neděle 6. srpna 2023

Bardejov

Zastávka v Bardejově mě nadchla, neb jsem o tomto východoslovenském městě a jeho Lázních neměla nejmenší představu. Škoda, že nám tam nějakou dobu pršelo a že do samotných Lázní neboli Kůpelí jsme se nedostali.

Milé KOČKY, i tak to bylo prima, prohlédli jsme si staré město, část hradeb, náměstí a stihly jsme si s Janou dát i dobré jídlo v restauraci na náměstí. Dokonce jsem si koupila deštník a Jana také něco utratila, tuším, že za kabelku?

Pojďme spolu na malou procházku:




















Na svoji omluvu musím dodat, že fotky přes okno busu nic moc.

Sluší se napsat, že cestou na výlet nebo při návratu jsme často míjeli i nějaké ty hrady na kopcích okolo, které jsme neměli šanci navštívit a vyškrábat se na ně...ale jsem ráda, že jsem je alespoň takto viděla a mám o nich povědomost. Doma jsem si je z prospektů pořádně nastudovala, to jako kdybych se tam zase dostala!!!


24 komentářů:

  1. Měla jsi zase parádní výlet. Domečky jako malované)))
    Zdravím také z cest.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, líbilo se nám tam a poslední fotky jsou už jen z busu při odjezdu, tohle město by si zasloužilo podrobnější prohlídku.Klidně i dva dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Opět takový malý návrat v čase.
    Jiřinko, moc děkuji za fotky a přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ráda bych se na východ Slovenska vrátila na více dní. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Bardějov je asi pěkné město.Líbí se mi domky a zajímavé jsou zvony.
    Stejnou květinovou výzdobu do kopule jsem už parkrát ve městech viděla.Líbí
    se mi.
    Jiřinko,hezkou nedělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Jitko, s těmi květinami jsou fotky z měst vždy o něco hezčí. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tak jsem nakoukla do Bardějova, kam za mých dětských školních let putovaly dopisy. No a už ani nevím, jak se ta holčina jmenovala, se kterou jsem si nějaký čas dopisovala.
    Pěknou i když upršenou neděli (alespoň u nás to tak je) !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to je zajímavá zpráva, já jsem si dopisovala se dvěma děvčaty z Ruska a když jsem jedné poslala balíček, vrátil se mi jako nedoručitelný! Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, městečko jako z pohádky a ty zvony jsou obři.Preji krásnou neděli Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, příjemně mne to tam překvapilo, přiznám se, že jsem něco takového nečekala. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Město vypadá krásně upravené a “ vypucované”, jako klícka. Věřím, že to byl příjemný zážitek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snaží se tam, to je pravda, jsou zapsaní v UNESCO. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, jsi skvělá tulačka a já se díky tobě podívám na místa, kde jsem nikdy nebyla a nebudu. Domy na náměstí jsou moc pěkné a náměstí krásně upravené. Určitě skvělýu zážitek. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, fotila jsem tam výrazně méně, než jindy, ale protože pršelo, tak mě to tolik nebralo. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, Bardějov je krásné město a Ty jsi moc ho moc hezky nafotila. Důležité je, že se Ti na zájezdu líbilo a jsem ráda, že se snaží podělíš o krásné fotografie. U nás také už druhý den prší, ale nevadí. Krásný nedělní večer Ti přeji a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás, Jaruško, taky prší a nemusím zalévat záhon před domem a jistě i keře šeříků jsou za tu vodu rády. Škoda těch devíti krásných ibišků, co mi bagr vyryl. Mohly už být vysoké a potěšit kvetením.
      V Bardějově by mě byla zajímala nejvíc návštěva Kůpelí a tam umístěný dřevěný kostel. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Ej, v Bardejove som bola veru dávno... Čo to táram 😍 . Slovensko má krásná místa a ráda bych tam zajela, ale tak daleko asi ne, stačila by Vrátna dolina nebo V. Tatry, no uvidíme. Ráda jsem se podívala do míst, kde jsem byla naposledy asi za dob mých studií...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já si umím představit 14 dní dovolené na Slovensku s autem a manželem. A pěkným počasím a plnou peněženkou. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Dálší krásný výlet a moc pěkné fotky. ♥ Návod je připravený , snad to pomůže ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Škoda toho počasí, ale i tak jsi město pěkně nafotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marienko, to bylo pro mne moc pěkné město, i tak. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Bardejov,znám,nebyla jsem tam,ale hodně dávno jsem byla v Prešově.Domečky na náměstí,náměstí,pěkné,upravené,ten zvon i hrad,pěkně jsi všechno nafotila.A počasí,že prší,vím,že to na výletě otravuje,nicméně vody je potřeba.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, bylo by to bez deště na Slovensku i v tom Irsku lepší, co nadělám. Už na to vzpomínám jen v dobrém. Jiřina z N.

      Vymazat