středa 14. června 2023

Tři zahrady

Na sobotu 10.června byla předpověď počasí všelijaká, ale my s Janou jsme si věřily a vydaly jsme se do Prahy, sice až před polednem, ale odhodlané si udělat pěkné odpoledne. Vtipné bylo, že v busu jsme potkaly její dceru a vnučku, takže cesta ubíhala rychleji. (zpátky jely holčiny taky s námi, náhodička zapracovala ). Měla jsem v plánu vzít Janu na jedno okrajové - přitom zajímavé místo v Praze, ale na její přání jsem změnila plán ( vezmu ji tam jindy ) a vydaly jsme se do zahrad.

První z nich byla ta Velká Fürstenberská: ( tu jsem sama navštívila už loni )

Plynule jsme přešly do té pod hradem - neboli Na Valech:

kousíček nad hradem:

a nakonec jsme navštívily tu u Černínského paláce alias Ministerstva zahraničí ( díky, Vendy, za tip )

roste a kvete tu několik stromů liliovníku tulipánokvětého:

o záhonu růží v této zahradě vám poreferuji až zítra, aby té krásy, milé KOČKY, na vás nebylo najednou moc.

1. Jiřinko, krásné zahrady jsi nafotila. Měj pohodové dny.

2. Jiřinko, naprosto dokonalé načasování. Zahrady u Hradu mám prochozené několikrát, ale nikdy jsem tam nebyla, když kvetou růže... Ta u Černínského paláce na nás čeká (jistě se nemůže dočkat :o)), v zimě jsme si četli, že je v sezóně přístupná...
    Přeji hezký den. Helena

1. Helenko, moc ráda jsem tam zaznamenala ty kvetoucí stromy - znám je z mnoha jiných zahrad a vždy mne okouzlí. V Itálii jsou také často vidět u těch honosných vil. Jiřina z N.

3. Jiřinko milá, zdravím Tě moc. Včera jsem na Tebe myslela a v noci si ráda přečetla, že nebylo nejhůř. Děkuji za krásnou procházku zahradami, mám je moc ráda v každé roční době. Jen tu u Černína zatím znám jen z obrázků, ale ona neuteče 😉
    Přeju Ti hezký den, žádné trable a radostí hodně. Pa Eva

1. Evi, nápodobně, přejme si na léto samé pohodové dny a žádné starosti ani bolesti.Už si zasloužíme trochu pěkných zážitků?
      Jiřina z N.

4. Ahoj Jiřinko,to je krásná procházka po ránu moc krásné fotky.Preji krásný den Iveta

1. Ivetko, však jsem to na blog připnula ráda, aby se potěšili i ti, kdo tam momentálně nemohou,. Jiřina z N.

5. Lezarts

Krása 3 zahrad mě okouzlila, ale budu se držet při zemi a spokojím se jen tou jednou… mojí😁

1. To je jasné, majitel Versailles nebude obdivovat nějaký dvorek. chichi.
      Měj se moc fajn. Renátko, myslím na to, že se sejdeme!!!
      Jiřina z N.

6. Jiřinko,to jsou krásné fotky zahrad i květin.Pěkně jsi vše nafotila a já se inspirovala.Až pojedu do Prahy,určitě navštívím.Byla jsem v Praze v zámecké zahradě a taky krása.Těším se na další fotečky.Měj hezký den.Marťa.

1. Milá Marťo, tak jen houšť a větší kapky, v Praze ( i jinde ) je pořád co obdivovat a dělat si radost. Škaredého je okolo nás moc a musíme to krásou vynahradit. Jiřina z N.

2. Jiřinko,máš naprostou pravdu.Já jsem napsala zámeckou zahradu,myslela jsem Valdštejnskou zahradu.Ach,jo.To je tak,když člověk píše rychle.Posílám pozdrav a těším se na další Tvoje tipy na výlety.Pa Marťa.

3. Marťo, já jsem si myslela, že myslíš tu zahradu u Letohrádku,. Tak už to máme jasné. Ta Valdštejnská je taky krásná, ráda tam občas chodím.
      Pa Jiřina z N.

7. Jiřinko, kochám se, kochám a kochám. Nádherné fotografie. Liliovník má opravdu nádherný květ. Ty červené střechy...to je také nádhera. Všechny fotografie jsou úžasné a tak procházím všechny znovu a znovu. Fialové růže jsem viděla v Růžové zahradě u zámku v Děčíně. Chtěla jsem tam dnes jet, ale včera a byla nehoda na přejezdu v Březinách a je tam výluka, a tak pojedeme, ať bude trať opravená.Ještě si fotografie pak prohlédnu znovu na počítači. Teď se kochám na mobilu. Jdu ven, dokud je hezky. Krásné dny Ti přeji.

1. Jaruško, na opravenou Růžovou zahradu v Děčínském zámku jsem taky hodně natěšená, však jsem tam už dva roky nebyla, naposledy s vnučkami, jak jsi mi poradila výstavu panenek.
      Jak to letí. Jiřina z N.

8. Mám prošlé jak všechny palácové zahrady pod Hradem (dokonce několikrát) tak Vrtbovskou, Valdštejnskou, hradní zahrady od Belvederu až k téhle ministerské. O Petříně a jeho zahradách nemluvě. Tam jsem skoro doma....

1. Vendy a vidíš, tahle u Černínského paláce mi chyběla a díky tvé zmínce jsem si doplnila sbírku těch zahrad. Mám doma skvělou knížku o všech pražských zahradách a to i již zrušených a tak jsem se loudala během let po některých ( už zpřístupněných ) z nich.
      Díky blogům si člověk múže s jinými lidmi vyměnit spoustu info. Nebo se podívat na druhý konec republiky...Za to dík. Jiřina z N.

9. Jiřinko,nádhera.Zahrady jsou kouzelné a zrovna tak i výhledy na Prahu.My jedeme zítra do Prahy do Záběhlic s vnučkou,musím se podívat zda tam není v blízkosti něco zajímavého.
    A skončíme u sestry u Čelákovic.
    Měj se hezky

1. Jitko, všude se něco najde, co stojí za shlédnutí, však to znáš. V Čelákovicích jsem byla v pondělí odpoledne - konečně jsme vlakem zajela našim na hrob - ale cesta mne dost umořila, bylo horko a je to od dráhy daleko.
      Tak šťastnou cestu. Jiřina z N.

10. Jiřinko krása střídá nádheru ! Moc jsem si to užila, Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, tak to mě těší, že jsem ti kápla do noty. Mám tu pro tebe něco i na čt. Jiřina z N.

11. Fukcarinka- Jiřinko,měla jsi se sestrou krásný výlet.Moc hezké fotografie jsi pořídila 👍

1. Marti, nebylo to se sestrou, ale s kamarádkou a to se taky počítá, Opatruj se a brzy uzdrav. Jiřina z N.

12. Nádherný výlet i fotky zahrad Jiřinko ♥

1. Květuško, vítám tě zas na mém blogu a jsem ráda, že se ti v těch zahradách také líbí.
      Dělat si radost je fajn. Procházkami po lese, loukami, zahradami?