středa 31. května 2023

Po Moravě - pokračování

 Sobota 27.5. se vyvedla, počasí bylo přímo výstavní a my jsme se cítili spokojení a vyspalí a v dobré náladě - nic nebránilo tomu, vyrazit po snídani na výlet:

V obci Hostim jsme se zastavili jen na chvíli, jak se říká na dvě fotky, zdejší zámeček slouží jako LDN a kostel byl, bohužel, zavřený, proto jsme po chvíli pokračovali do Jenišovic.Tady si turista a nadšenci, jako jsme my, užije: Starý zámek nám pan kastelán otevřel, abychom si mohli co nejvíc prohlédnout a nafotit, ještě nám poradíl, odkud je krásná vyhlídka na Starý zámek a tak jsme toho posléze využili. Později jsme navštívili i Nový zámek, kde se starají o seniory, ale do parku lze na prohlídku jít. A je co obdivovat, sochy, park, budovu zámku zvenku.

Milé KOČKY - beru vás sebou - nejprve na Starý zámek:






silná vůle po životě:








na vyhlídce:




sýpka:


brána k Novému zámku:









už se těším, až vám ukážu další cíl naší cesty... stačí počkat do zítřka...

( manžel povídal, že jsem jako velká voda, vlezu všude )


24 komentářů:

  1. Jiřinko,krásná místa jste navštívili.Ten první zámek mi připomíná jiné podobné.
    Fotografii s vlčím mákem jsi nazvala velmi výstižně,asi o tom něco víš...
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ty máky mezi dlažebními kostkami byly fantastické. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Je to příjemné pokoukáníčko na Tvoje fotky z vašeho výletování. Počasí se vydařilo, takže to se vždycky lépe šlape a okukuje.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zajímavé bylo, že jsem si z návštěvy kdysi na tom samém místě pamatovala tak málo! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, moc hezké pokračování výletu krásné fotky.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, já bych tam v tom koutě výletovala klidně i 10 dní, tak budeme muset udělat někdy další výpravu. Je to totiž hodně let, kdy jsme tam byli naposledy. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, vidím, že jste si výletování užívali a počasí vám přálo. Oba zámky jsou krásné, ten starý se mi líbí o trochu víc. Měj se hezky, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, on je to takový hradozámek a ty mají kouzlo. Užij si dovolenou. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko pěknÿ výlet! Moc se mě líbí ten zvon. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, byli tam moc fajn lidi, kastelán i paní v krámku se suvenýry, takoví správní Moraváci, ochotní a příjemní. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, s tebou se toulám moc ráda. Děkuji, přeji hezký večer a těším se, co bude dál...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to je vzájemné. Já bych mohla výletovat za peníze pořád, ale kdo by mě platil? Hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts

    Nový zámek má zajímavou architekturu. Jestli manžel říká, že jsi, jako velká voda, v Tvém případě mě nevadí! Jinak bych se nedozvěděla tolik zajímosti👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, mám na letošek hodně plánů, spousta času už mi zjara utekla a snad to ještě doženu. Tak třeba bude pořád co dát na blog, ale necestuji kvůli blogu.
      Už se chystá zase něco nového, tudíž je tu naděje i na nové příspěvky.
      Dobrou kávičku při ranním posezení v zahradě. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásné toulání, obloha vymetená, co víc si přát :).
    Poznámka o velké vodě mě pobavila :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, měj se moc hezky a zase na shledanou. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, oba zámky jsou zajímavé.Líbí se mi vic ten nový a hlavně jsou krásné ty parky. Oba zámky mají svoje kouzlo, každý byl postaven v jiné době a k jinému účelu. Je fajn, že jsou zachovány i když pro sociální služby. Ale stojí a udržují se a o to jde. Hezká místa jste navštívili. Ten mák se mi moc líbí. Dnes jsem také viděla mák, ale fialový mezi dlaždicemi ve vchodě do jedné prodejny, ale už byl kus ukopnutý a tak jsem ho nenafotila. Hezké fotografie jsi pořídila a těším se na další. K těmto se ještě vrátím až budu sedět u PC. Na mobilu to není ono. Hezký večer Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ten první hradozámek je klasika, s prohlídkami a ten novější je něco jako LDN.
      Máky byly na nádvoří mezi dlažebními kostkami moc zajímavé a bylo jich tam několik.Úžasná ukázka života v těžkých podmínkách. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,krásný výlet,úžasné fotky.Opět zajímavé počteníčko.Je fakn,že je venku konečně krásně ,to se to výletuje.Já se o víkendu taky chystám.Chci si zajet na hrad Helfštýn,je to od nás kousek a už je to dobu,co jsem tam byla.Takže se taky těším.Přeju ti hezký sluníčkový den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, kdyby to bylo možné, jedu s tebou - ale já budu v sobotu a v neděli na cestách.
      Děkuji ti za návštěvu na blogu. Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Překrásná místa i fotky Jiřinko ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, po letech jsme se do toho kraje vrátili a líbilo se nám tam zas. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Ráda jsem nakoukla a jsem potěšená, že památky pořád žijí a hodní lidé se podílejí na jejich obnově. Proto asi tak rádi památky navštěvujeme. Užij si dalších výletů, děkuji za krásné doprovodné fotky, jsou skvělé. Krásné léto :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kitty, taky ti přeji krásné léto, ty navíc máš práci na zahradě, tak ti přeji i hodně sil. Jiřina z N.

      Vymazat