středa 15. března 2023

Vzpomínka

  Dnes by měla moje maminka, a nejen moje, ale i mých sourozenců, kterých bývalo pět, narozeniny, 

byla ročník 1928 a dožila se 84 let. V životě musela hodně pracovat, jak doma, tak ve fabrice, nikdy jsem ji neslyšela nadávat nebo se kdovíjak rozčilovat, byla oblíbená a vtipná, veselá. Dokonce - sečtělá a životem ostřílená. Měla ráda tátu, nás děti, zahradu, Pepíčka Zímu a tanec. Jestli to bylo tím, že jsem byla její nejstarší potomek  - byly jsme v pozdějším věku spíše jako kamarádky, hodně jsem se od ní naučila, a to cestování mám asi po ní. Toulavé boty se u nás asi dědí.

Milé KOČKY: Jednou se mi povedlo ji vzít k moři a její reakce mě hřeje dosud. 

Mami, pomněnky zase pokvetou!


V Čelákovicích se narodila, dlouho tam žila, s tátou (Strakoničákem ) se po válce potkali v Děčíně a já už jsem se jim narodila v Benešově nad Ploučnicí, ... dneska v Čelákovicích navždy spí. 




27 komentářů:

  1. Krásná vzpomínka Jiřinko. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹Pro nás je také tento čas plný vzpomínek na ty, kteří v tomto čase odešli tam, odkud není návratu. Čest jejich památce.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásná vzpomínka, Jiřinko! Plná lásky, obdivu a úcty.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, vtipné bylo, že když Benar dělal zájezd, tak byli rádi, když mamka jela třeba se mnou a náš táta zůstal doma - mamka byla oblíbená a on moc ne. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Moc pěkná vzpomínka!

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko,krásná vzpomínka.Moje maminka byla taky hrozně hodná,veselá,nikdy nestonala
    a na nic si nikdy neztěžovala a přesto odešla příliš brzy.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, naše mamka vždy našla jídlo, když někdo přišel a hned nabízela něco k zakousnutí, já jsem se jí smála, že by nakrmila i kosteleckou posádku. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Moc hezká vzpomínka. Moje mamka byla taky fajn. Taky vzpomínám a jsou chvíle, kdy i v mém věku se mi po ní stýská.
    Pěkný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, teď už můžeme být skvělými babičkami a to má také půvaby. Jiřina z N,.

      Vymazat
  6. Já si už na prababičku nevzpomínám, ale když nad naší rodinou čas od času přemýšlím, představuji si, že byla jako ty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adélko, já mám povahu spíš asi po tátovi, ale kdo ví, jak jsou geny namíchané.- Přeji ti krásný den. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Dnes nostalgický příspěvek s krásnou vzpomínkou na maminku. Určitě si na nebíčku říká, Jiřinka na mě nezapomněla.

    OdpovědětVymazat
  8. Lezarts

    Hodně jsi se “pomamila”.
    Krásné vyznání!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, měj se hezky, dnes jsem si zacestovala! Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Ahoj Jiřinko,moc hezká vzpomínka.Naše maminka odešla 21.3.nahle před dvěma roky moc chybí bylo jí 72.Posilam moc pozdravů a opatruj se Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, to byla ještě mladice, to se nedivím, že ti maminka chybí. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, to je krásná vzpomínka na Tvoji milovanou maminku. Ta moje zemřela před dvěma lety❤️. Pozdravuju, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, maminka chybí asi každému, když nadejde ten čas a pak už je jen prázdno.
      Ale vzpomínky jsou bezva. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, milé. Já prostě vím, že dokud na blízké myslíme, jsou tady s námi. I když nám tolik chybí... Je moc dobře, že jsi maminku k tomu moři vzala .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ani nevíš, jak jsem za to ráda. Byly jsme bydlíkem s jedním kamarádem a jeho dětmi v Chorvatsku na konci sezony a bylo to moc fajn, dělaly jsme společnost jeho 4 leté dceři.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, krásná vzpomínka na maminku. 💓🌹 Říká se, že ten, na koho se vzpomíná, je tu s námi stále.
    Můj táta měl v lednu už 100. výročí narozenin.
    Měj hezké a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to by byla oslavička, sto svíček na dortu!
      a moc ti děkuji za návštěvu na blogu
      Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko,krásná vzpomínka na maminku.Ta moje zemřela před deseti lety,taky často vzpomínám.Čas letí strašně rychle.Posílám Ti pozdravy od nás z valašska.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to byl divný pocit, když jsem zjistila, že jsem najednou nejstarší z rodiny.
      Jiřina z N.

      Vymazat