středa 1. března 2023

Trochu utajená

 Když jsme byli poprvé v zámku a zahradách v Nových Hradech, těch na Litomyšlsku - objevila jsem tam Křížovou cestu a mám pocit, že je nyní zaplocená a přístupná pouze ze zahrad, kam se nyní ovšem platí vstupné, pokud se mýlím, promiňte mi.

Ale, díky fotkám se tam, milé KOČKY, spolu právě teď můžeme podívat:







To jsme tehdy jeli na výlet: Hlinsko/Betlém, Veselý Kopec, Nové Hrady, Vraclav, a při návratu jsme se stavili u zámku v Žehušicích, v dobré víře, že uvidíme bílé jeleny, ale kde jim byl konec.





pokud jsme něco bílého potkali, tak to byly:




ve skanzenu Veselý Kopec kozy.


20 komentářů:

  1. Jiřinko,to je moc pěkná křížová cesta.Pár jsem jich viděla,ale takovou zatím ne.
    Bílé kozy místo jelenů,proč ne?
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ti jeleni tam byli, ale někde v lese zalezlí...zato tam bylo plno ovádů a tak jsme prchli...Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, tu křížovou cestu jsem si taky prošlo, mám to v Nových Hradech moc ráda.
    Žehušice dopadly tak nějak neslavně - zámeček a obora je kdo ví v čích rukách, jeleni už roky přestěhovaní na Žlebech. Ale ty kozy na Veselém Kopci jsou frajerky :o)
    Moc zdravím a děkuji za mail!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no to je ten lepší případ, že je nevystříleli nějací zahraniční návštěvníci za poplatek ! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, ta Křížová cesta je unikátní a nádherná. Moc se mi líbí styl provedení. Tím, že je v zahradě je vlastně ochráněna před vandaly i když se jedná o poutní místa, která bývají většinou volně přístupná. Zámeček i zvědavé kozy...to vše je super. Omlouvám se za smazání původního komentáře. Zase mobil zlobil...Přeji ti krásný den a děkuji za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, na Veselém Kopci jsme byli vícekrát a vždy jsem tam byla spokojená, ale s vnučkami jsme tam byli tehdy dvakrát tak dlouho, neb si musely vše důkladně prohlédnout. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Bílý jeleni jsou v oboře, občas bývají vidět ze silnice která vede kolem, ale jestli i od zámku nevím. O křížové cestě vím, ale nešly jsme tam s dcerou. Je to taky už čtyři roky, protože to bylo Emče rok. Ale do zahrad se už platilo. Od té doby mi ty Nové Hrady pořád slibuje a ještě jsme se tam nevydaly....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Vendy, tak to je poprvé, kdy vnučku vidím jménem. Abych řekla pravdu, byla jsem v zahradě Nových Hradů vícekrát a naposledy už za peníze.
      Měj se fajn. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts

    Jeleni nebo kozy… obojí je bílé, jen jedny mají rohy, druzí parohy:)
    Určitě to pěkný zážitek, z virtuálního výletu, s vámi nepokazilo!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, jako vždy - laskavá a s pochopením. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné fotky.Měj pěkný den,u nás už druhý den svítí sluníčko,hned je veseleji.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, nápodobně, tady také svítí a je tam pěkná zima.Ale sníh ani náhodou. Brácha manžela dnes ráno hlásil -15 st. a 15 cm sněhu - v Lobendavě.
      Hezké dny tobě i ostatním blogerkám přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Křižová cesta se mi líbí- Projít ji musí být hezké.
    Bílé jeleny jste neviděli, ale kozičky taky stály za to.
    Měj pěkné středeční odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty kozičky byly hlavně dětmi dost ,,obletované,, - jak jsou zvědavé - kozy i děti, tak jim to navzájem sedlo. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, opět nádherné fotky. Do zahrad v Nových Hradech se platí, tuším, že to bylo 15 Kč. My šli i na prohlídku zámku, takže nás to stálo o něco víc. Křížová cesta je unikátní a stojí za to si jí projít.
    Měj hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mně se tam nejvíc líbí, že to majitelé z takové hrozné ruiny povýšili na šperk a když jsem tam byla naposledy, tak jsem do zámku na prohlídku nešla, manžel čekal v autě a já jsem si znova dopřála jen zahrady.Bylo hezky a tak jsem se procházela mezi keři a pak - káva!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Pěkná procházka a pěkné fotky Křížové cesty. Kozy jsou jako modelky, ve skutečnosti je to většinou naopak 😄😃

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko, krásný výlet jako vždycky... ☺ Líbí se mi takový styl křížových cest... děkuji za procházku! ☺ Těším se na další! ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zas, Peťo, těší, že se ti tu líbí. Tak na viděnou příště. Jiřina z N.

      Vymazat