čtvrtek 1. června 2023

Země plná krás

 Popojeli jsme k obci, schované kousek od Bítova, nebo, řekněme, od Dešova, obce zvané Police, kde jsem měla v úmyslu podívat se na zdejší zámek - o kterém jsem delší dobu věděla a nikdy jsem tam nebyla, ač jsme do Slavonic často dříve jezdili na dovolené, někdy i s kolama. Zámek je uprostřed hodně zničených budov - nedivme se, byl v padesátých a dalších letech využívám JZD a víme, jak ti dovedli zdevastovat kde co. Takže se nyní opravuje - asi podle toho, na kolik mají peníze. Park byl okolo pěkný, stodoly zpola zbourané, zámek prý o prázdninách bude přístupný veřejnosti. O zámku mi kdysi řekla Jára Rbk...

cestou přes obec Kdousov jsem obdivovala veliký kostel, milé KOČKY...ale nezastavovali jsme, škoda.

Police:

















 následovaly Uherčice: tady se od naší poslední návštěvy udály pěkné věci - zámek pomalu vstává ,,z popela - za totáče tu hospodařili vojáci a zbylo po nich hrozné zbořeniště ...






























Sejdeme se tu zase zítra? nemyslím na zámku v Uherčicích, ale na mém blogu...





12 komentářů:

  1. Jiřinko to jsou moc krásné fotografie. Jiřinko o zámku v Polici asi víš spíše od Růženky. Ode mně určitě ne. Já ten zámek vůbec neznám. Já znám zámek v Horní Polici, ale to je jinde - na Českolipsku. Moc ráda jsem se na fotografie podívala stejně jako na zámek v Uherčicích. Děkuji za hezkou podívanou a těším se na pokračování. Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jiřinko, pokochala jsem se krásnými fotkami míst , které neznám , děkuji ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko milá, zase krásné výletování tam kde to neznám. A kafe a dort, nejlepší je sport! Poznávat ducha místa je nutné 😊😊😊 měj se hezky. A děkuju za psaní, nestihla jsem zatím odepsat, ale napravím. Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc tě zdravím a doufám pevně, že je vše alespoň trochu v normálu. Držím ti palce a mamince také. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Navštívili jste opět krásná a zajímavá místa a počasí přímo výletové,teplo,tak akorát.
    Jiřinko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já snáším horko i zimu docela dobře, jen na výletě nemám ráda déšť a vichr.
      Taky kvůli focení.
      Takže, ať žije výletování a všem, koho to baví, přeji pěkné cestování a příjemné počasí. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, moc hezké děkuji Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, ještě snad budou i další příběhy. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko další hezký výlet s Tebou ! Zdravím, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za aktuální info z obou míst! Po letech devastace mi ty fotky dělají fakt radost.
    Jiřinko, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, kdybys viděla Uherčice, když jsem tam byla prvně, tak se lekneš.( ale já je neponičila!)
      Už se to lepší a doufám, že to bude setrvalý stav.
      Jiřina z N.

      Vymazat