čtvrtek 23. února 2023

Lovoš zjara

Milé KOČKY, toto a podobné výjevy můžete v předjaří vidět, když půjdete Opárenským údolím na Lovoš. Byli jsme tam během let s manželem a přáteli 11x a jaro nebo podzim jsou k tomu nejlepší, můžete mi věřit. 

 ( Ovšem nejhezčí to bývá koncem dubna )







v dálce Milešovka:





výhledy z ruin hradu Opárna:




28 komentářů:

  1. Jiřinko, moc děkuji za dnešní fotky. Dokud nebyla dálnice, jezdili jsem kolem, ale na kopec jsme se nevydrápali nikdy...
    Moc tě zdravím a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, dobrý večer, my jsme tam byli opravdu 11x a převážně zjara, kdy v zahrádkách kvetly tulipány a na stráních meruňky a mandloně. To je pak opravdu pokoukáníčko.
      Ovšem jednou, pozdě na podzim, jsme došli do lesa pod vrcholem a přehnala se sněhová přeháňka a jak jsme šli husím pochodem, vyšlapali jsme cestičku a v bílé sněhové ploše byla po nás barevná pěšina od spadaného listí a já to - trdlo - tehdy nenafotila!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, paráda. Jaro už se klube. Já jsem zatím bez nálady na všechno. Snad se to brzy zlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak s tím se musí honem něco udělat! Nějaký šrapnel by to chtělo! To můj kámoš tak nazýval hodně peprný vtip.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Hm, tak zase místa, kde jsem nebyla. Ani zjara, ani v létě, ani.... nikdy :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to spolu s Milešovkou pěkně strmý kopec, ale rozhledy nabízí podmanivé, na Říp a tak...teď, co tam okolo udělali tu dálnici k Německu, už to má jiný charakter.
      V Opárnu jsem si vždy dávala v hospodě rajskou a dělali ji tam skvělou.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Je krásné kouknout, že jaro je tady a kočička se může vyhřívat na venkovním parapetu a začíná lézt ze země devětsil. krása. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwuško, to není letošní, ale pozor - na náměstí u nás v N. už kvetou některé kytky jako by jaro bylo tady, brzy nafotím!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lovoš znám jen když okolo něj projíždíme do Němec. Ani nevím že je na něm zřícenina....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, správně to hodnotíš, ale trosky hradu Opárno a stejnojmenná vesnice je pod kopcem severně.Vede přes ni trať z Lovosic směrem na Teplice? nebo tam někam...Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Vůbec neznám :-). Zima nás ještě určitě potrápí, ale i tak se již začínám těšit na jaro. Avšak nepřeji si na druhou stranu, aby vše tak rychle utíkalo. Ach jo...Jiřinko opožděně vše nejlepší a hodně zdraví k svátku, k narozeninám jsem ti psala komentář, tak snad si ho četla. Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji ti za vše a také si myslím, že by to nemělo vše tak rychle nastupovat, ještě se může pravá zima vrátit a pak leccos pomrzne a bude malér.
      Zdravím do Č.K. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, zase krásný kout, kde to neznám a tak díky za nakouknutí a krásu světa :-) Jaro už se snad krčí za dveřmi, u nás jsou v plném květu sněženky, bledule a talovíny, kočičky a jehnědy ............a dnes jsem nakoupila macešky. jak já se těším!!!! Tak hezký den a měj se moc hezky. Doufám, že virosa už od Vás odešla. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, viroza si oblíbila manžela a ke mně se už otáčí zády, tak se teď starám o něho a oplatím mu to, že se staral on o mne. Dnes jsem byla venku a bylo poměrně teplo a bez větru, tak jsem byla nadšená, po 14 dnech doma.
      Posílám pozdrav: Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts

    To jsem zase udělala, díky tobě objev!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, ty kopce Středohoří máme prochozené kolem Litoměřic z obou stran Labe a je to tam hezké kdykoli. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Ahoj Jiřinko, hezké fotky nikdy jsem tam nebyla tak alespoň s tebou jsem se podívala.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, to je tady pro každého, koho zajímá Česko, Morava, Slezsko...Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍👍 Byla jsem tam několikrát v dětství, což už je v dávnověku. Teta bydlela v nedalekém Terezíně a "honila" nás po výletech. Dnes už jen vzpomínám.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, taky jsem taková, ale babička, honila jsem léta známé a potom i vnučky po stráních a památkách. Třeba malý Honzík, když mu z dálky ukážu Říp, hned hlásí, že je tam rotunda.
      Je to legrační. Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Krásná místa! :)
    U nás si o květinkách můžeme nechat jen zdát, i když jaro dnes ve vzduchu vonělo překrásně :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, když se řekne J.n.N., hned vidím ty dlouhé krápníky, které jsem tam vídala v zimě viset ze střech. A 4 metrové mantinely po projetí frézy po silnici k Tanvaldu..jo, zimy v sedmdesátkách. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jó, kde jsou ty časy, teď napadne s bídou pár desítek čísel, nevydrží a roztaje. Ještě před patnácti lety, to byly zimy! A ty rampouchy až na zem, ty jsem viděla naposledy v roce 2009, když byl prvorozený malý, jela jsem s ním od doktora a nevěřícně jsme z autobusu zírali na ta monstra :D.

      Vymazat
    3. Janinko, tam se kdysi stalo, že veliký rampouch spadl na osobní auto a propíchl ho jako nic. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Lovod je ima oblibena destinace...Ted uz je ale jaro v plnem proudu vsude..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, když jsme se vyškrábali nahoru a dali si tam polévku v hospůdce, tak to se pak rozhlíželo! Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko, to jsou hezké fotografie. Na hradě Opárno jsme byli před lety a prošli i údolí podél potoka. Od hradu jsme šli do Malých Žernosek na vlak. Lovoš manžel vzdal pod Kybičkou, protože ho zradily nohy a nemohl dál a sama bych nahoru nešla, to bylo ještě daleko. Děkuji za milou připomínku. Hezký večer přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, my jsme tam chodili různě, buď z nádraží v Lovosich, přes město, nebo ze zastávky z Lovosic nahoru do kopce, nebo z těch Žernosek a pak podle potoka párenským údolím do Opárna a odtud vlevo nahoru.
      Na Milešovce jsme byli asi jen třikrát, ta je horší.
      Jiřina z N.

      Vymazat