pondělí 15. května 2023

Hrnčířské trhy

 Ve čtvrtek jsme měly s Janou jít na kulturu do zdejšího KD, ale pro nemoc účinkujících nám to zrušili a v pátek mi Jana nabídla, abych s nimi jela v sobotu 13.5. jejich autem do Berouna na hrnčířské trhy, což jsem s povděkem přijala, byl to zároveň dárek mému manželovi, zůstal doma sám, měl navařeno a mohl si užít vysílání na radiostanici s účastníky srazu/setkání radioamatérů na Kozákově - kam manžel nyní jet nemohl. Jinak jsme pravděpodobně oba byli tam!( jako už tolikrát)

Milé KOČKY. O návštěvě v Berouně jsem měla jiné představy, než to nakonec dopadlo, první problém byl parkování, strašný mumraj a tak nás Jany manžel vysadil a kroužil po městě a hledání parkovacího místa věnoval hodně času. Byla jsem v tomto městě předtím vícekrát, ale nikdy tam nebyl takový mazec.

Nejprve jsme musely překonat hradby:






poté vyfotit radnici:


Pražská brána byla pod lešením a Plzeňská už ne:


Obešly jsme to s Janou po náměstí a okolí, prohlédly si výrobky v mnoha stáncích a nahlédly i do kostela sv.Jakuba. 

















tady chvilka ztišení:









a zpět na náměstí:






Mraky se honily a chvílemi i pár kapek deště spadlo. Foukal studený vítr. Později se k nám přidal Jany manžel a tak jsme si dali chvilku na nějaké pochůzky - já sama a oni dva se vydali za sazenicemi a masnými nebo mlsnými? výrobky. 

Pak jsme se přesunuli do Lán a prošli si zámecký park. Chystal se zde sraz nějakých motorkářů...




































výhled přes plot do okolí:


zpátky v zahradě:







Nakonec jsme si udělali procházku zámeckým parkem v námi často navštěvovaném Smečně. 














Sobota se docela pěkně vydařila, zeleň byla svěží a my načerpali zase nové síly. ( tento týden je budu potřebovat )

Přeji všem úspěšný týden a zase tady, u mne na blogu, na viděnou?

25 komentářů:

  1. Jiřinko, nádhera! Berounské trhy jsou lákavé, ale jak je vidět, lákají opravdu hodně lidí... Byli jsme jednou v Kunštátě, atmosféru to fakt má!
    A Lány - na park mám hezkou letitou vzpomínku, moc ráda se tam zajedu znovu podívat. Smečno tedy neznám, ale snad jednou poznám...
    Měj příjemný den a děkuji!!! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v těch davech je to trochu problém s foťákem, ale něco jsem přeci ulovila. Škoda, že nebylo lepší počasí, byli bychom pokračovali na Žebrák a Točník, už jsem tam delší dobu nebyla.
      I tak jsem si výlet užila. Na Hradozámku v Kunštátě jsem byla a je to delší dobu...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, to byl perfektní výlet. Trhy by mě až tolik nelákaly, hlavně kvůli těm davům bych s tím měla problémy, ale parky v Lánech a Smečno jsou perfektní. Tam bych si to že ite užívala plnými doušky. Tam je opravdu krásně a ještě když to tam kvete ..Super krásné fotografie. Přeji Ti v tomto týdnu hlavně hodně sil. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, líbily se mi v těch parcích stromy a barvy listí, ta jarní zeleň - a děkuji ti moc za podporu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko milá,
    tak takhle nacpané jsem náměstí při trzích neviděla. Parkování je v Berouně problém vždycky, když je trh (i ten obyčejný v sobotu). Výrobky ale krásné a jak jsi je dokázala v tom mumraji nafotit nechápu. Jsi prostě šikovná. A Lány nádhera!
    Přeji Ti samé dobré zprávy a držím palce i pěsti. Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, nejvíc mě tam překvapilo, koli lidí mělo sebou psa nebo psy, na takovou akci bych pejska asi nebrala.Byl to jistě pro ta zvířata stres.
      Určitě se do Berouna jednou ve všední den vrátím. Moc děkuji za držení palců a já zas budu pak fandit tobě. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko,to jste měli krásný výlet mě by bavil trh i návštěva obou parků ráda si v takovém parku sednu na lavičku a užívám si to . Všechno jsi moc krásně nafotila.Budu na tebe myslet.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, děkuji ti a užij si každičký jarní den. Beru to tak, že jsou dny pěkné a pak ty s problémy, které se musí podstoupit a řešit.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Jířo jestli by jsi měla zájem, můžeš si keramické trhy zopakovat 27.5. v Kostelci n/Č Lesy.
    Také je i zpřístupněn zámek s možností komentované prohlídky.
    A též je možnost dát si spolu kávu🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, velmi lákavá nabídka a už si zapisuji do hlavy - ještě dořešíme? Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Určitě!!! Napiš mi na renalick@volny.cz 🙂

      Vymazat
  6. Tak to jsi měla moc pěknou sobotu. To byl opravdu výživný výlet. Perfektní fotky!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, do poslední chvíle jsem plánovala jiné pokračování z Berouna, ale počasí nás nasměrovalo do Lán. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásný výlet do Berouna ,pěkné fotky a na trhu spoustu věcí. Paráda Jiřinko ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, měla jsem přísný zákaz něco kupovat, ( autocenzura ) mám nádobí na rozdávání a tak jsem lovila jen fotoaparátem.
      Byly tam povedené kousky. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, v Berouně bych na trhy taky někdy jela, výrobky jsou krásné, ale toho lidu - měli by to tam dělat častěji. My v Berouně rozbíjeli v muzeu kameny :-) a hledali trilobity. V Lánech jsem nikdy nebyla, měla bych napravit. Děkuji za fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, taky jsme rozbíjeli kameny, ale v Březinách u Děčína, nyní je to tam oplocené a soukromé a lidi mají šmitec.
      Měj se hezky. JIřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, určitě spousta zajímavých výrobků, ale ty davy, to je děs a běs. A to mám kolem sebe lidí dost, stačí jen vykročit z baráku. Dneska tolik lidí nebylo ani na Václavském náměstí, byla jsem tam v hračkářství vyzvednout dárek pro synovce 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to už je co říct. Ale fakt to byly v Berouně husté davy. A ty ceny nebyly lidové!
      Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, moc krásné fotky. V Berouně jsem párkrát byla, kdysi dávno jsem bydlela kousek od Berouna. Teď to mám naštěstí dost daleko, jinak by mi na trzích krvácela peněženka:-)). Lány jsou krásné a ten park, to musela být úžasná procházka. Opatruj se. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, díky za návštěvu na mém blogu, tak jsem ti připomněla dávné bydlení? Já jak se řekne Beroun, hned mi naskočí tři medvědi a Koněprusy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, jedním slovem nádhera. 👍👍👍 Beroun mám ráda, je to město, kam jezdíme poměrně často. A nejen na hrnčířské trhy. Konají se tam i běžné trhy a to každou středu a sobotu. A navíc se tam i báječně nakupuje. Takže pro nás je to časově možná i výhodnější, než cestovat do centra Prahy. Když jedeme k mladým na chatu, je to pravidelná zastávka.
    V zámeckém parku v Lánech jsme byli před dvěmi, možná třemi roky. Ono to hrozně utíká. Byli jsme tam tehdy v srpnu a neviděli ty nádherné sakury, které tam kvetou teď.
    A je to možná ostuda, ale ve Smečně, které opravdu není tak daleko, jsme ještě nebyli. Musíme to napravit.
    Měj hezké květnové dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to mě těší, že ti mohu oplatit některé tvé příspěvky, kdy se u tebe na blogu kochám já. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, na fotkách z keramických trhů mě zaujaly ty pěkný chleby :o), to bych si vybrala... V parku krásná květena, radost pohledět ! Hodně zdraví, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já bych byla brala i ty pečené ryby a k tomu některý ten bochník. Čerstvý chlebík nemá chybu.Nejlepší býval chleba verneřický nebo ze Severního ( u Lobendavy ).
      To byl luxus, to už dnes nikdo neumí.
      Popřeji ti krásné dny. Jiřina z N.

      Vymazat