úterý 28. února 2023

Most se sochami

Když jsem si tady před pár dny hrála s příspěvkm pro blog a dávala sem mosty se sochami, napadlo mě později, že jsem na jednom z výletů moc ráda nafotila jeden ze dvou historických mostů v Bělé nad Radbuzou - a nebylo by na škodu si to připomenout: 

ten výše položený je klasicistní 




a tento níže po proudu barokní, jak se můžete dočíst na tabuli, na kterou dávám dole odkaz...

Milé KOČKY, tady je a je mimořádně pěkný. 



















https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=1719421&gallery=1&sourcep=foto&idp=5373947&x=12.7173196&y=49.5904704&z=19 


12 komentářů:

  1. Jiřinko, stejně je to krásné, když jsou někde sochy a sošky. I malý můstek někde v zapadlé vísce s malým sv. Janem Nepomuckým je parádní. A což teprve tyhle kamenné věkovité.........co už asi viděly a zažily?
    Na Karláku jsou vysázené macešky a vilíny v plném květu. U nás už zase místy sníh a ráno dneska -4,5 st. Sluníčko už má ale sílu.
    Přeju prima den a zdraví!
    Tak se opatruj a zase příště. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to mě těší, až v úterý příští týden půjdu na Karlák, asi vezmu fotoaparát?
      Dnes večer jedu do Lucerny, vnučka tam má maturitní ples a na chvilku se půjdu podívat.Žasnu, jak to letí!
      Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Také jsem z toho měla takový pocit, jak je to krásné, když na mostě jsou sochy. Když je to zachovalé, žádní vandalové nezničili nebo neukradli (oni se ničí i ty repliky)... Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to svádí k zamyšlení, při takovém prázdninovém prohlížení mostu, jak dříve lidé uvažovali a na sochy svatých pohlíželi jinak, než my dnes.
      Díky za návštěvu na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to je opravdu nádherný most. Ty barokní mosty jsou v mnoha městech po staletí a drží! Je to opravdu nádhera a ty sochy jsou také překrásné. Jiřinko měj se moc pěkně a užij si vnučky maturitní ples.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi i ten první most bez soch, jen jsem to odklikla dřív, než dopsala komentář. Ach ty moje chromé ruce! Hezký večer ti přeji.

      Vymazat
    2. Jaruško, to nevadí, oba komentáře potěšily a ples se vyvedl.Jen to čekání pak na bus domů - to jsem vystydla.Za dva roky mě to čeká znova u mladší vnučky. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, moc děkuji za krásné fotky krásných mostů, za to hřejivé slunce a zelené všude kolem. Už se mi nějak stýská...
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já zjara jásám na kdejakou pampeliškou ...Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍👍 Ten most se sochami je nádherný a tys ho báječně zdokumentovala.
    Já byla včera v Rumburku a v České Lípě. Měli jsme sraz se spolužáky. Překvapilo mně, kolik je tam ještě sněhu.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, taky bych do Rbk potřebovala a to hned ze dvou důvodů a nějak mi není přáno, nejprve viroza a nyní dělám opatrovatelku., Tak to musím odložit na později. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásný most! Skvělá fotodokumentace! Děkuji za prohlídku! ☺ Krásné dny přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat