pondělí 7. srpna 2023

Plavba po Dunajci

 Cestou přes několik menších městeček s krásnými zvonicemi a kolem zámečku ve Strážkách jsme dojeli do Červeného Kláštora a zde jsme byli usazeni na pltě, dva mladí, vtipní hoši se ujali řízení tohoto svérázného plavidla a za neustálého povídání prvního z nich jsme se vydali na splutí asi 8 km - 11 km? po Dunajci. 

















Odtud se jelo navštívit zbytky hradu, posazeného na kopci, vysoko nad řekou Poprad, klikatící se krajinou, aby po mnoha kilometrech spojily své vody s Dunajcem daleko v Polsku. Zříceniny tohoto hradu jménem Plaveč byly pro mne trochu oříškem, neb terén byl velmi příkrý a chůze dolů mi dělala dost potíže. Ale zvládla jsem to a moje fotky jsou toho důkazem, že jsem se vrátila celkem v pořádku.

Milé KOČKY, můžete to vidět mýma očima:
















tady jsem si hrála trochu na kamzíka...


28 komentářů:

  1. Jiřinko, krásné zážitky a moc hezké fotky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky častému dešti tam mám na mnoha snímcích i kapky, ale co nadělám.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, máš můj obdiv! Hrad jsme nějak minuli, ale na pltích jsme pluli několikrát, vždycky to byl zážitek korunovaný po 8 km na parkoviště v Červenou Kláštorci haluškami :o)
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, halušky můj muž moc rád a když tam byl kdysi se mnou, dával si je téměř každý den. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Na pltích jsme pluli a nemám moc dobré vzpomínky na ně.Důvodem byla borovička,
    kterou do nás slováci předchozí večer lili.Na hradě jsme nebyli a moc se mi líbí a jsi dobrá.
    Jiřinko,hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ona je to zřícenina hradu, ale se skvělými výhledy a prudkým stoupáním, nahoru to šlo dobře, ale při sestupu jsem si málem otočila levou nohu do protisměru, hihi.Už jsem totiž turistka chráněná státem jako památka.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Když jsme pluku po D…:)
    Jířo, máš můj obdiv za ten sportovní výkon a dokumentaci.
    Jsi fakt “zuřivá” reportérka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuřivá bývám často doma, a to ani nemám v ruce foťák.Třeba, když je zacákané zrcadlo?
      Renátko, zříceniny a já se máme rády, svůj k svému. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Opravdu zájezd bohatý na zážitky. A Ty jsi neskutečně dobrááááá !
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už nechodím tancovat a brzy asi přestanou i takové výšlapy. Moje nohy si říkají - dost bolo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, to byla nádherná plavba. O pltích jsem nikdy neslyšela a tak koukám co je to za zajímavé plavidlo. Krásný je i ten hrad a tak jsem se opět kochala krásnými fotografiemi. Díky za prima podivanou. Krásné odpoledne Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo a kdybys slyšela ty řeči během plavby, nasmáli jsme se tam všichni hodně.
      Byl to koncert. Co na tom, že jsme to museli absolvovat v pláštěnkách, chvílemi totiž krápalo. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, jsi skvělá a máš určitě nejen můj obdiv. Pltě také neznám, ale zážitek to musel být parádní. U tebe se vždycky dozvím něco nového, díky za to. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, docela se tetelím a mám radost. Pa a přijď i zítra, třeba tě to bude taky bavit. Přeji tobě i ostatním hezký den. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko,hned bych plula muselo to být supr Hezké fotky hradu.Jsi dobrá, že jsi dala i náročný terén.Moc tě zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, já vylezu ještě všude, ale nesmí se na mne spěchat.
      Moc se mi líbilo hledět z hradu do údolí, k řece.Jiřina z N.

      Vymazat
  9. O plutí na pltích vůbec neznám, slyším to poprvé. Plula jsem už na pramici, kanoi , na prámu i s autem, parníku a zaoceánskou lodí. Měla jsi krásné zážitky a nafotila fotky na památku i pro kuk přátelům ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, jezdí se tam jak ze slovenské - tak z polské strany a také tam je vidět čluny (rafty?). Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Také jsem to jako dítě kdysi s rodiči absolvovala a mám na to moc pěkné vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, původně jsme s Janou ani plout nechtěly a pak jsme si to užily. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Krásné zážitky máš a moc hezky fotíš. Přeji krásné dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to děkuji a ty zážitky - máš pravdu, že se snažím, co to jde. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Paráda. Tak tomu se říká zážitkový výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, letos to mám hodně nacpané, ale už se musím krotit. Měj se hezky a přeji ti krásné dny a všem blogerkám také. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko tak i plavba byla... Já jela kdysi na Oravě na raftu, při zájezdu na Slovensko. Hezké odpoledne přeju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já bych ráda ještě někdy vylezla na Oravský hrad, když jsme tam s mužem byli, tak jsme na něj nešli. Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Jiřinko,taky jsem nevěděla, co je to plť.A už to díky tobě vím! My jsme na dovolené v Gdaňsku pluli trajektem na poloostrov Hel,byl to pro mně zážitek,protože, jsem před tím nikdy žádnou lodí ani jiným plavidlem neplula.Takže, děkuji za krásnou podívanou a taky jsem se něco nového naučila.Přeju ti moc krásné letní dny.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Helu vím ohledně bojů za II.sv.války, ale když jsme byli v Polsku, tak jsem tam nejela a raději chodila s foťákem po městě.
      Máš zajímavý zážitek. Jiřina z N.

      Vymazat