místa,kam bychom se třeba jinak nerozjeli.Kunětickou Horu tam se musíme vrátit až bude otevřená a další místa i Chrudim už nejsou daleko.
    Ono tu už do jara uteče.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když jedete někam za jistým cílem, dá se cestou výletovat, ale nejste tolik pány času. Kdežto pokud to člověk naplánuje jako výlet celé a od brzkého rána, dá se lecos stihnout. Já osobně mám raději výlety s pobytem na místě na 3 - 4 noci a poznat okolí, cíle si připravím doma.I tak se poznávání republiky dá věnovat po jednom dnu.
      My jsme kdysi klidně jeli do Broumova nebo jinam na jeden den vlakem.
      Tak ať se daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Tak to byl tedy opravdu hutný výlet a bezvadný.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nejvíc si vážím toho, když nám přeje počasí a když se v pořádku vrátíme domů. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts

    Moc pěkný okruh! Snad se mi podaří alespoň kousek cesty, jít v Tvých šlépějích?! I když je to hodně nedostupná meta. Ty máš sedmimílové boty, já jen dřeváky :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, neklesej na mysli, vše se mění a mně síly ubývají. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, děkuji za bezva výlet. Tato místa neznám a tak jsem moc ráda, že jsi mne sem vzala. Hezký den vinšuju. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, můžeš to brát jako vodítko, co lze podniknout. Už aby byl delší a slunný den.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Svatá pravda! Už je ale pěkně vidět i kolem 17,30 , báječně se den natahuje. Eva

      Vymazat
    3. Ano, ano, Evi, měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko to jsou moc krásné fotografie z pro mě neznámých míst, kam se asi už nepodíváme. Kunětickou Horu jsme měli v plánu už dávno, ale není se tam bez auta jak dostat...Spojení od nás je moc složité a za jeden den by se to zvládnout nedalo. Děkuji Ti za moc pěknou podívanou a přeji Ti pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ty máš dost nešikovné startovní místo, hlavně nyní, když zpackali tu dopravu, jak jen mohli, snad ti to syn pomůže napravit a vezme vás zase někam autem.
      My jsme s přáteli jezdili hodně vlakem, hlavně na sever směr Tanvald a to jsme si užívali co sobotu, ale už bychom to neušli. Stáří klepe na dveře...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, provádíš nás krásnými místy. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zrovna včera jsem koukala na fotky z Hodonína! Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko,v Litomyšli jsme byli vloni tři dny a moc se nám tam líbilo.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, tak to máš z první ruky, proč je zapsaná v UNESCO:
      nejvíc se mi tam líbí, když jsou okna domů plná muškátů. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Tohle jsou místa, kam můžeme zajet a občas taky zajedeme třeba jen navečer, projít se, pokochat, odpočinout si. Taková krása...
    Jiřinko, moc tě zdravím. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, máš to fajn, takových krásných míst všude okolo.Ono někdy stačí jít s kámošem Aaronem do lesa?
      Dobrý večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Konečně můžu napsat, že trochu znám místa na tvých fotkách :D, v Chrudimi se mi líbilo moc a v Litomyšli jakbysmet :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jupí, tak jsme se trochu prošly spolu. Janinko, měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, nádherné fotky 👍👍👍 a současně můj hluboký obdiv za to, co jste všechno zvládli.
    Jsem ostuda, Litomyšl stále zůstává v plánu mých cest. Dlouho jsme plánovali jet tam s kamarádem, který chtěl pátrat po předcích na faře a v archivu muzea. Ale nikdy se k tomu neodhodlal a už asi u toho zůstane. Jen několikrát jsme jeli okolo a spěchali jednou do Beskyd, podruhé na Slovensko...... Měla bych to napravit.
    Měj hezký den. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já právě nemám moc ráda, když manžel jede a jede, proto si na cestě někam vždy vynutím několik zastavení a jdu se projít i na delší čas a on ať si odpočine.Nebo naplánuji výlet na mnoho míst a když něco nestihneme, tak tam zajedeme jindy, už bych ráda někam vyrazila, jen co budeme ok. Álo a také Vysoké Mýto stojí za zastavení. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Kolik překrásných míst je v naší malé krásné zemičce

    OdpovědětVymazat
  12. Dálší nádherná místa a fotky Jiřinko. V dětství jsem jezdila na Chrudimsko , měla jsem tetu v Třemošnici a trávila jsem tam prázdniny ♥ Už se tam asi nikdy nepodívám ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, Tak si alespoň na pobyty u tety zavzpomínej. Moc tě zdravím. Dnes jsem si povídala tlf. se sestřenicí ze Skočic, že byli dopoledne ve Strakonicích a musela jsem si na tebe vzpomenout! Jiřina z N.

      Vymazat