sobota 22. dubna 2023

Osmý den v Maďarsku

Jak je znalcům zeměpisu jasné, pomalu se vracíme zpátky k západu jižní stranou Maďarska a vyzobáváme jejich památná místa.Kdo zná dějiny, ví, že se tu děly věci! - turecké výpady a války s nimi byly na denním pořádku a proto jsou tu k vidění i památky na tyto nájezdníky.

Tento den nás čekalo:

Arpádův památník s panoramatickým obrazem příchodu Maďarů v Opusztaszeru,  přejezd do Segedínu, kde jsme si prohlédli pamětihodnosti města a dost času jsme později strávili na ,,bojišti,, v Moháči - kde Turci přemohli našeho krále 29.8.1526, nakonec jsme navštívili město Pecs ( Pětikostelí ) kde se prolínají vlivy katolické, protestantské, židovské a muslimské.






















12 komentářů:

  1. Máš moc krásné fotky, docela si mě navnadila k nějaké cestě - už jsme tam opravdu nebyli roky...
    Jiřinko, děkuji a přeji krásnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, sobota se vyvedla, byly jsme s kolegyní na cestách, počasí nám přálo, co nevidět to tu bude.
      Hezkou neděli ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Každá země má tolik krásného a zajímavého.
    Klidnou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, naprosto souhlasím, moc tě pozdravuji a měj se hezky, Kočko.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, do Pětikostelí bych se moc chtěla vrátit. Já tam obdivovala jejich synagogu, kde nás provázel hodně starý pán, co zažil koncentrák a pak se zpátky vrátil na místo, odkud původně poslán navždy pryč. Uměl hodně jazyků a krásně vyprávět. Já se pořád nemohla té krásy synagogy nabažit. Moc se mi tam líbily i ty muslimské vlivy a krásné vykopávky. Tolik krásy na jednom místě. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, ty synagogy se mi líbily na mnoha místech Maďarska, ale to je téma, které by si zasloužilo více prostoru. Zajímá mě mnoho let, dost se tomu věnuji a u nás se hodně židovských památek zničilo, jen tak.
      Měj se pěkně. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,to jsou krásné fotky,máš spoustu zážitků,co ti nikdo nevezme.Já dneska taky cestovala,zrovna se vracím z Prahy,udělala jsem si výlet.Venku krásné jaro,teploučko,tak jsem se hodně brzy ráno vydala vlakem.Co v paneláku.A bylo to super,koupila jsem si mňamky na trzích na Náplavce,pak něco hezkého na sebe v Paladiu,hodně jsem toho viděla a za chvíli mi jede vlak k nám domů na valachy.Tobě přeju krásný zbytek soboty a taky pěknou neděli u Toulavky.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, tak to ti moc chválím a já jsem byla taky na cestách, ale o tom až asi v pondělí.Možná, že vyjde trochu i na úterý? Bylo to celodenní a výživné. Pac a moc díky za návštěvu a taky ti přeji, že sis udělala radost. Kdo jiný to má za nás udělat?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásné fotky a určitě spousta vzpomínek na procestovaná místa. 👍👍
    Měj hezké jarní dny a opatruj se. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já bych cestovala až bych si nohy ušoupala, ale dnes jsem to trochu ( malinko ) přehnala a tak v neděli bude odpočinek ( když neberu vaření jako práci ).Brzy se přiznám i s fotkami, o co dnes šlo. Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, to je také krásná část Maďarska. Je vidět, že je tam opravdu nádherně a je to zajímavá země. Díky za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tak si představ, že mi dnes dcera nabídla, že bychom si v září spolu vyjely na několik dní do Budapešti, jsem zvědavá, zda to dopadne.
      Moc děkuji za hodnocení...Jiřina z N.

      Vymazat