sobota 11. března 2023

Moje myšlenky

Moje myšlenkové pochody, to je tedy něco, milé KOČKY,

slíbily jsme si s kamarádkou Marcelou, že zajedeme vlakem na výlet do Klatov, a ona si klidně zlomí ruku, takže odklad. Jelikož jsem měla v úmyslu ji vzít do tamní vyhlášené starobylé lékárny, hned mi naskočila jiná a také stará lékárna a vzpomněla jsem si na Kuks. I řekla jsem si, že by neškodilo sem trochu Kuksu dát, za chvíli bude hezky a pak by se tip někomu mohl na výlet hodit?

Pohled od Labe:



a naopak k Labi:








A jdeme na prohlídku:








Víte, že tu Špork měl Lázničky?







V létě nezapomeňte zajít do bylinkové zahrady, důkladně prohlédněte sochy Cností a neberte si vzor z Neřestí, a v lese Braunův Betlém taky stojí za návštěvu...však vy si poradíte...

Měla jsem pěknou knížku o Šporkovi, o Kuksu a Lysé nad Labem a někam se zatoulala...asi si ji někdo půjčil a zapomněl vrátit?

počtěte si také:https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0porkov%C3%A9

na terase kousek od Labe údajně stávaly sošky, které se prý při jedné z povodní dostaly po proudu Labe a snad jsou jejich pozůstatky v zahradě zámku v Novém Městě nad Metují, nebo si to špatně pamatuji? Kouknu se po tom a dám vědět...tak je to jinak:https://www.turistika.cz/mista/nove-mesto-nad-metuji-sosky-trpasliku-z-dilny-m-b-brauna/detail

Vtipné je, že jsme tu byli vícekrát a mám dojem, že se tam zase časem vypravím.


29 komentářů:

  1. Jiřinko, díky za krásnou reportáž. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, momentální situace jen asi za 3- , hodnotím li to jako ve škole, ale bude líp.
      Mějte se u vás báječně. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, byla jsem tam minulá týden, fotky určitě dodám! Sice jen exteriéry, ale i ty stojí za procházku. V plánu byl i Betlém, ale málem jsem se utopili v blátě :o) Máme to tam moc rádi, je to fakt krásné místo a bylinková zahrada má půvab, i když spí.
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když jsem dávala tohle na blog, opravdu jsem si na tebe vzpomněla. Taky se tam občas rádi zastavíme.Už teď se těším na tvoji reportáž.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, děkuji ti za další báječný tip, vypadá to na krásné místo. Na Kuksu jsem nikdy nebyla, ale podle tvých fotek mě opravdu zaujal! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, ono obvykleš s dětmi každý jede do ZOO Dvůr Králové a pak Kuks a Babiččino údolí. Janinko, nejste zapadlí sněhem? Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko,moc hezké o Kuksu už jsem slyšela,ale nebyli jsme tam máme to v plánu.Klatovy jsou od nás 7km.Moc zdravím Iveta



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, Klatovy jsme navštívili vícekrát a jsou moc krásné. Tamní lékárna je nádherná. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Kdybych musela napsat, že jsem tady nebyla, tak by to byla ostuda. :-) Vždyť je to náš okres.
    Takže byla a i Braunův betlém mám projitý. Tato místa za návštěvu opravdu stojí.
    Pěknou sobotu, Jiřinko!
    U nás, po včerejším pěkném dni, dnes za oknem nic moc - padá mokrý sníh.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já bych čekala, že budete hodně zapadaní. Na Klínovci a jinde na horách prý metr a půl nového sněhu??? U nás ani vločka, jen v noci fičel vítr.
      Hanko, váš kraj je krásný a proto tam rádi jezdíme. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko na Kuksu jsme byli před hodně, hodně léty, ještě před velkými opravami. Myslím, podle fotografií, že oprava tam všechno i pozvedla. Je to od nás dost hodně daleko, ale možná někdy znovu pojedeme nakouknout. To by bylo mé přání. Děkuji za připomenutí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, já mám ráda 4-5 denní výpravy, kdy se někde ubytujeme a objíždíme okolí a mám předem stanoveno, co chci vidět, ne vždy se mi vše podaří, nicméně díky tomu jsme hodně republiku poznali.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko to jsou nádherné fotografie, krásné místo, poslední dobou i často zmiňované kvůli dokončené rekonstrukci. Prima tip na výlet, jen pro nás dost daleko. Ale co není, může být. Třeba někdy Tvůj tip využijeme a zkusíme se tam do těch končin, vydat. Děkuji za hezký článek a přeji ti příjemný den
    U nás sněží a ráno jsem zase házela mokrý a těžký sníh...achjo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, přála bych ti mnohé výpravy, dokud vám to chodí. Ohledně Výběžku, když jsem tam bydlela a někdo se mne ptal., odkud jsem, odpovídala jsem z JIžní Skandinávie.
      Jednou jsme k máti do N. přijeli ze severu s 20cm čepicí sněhu na autě a tady vše kvetlo!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts

    Několik let si slibuji výlet na Kuks. Nejdříve ho opravovali, pak jsem měla velké životní změny, zdravotní potíže… snad se mi to podař?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko a letos bude stav - Kuks opravený a načinčaný a ty spokojená, zdravá a natěšená. Skvělá kombinace. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Díky za tip na krásný výlet. Daleko to nemáme, tak teď jen trochu tepla a můžeme vyrazit. Přeji pěkný i když hodně větrný víkend, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tam by se ti líbilo. Pejska bereš na výlety sebou? Jiřina z N.,

      Vymazat
  10. Jiřinko, nádherné fotky z Kuksu. 👍👍👍 Byla jsem tam, už je to pár roků a navštívila i Braunův betlém.
    Děkuji za milou připomínku krásných míst.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, také si myslím, že je to místo, kam se stojí za to vracet, chci tam vzít letos dceru a její rodinu. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. To je nádherné.Tam jsem se už chystala,ale manžel mi řekl,že po těch schodech
    nepůjde.Je fakt,že je rád,když vyleze do třetího patra.Tak počká v autě.
    Jiřinko,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ať je v klidu, když pojede ke klášteru, tak bude nad schody! A dolů k Labi zaběhneš sama...Jiřina z N

      Vymazat
  12. Milá Jiřinko, po náročném dnu jsem teprve nyní otevřela počítač a Tvoje stránky. Děkuju, udělala jsi mi velikou radost. Kuks mám moc ráda a jak rozkvetl do krásy! Jednou, aspoň před 30 lety, nás tam chytla bouřka, zrovna jsme byli v hrobce.........dost dobrý to bylo. A jednou jsme tam byli na mysliveckých slavnostech, krom jiného byla i myslivecká mše. Byl to krásný den plná zážitků co stál za to. V té době jsem ale neměla foťák a tak máme jen vzpomínky.
    Tak zatím dobrou noc a hezkou neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ohromně mne baví, když něco dám na blog z mých výletů a v návštěvnících blogu to vyvolá hezké vzpomínky a odezvy. Pa a opatruj se, KOČKO.
      Těší mne, že ti stojí za to chodit ke mně na návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Na Kuksu jsem nikdy nebyla.Beru to jako další tip na výlet.Tvoje fotky jsou opravdu krásné,hned bych někam jela,jen to teplíčko kdyby bylo.Ale ono bude.U nás už třetí den fučí pořádný vítr.Hezký večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, dnes jsem byla na severu a tam byly zbytky sněhu a večer po návratu u nás mokro a chladno. Jiřina z N.

      Vymazat