pátek 2. června 2023

Proč se vracet

 V Jemnici, malém městě, které má své kouzlo, jsem už kdysi byla, jenže na kole ze Slavonic a tak si umíte představit, milé KOČKY, jak to asi vypadalo:

zpocené tričko, unavené nohy a hrůza ze zpáteční cesty po silničkách, které jsou samá díra, a i proto, že je to dlouhou dobu, kdy jsem tam byla, pamatuji si těch památek a pamětihodností jen část. Tudíž jsem si nyní na Jemnici brousila zuby a předem jsem si nastudovala, co nesmíme vynechat a poctivě jsme to s Janou oběhaly:( kdo nás viděl, o běhání určitě nemluvil )

brány, hradby, zámek (opravuje se ), náměstí, židovská čtvrť ( žid.hřbitov jsem viděla kdysi ), do podzemí bych stejně nešla a park je tak veliký, že bych tam musela jezdit na koloběžce.

Jemnice: nechte se vést:




































v neděli ráno: Nová Říše:










na křížovou cestu ve Stonařově ani v Nové Říši jsme s Janou nešly - ač jsem o nich věděla,, ale tolik času jsme neměly...

Kostelní Vydří: klášter karmelitánek kousíček od Dačic









to je pro dnešek vše...milé blogerky...už zítra bude další díl...


13 komentářů:

  1. Užila jsem si to, Jiřinko! Do Jemnice občas jezdíme pracovně, na prohlídku čas nikdy nebyl, budu se snažit si ho udělat. Právě odtud, stejně jako vy, jsme zajeli do Nové Říše...
    Děkuji za fotky a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v Jemnici jsme byla podruhé, ale i v N.Říši, ovšem tam by to chtělo pořádnou prohlídku. V neděli ráno při mši se to nehodí. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to je nádhera.Jemnice má co nabídnout,krásný zámek a kouzelné domy.
    I kostely byly otevřené.Samá pěkná místa jste navštívili.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, počasí nám přálo, což jsem ráda a snad to tak bude i jindy, až zas někam pojedeme. Plánů mám hodně, ale co vyjde, netuším. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko,v Jilemnice jsem nebyla až teď s tebou.Taky, když někam jedeme na napíšu co tam všechno je,aby jsme na něco nezapomněli.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, já se vztekám, když někam přijedu nepřipravená a pak zjistím, že jsme něco minuli, co stálo za vidění. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Kostel i přilehlý komplex v Nové Říši, jsem měla možnost vidět a to díky privátní prohlídky na objednání. Nadchla mě knihovna, je to skvost, jako i kaple vedle kostela. V knihovně se nacházejí herbáře, podle kterých se zdobí místní keramika.
    Provázel nás mnich a byl to zážitek.
    Díky za další hezké objevy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím ti, Renátko, muselo to být působivé. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. To je fakt paráda. Teď nemám tolik času, ale večer si to pěkně pomalu projedu. Moc ráda s Tebou cestuji.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to jsem moc ráda a uvidíme, zda nám to spolu vydrží. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Nádherné fotografie. Zámek bude mít novou střechu, to je základ. Park s fontánou je už nádherně upravený. Krásný je i vnitřek kostela. Díky za krásnou podívanou že super výletu. Přes Kostelní Vydří jsme projížděli vlakem, ale obec jsme neměli čas navštívit. Jestli ještě někdy pojedeme do Telče na více dní, tam bychom tam mohli vlakem zajet. Děkuji za hezkou podívanou. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, ty jsi neuvěřitelná cestovatelka, ráda s tebou vyrážím na výlety a dozvídám se spoustu nových informací. Díky za ně i za skvělé fotky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zatím to jde, ale naše staré kosti a naše staré auto už nic pěkného neslibují.
      Jiřina z N.

      Vymazat