pondělí 13. března 2023

Dovolená v Pekle

Podle velkého P v názvu jistě, milé KOČKY, zjišťujete, že se jedná o místo Peklo a v tomto případě Peklo u Nového Města nad Metují, kam jsme se občas podívali v rámci nějakého výletu a jednou! -  jsme strávili v chatě týden dovolené s rodinou mé dcery, vnučky byly ještě malé.

Některý den jsme podnikali společné akce - příkladně jsme navštívili Adršpašské skály,  jindy si oni jeli jinam a my s manželem také -  každý podle zájmů, oni například jeli do Muzea Merkuru a my s manželem na vršek Orlických hor a poté jsme se potulovali pod horami, kde mne leccos zaujalo v obci Bílý Újezd...se sekerkou na střeše zvonice.























Jo, kdybych já tehdy tušila, že budu psát blog, asi bych to povídání tam lépe nafotila!



21 komentářů:

  1. Kraj mého dětství.Kdyby nebylo covidu mohli jsme si to tam procestovat.Měla jsem i domluvené ubytování.
    Jiřinko,nádherné fotografie.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, neudeš mi věřit, ale Orlické Hory na mne působí zcela jinak, než třeba Šumava, a líbí se mi tam taky.Letos jsme viděla u Věrky snímky čistého sněhu a strašně jsem litovala, že nikam nemůžeme. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Není Peklo jako Peklo! Tohle znám, ráda bych se tam ještě vrátila, ale v posledních letech jsou tahle místa neskutečně přelidněná... Čím to asi bude?! :o)
    Jiřinko, moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, zrovna v Pekle u N.M.n.M. jsme moc lidí nepotkali. Ale asi jak kdy. Tam by se podél Metuje pejsisko vyběhalo! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to je hezké místo a tam to neznám, ale příroda i kostelík jsou úžasné. Tam by se mi líbilo. Děkuji za krásné fotografie a přeji ti pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já na takové dovolené večer strčím čumáček do mapy a druhý den chudák řidič může volant ukroutit. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jo,jo je tam všude hezky ! :-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Lezarts

    Krásné místa Orlických hor. Nemohu se nabažit!
    Smutné čtení o zaseknuté sekeře a osudu jejího majitele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, manžel se pokaždé ptá, kam na ta místa chodíš - on by jel okolo a ani nepřibrzdil! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. No, to prrr, chtělo by to občas trochu poštelovat, ale díky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko,moc hezká krajina nikdy jsem tam nebyla tak alespoň s tebou jsem se podívala.Posilam moc pozdravů Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, my jsme to tam prozkoumávali postupně, sami dva a nebo s rodinkou dcery a jindy s kamarádkami, které jsme s mužem ,,přibalili,,- Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, opět moc krásné fotky. 👍👍👍 Orlické hory moc neznám, na rozdíl od Adršpachu, kde bych mohla dělat průvodce. Švagr byl horolezec a také dobrý průvodce skalami. Pamatuji se doby, kdy se ve skaláku dalo stanovat. Ale už je to hodně dávno.
    Měj hezké dny a držím ✊✊🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, v Adršpachu se cítím skvěle. Pa a opatrujte se, KOČKO.Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Tady jsem kdysi také byla, krásné fotky Jiřinko a děkuji, že jsem se mohla vrátit do vzpomínek. Včera jsem byla na tanečním odpoledni pro seniory a byli tam tureňáci ročníkem 45 - 54 a tak jsem s nimi prohodila řeč jestli si na Tebe pamatují, ale asi bych musela vědět více informací , abychom to dali dohromady

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, to je super! Ve V. Turné na návsi v hospodě bývaly tancovačky a my děti chodily koukat do oken.Měli jsme na konci vesnice školu - jednotřídku - pár dětí v první, druhé, třetí, čtvrté a páté třídě. Chodila s námi asi rok nebo dva hraběnka nebo jaký to měla titul Hildprantová - dnešní majitelka Blatné.Já jsem byla ve druhé a sestra Helena v první třídě.Náš dům už tam není, je zbouraný, byl u brodu přes potok pod kovárnou! Součástí byla i stodola, kůlna a dvorek a pidizahrádka.
      Jestli najdu fotku ze školy, nafotím a pošlu. Nebo ji má sestra Helena.Po odstěhování tam žila jen babička, máma táty.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Květuško, prosím, napiš mi na zakova48@seznam.cz
















































































































































































































































































































































    OdpovědětVymazat
  11. Byli jsme tam vloni pod stanem a taky se nám tam moc líbilo :-) . Na Orlické hory mám krásné, mám na ně pěkné vzpomínky z dětství :-) . Byli jsme tam vloni s přítelem a prošli jsme si stejná místa, která jsem navštívila jako malá s rodiči, tak jsem měla takové déjà vu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokrát jsme se do této krásné krajiny vraceli a dovolené tam jsou jedny z nejhezčích. Děkuji za návštěvu na mém blogu...
      Jiřina z N.

      Vymazat