neděle 16. července 2023

Ty návraty

Milé KOČKY, milé blogerky a blogeři, moc vás po pauze zdravím a těší mne, že jste mému blogu zůstali věrní....jsem na čas zpátky a musím uznat, že první dny po návratu z cest nejsou kdo ví co. Doklopýtáte domů, vybalíte kufr, dáte vše vyprat, smyjete prach z cest a zpracujte fotky, utřídíte myšlenky a pak se svalíte do SVÝCH peřin. Někdy to uděláte i v jiném pořadí.

Já jsem to měla včera okořeněné ještě více: na metro Stodůlky, kde nás bus vysadil,  pro mne a vnučku přijela má dcera, neb zeť byl s mladší vnučkou v divadle, metro mělo výluku a já jsem využila pozvání dcery a odjely jsme k nim, kde jsem přespala a dnes mě hodný zeť, poté, co mladší vnučku odvezl na Jablonecko, hodil domů. Z toho vyplývá, že s mým kufrem a batohem zápasila dcera a já jsem si zbytek cesty ulehčila. Přes velkou únavu jsme si s vnučkou cestu na 12 dní do Irska pochválily a snad názor nezměníme ani později.

Na uvítanou vám sem dám pár fotek a slov, abyste měly přehled, co se dělo a v jakém pořadí. Především znalcům nemusím říkat, že Irsko je ostrovní země, kam se musí člověk nějak dostat, je to zelená země, neb je tam často mokro a říká je jí Smaragdový ostrov. Často tam mží, prší, leje a padají trakaře, průtrže asi nejsou neobvyklým jevem, teploty mezi 13 - 19 stupni jsou normální a tak není divu, že třeba motýlí keře jsou tam nejméně 4 metrové a divoce tam rostou fuchsie, které mi na balkoně ale vůbec nejdou.Hortenzie jsou tam téměř plevel a stromy v lese vypadaly jako dekorace do filmu o pravěku. Silné, statné, ověšené mnoha lišejníky a mechy, řeky divoké a změny počasí tak prudké, že než jste našli pláštěnku nebo deštník, už jste pomýšleli na útulnou kavárničku. Hrady a kláštery staré, zámky se zahradami půvabné a města - především večer - plná života.

Po cestě přes Německo, Belgii a Holandsko jsme ve Francii bus nalodili a po hodině a půl překonali 31 km Lamanšského průlivu z Calais do Doveru a svištěli na nocleh do Manchesteru.Druhý den se jelo přes Wales do dalšího přístavu v Holyheadu a po 4 hodinové plavbě jsme zakotvili v Dublinu a odtud se jelo na ubytování v rodinách v jižním Irsku, přesně do Killarney - odkud se denně vyjíždělo na výlety do různých míst této půvabné země a především za různým památkami. Že chvílemi zapršelo nás sice mrzelo, ale zase bylo třeba v řece hodně vody a vodopád byl působivější, člověk si musí umět zdůvodnit ho hezké, ne?

Tak na ochutnávku i pár fotek:

sbohem, kontinente:

Doverské útesy:

mohli by si na lodi umýt okna!
cestou z busu:

vesnička s nejdelším názvem:

další trajekt, tentokrát do Dublinu: celých 103 km

dobrou noc, milé KOČKY...

1. Jiřinko, cesta asi opravdu náročná. Tak ten název vesničky tedy je!!! Moc se těším na fotky z dní. Hezký večer a ať rychle nabereš síly na další cesty. Tady po celou dobu Desná vedra a tak kromě jedné cesty do Č. Kamenice, sedíme doma. Přeji Ti krásný večer, dobrou noc a hezký nový týden.

1. Jaruško, vedro bylo včera po dojezdu v Praze, zajímavá změna po tom počasí v Irsku.Ale k tomu ten občasný déšť a chvílemi vítr patří. Byli jsme i na několika místech u moře a tam kupodivu pohoda, někdy i sluníčko.
      Snad to z fotek bude znát. Jiřina z N.

2. Ahoj Jiřinko, moc jsem se těšila až se vrátíš a budeš vyprávět a dávat fotky .Moc zdravím Iveta

1. Ivetko, musím se dostat do formy, pak to snad bude stát za podívání?
      Zdravím a přeji hezkou dobrou. Jiřina z N.

3. Jiřinko, úžasná cestovatelko, díky za fotky a těším se na další. Měj pohodové dny.

1. Marti, díky, je to pro mne čím dál náročnější. Jiřina z N.

4. Jiřinko,vítám tě doma a žasnu,kde jsi všude cestovala.Těším se moc na tvoje cestovatelské
    zážitky a fotografie.Zatím odpočívej.
    Hezké pondělí

1. Milá Jitko, nic jiného mi nezbývá, než se zatím držet domova, musím vše dát do normálu, především sebe. Pa Jiřina z N.

5. Jiřinko, že srdce ti tu cestu přeji a nesmírně moc se těším na tvé reportáže! Sny se mají plnit! Nádhera!
    Měj příjemný den a odpočívej! Pa, Helena

1. Helenko, nejhorší byly poslední dva dny - ty dny v Dublinu a Londýně, kde pršelo a 2 noci na lodi, kde nemáš žádné soukromí, ale takové cestě se musí něco obětovat.
      Jiřina z N.

6. A myslím, že jsem vám včera zapomněla popřát ke krásnému výročí svatby! Takové číslo si oslavu zaslouží!!!
    Pa, H.

1. Helo, děkuji ti, manžel má 20.7. narozeniny, tak to spláchneme obojí spolu. Uvařím mu něco moc dobrého, na to slyší. hihi Jiřina z N.

7. Tý jó ! No to bylo cestování - už jen ta doprava na místo určení. Už se moc těším na fotky !
    Ale teď si pořádně odpočiň.
    Klidný den!
    Hanka

1. Hanko, moc tě zdravím a děkuji, snad se mi podařilo i něco nafotit, co tě zaujme. Pac a husu Jiřina z N.

8. Lezarts
    Máš můj obdiv, cestovat lodí by byl pro mě očistec, trpím velice silně mořskou nemocí.
    Děkuji, že tu negativní stránku jsi vzala na svoje bedra a já si užiji tu atraktivní … pohledem na tvoje reportáže!!!

1. Renátko, vlny byly mezi Calais a Britanií jen 3metrové, tak to házelo jen trochu, ale chodila jsem po palubě jako opilý námořník.
      Měj se fajn. Jiřina z N.

9. Parádní fotografie Jiřinko, měla si krásnou dovolenku. Já jsem jen doma a nebo Jedu nakoupit do města ♥

1. Květuško, my bydlíme ve zvýšeném přízemí nad sklepy a tohle je období, kdy máme výhodu, že tu není vedro.
      Opatruj se a nezapomeň na pitný režim! Jiřina z N.

10. No panejo, velká cesta do velké dálky, do jiného prostedí, do jiného počasí. Není divu, že po návratu je třeba nějaká ta aklimatizace.

1. Milý Petře, vše bylo ok, jen poslední dva dny byly hodně náročné, den v Dublinu, kde pršelo, pak lodí do Walesu a cesta do Londýna, pak celý den v ubrečeném Londýně a v noci lodí na kontinent a pak ta dálka do ČR. Ten praotec Čech to mohl taky zapíchnout někde u moře, a třeba zabrat Bretaň a Normandii, mohli jsme to tam mít blíž. Jiřina z N.

11. Jiřinko, Ty jsi prostě cestovatelka tělem i duší ! Moc Ti to přeju, že jsis to splnila a snad i užila, určitě to bylo náročné moc. Obdivuju Tě a těším se na Tvoje vyprávění a fotografie, až si odpočineš. Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, zdá se, že už je to v pořádku, ale včera moje nohy byly mimo provoz.Šourala jsem se po bytě jako ta pod plachetkou osoba.
      Ženská ale vydrží víc než člověk. Jiřina z N.

12. Teda Jiřinko,jsi opravdu velká cestovatelka.Na takovou dálku jsi se vydala,tam muselo být krásně,přestože počasí bylo takové jak popisuješ.Hrozně Ti to přeju,víc takových cest,já se těším opravdu moc na tvé fotky a povídání.Jinak manželovi všechno nejlepší k narozeninám.Hezký večer.Marťa.

1. Milá Marťo, manželovi jsem to vyřídila a děkuje moc. Ohledně cest nějaké byly a nějaké ještě máme nachystané, léto je, jak má být. V zimě bude co prohlížet.
      Krásné prázdniny i tobě, KOČKO. Jiřina z N.