pátek 4. srpna 2023

Kousek od Sp.Nové Vsi

 Na čtvrtek 27.7. připadl výlet do malé obce Markušovce, kde jsme si prohlédli Letohrádek Dardanely se sbírkou hudebních nástrojů a zámek, zámecký park, v obci je i hrad a další zajímavé budovy kurie, odpoledne jsme se přesunuli do města Kežmarok, kde nás čekala návštěva tří kostelů, neuvěřitelně krásného dřevěného, pak tzv. Červeného chrámu, dále katolického kostela a úplně na závěr jsme si dopřáli komentovanou prohlídku zdejšího rozsáhlého hradu. Mezitím ovšem byl volný pohyb po městě a zájemci mohli celé odpoledne strávit v nedalekých termálních lázních Vrbov.

Milé KOČKY:


Letohrádek Dardanely:






zámek Markušovce:




Dřevěný kostel v Kežmarku:











Radnice a domy:







bude i pokračování...


22 komentářů:

  1. Vidím samá známá místa, Jiřinko!
    Děkuji za aktuální fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, doufám, že se ti budou líbit i ty další, plánované. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Hezká a zajímavá místa.
    Jiřinko,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vynasnažím se, Jitko, i pro další dny najít ta pěkná místa, která jsme viděli. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, moc hezké ten zámek by se mi určitě líbil těším se na pokračování.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, program zájezdu byl povedený a jsem s tímto zájezdem spokojená. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Je co obdivovat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, ráda jsem si po letech udělala představu, jak to tam teď vypadá. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to jsou další zajímavá místa. Ten zámek mi tvarem připomíná Vrchlabí nebo Zahrádky. To jsou také čtvercové stavby a také mají v rozích kulaté věže. Měli jste opravdu bohatý program a já se těším na další pokračování. Pohodový den Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jen pro mne to bylo dost náročné ( a nebyla jsem sama ) - protože dva zámky a jeden hrad, město a tři kostely v jeden den - to nemohlo skončit jinak, než únavou. Ale, i tak to stálo za to. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Na Slovensko jsem jezdila často a ráda a jsem ráda za takový příspěvek. Od nás to navíc není tak daleko. Přijdu na pokračování. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ty se máš, vlakem je to kousek. A budu se těšit na tvoji návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Slovensko je bohaté na zajímavosti. Škoda, že už je to pro nás jiná země.
    Měj se klidné odpoledne !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mají tam tolik přírodních krás, že bych tam mohla jezdit klidně každý rok.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko, děkuji za uvítaní už jsem si Tě přidala aby nic neunikalo. Na Slovensko to nemám daleko a máme tam i rodinu co se přestěhovala. A momentálně mi tam bratr pracuje a asi i zůstane no různě se stává.... Ale takové místa vůbec nemáme schozené. Jsou to zajímavá místa a ráda jsem si prošla fotečky. Na blog nyní dám fotečky i některe letošní ale ne hned z července :) Syn s manželkou a vnoučaty mi bydlí v Limericku jezdíme tam co půl roku jak nedojedou oni.Je tam hezky ale mě zima.Manžel ještě bude mít týden dovolené tak se těším že zas něco pochodíme tady u nás.Nyní pořád v práci je autobusák.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, to je špica, Limerick byl blízko a zrovna tam probíhal nějaký mač, tak ti pošlu asi jednu fotku. Jiřina z N.
      autobusáci by měli být státem chráněná sorta lidí!

      Vymazat
  9. Jiřinko stihla jsi toho tolik... Na mě by to byl na jeden den až moc nadupaný program, ale Ty jsi turbo ! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, už to není co bývalo, i Jana říkává, že už mi stačí...( je o 12 let mladší, hihi )
      Měj se moc hezky a bez starostí. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Parádní fotky ♥ stihla jsi toho požehnaně ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, ještě budou další, ať mají blogerky inspiraci. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,jsi opravdu neúnavná.Mnohem mladší by měli co dělat,aby ti stačili.Opět smekám svůj pomyslný klobouk.Na Slovensku je toho tolik k vidění,tolik zajimavého.Těším se na další příspěvky.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, síly ubývají a někdy si říkám, zda ještě něco podniknu a pak se obvykle vybičuju. Jiřina z N.

      Vymazat