úterý 8. srpna 2023

Levoča

Přiznám se, že do Levoče jsem se hodně těšila, byla jsem tam před lety a už jsem si toho moc nepamatovala, jo, že je tam oltář dřevěný, nejvyšší na světě od Mistra Pavla z Levoče, to ví každý, zbytečně ho nezapsali v UNESCU, ale už jsem zapomněla, jak vypadají hradby a tak jsem se po komentované prohlídce kostela a oltáře, po další prohlídce, tentokrát radnice, dala na souk. prohlídku náměstí a vydala jsem se k hradbám a kolem nich.

Milé KOČKY, nepršelo, považovala jsem to za dobré znamení a fotila jsem o sto sedm. Na závěr jsem si na náměstí dala černé pivo, abych tam taky něco utratila.

Zvu vás:


fotit se nesmělo, ale bylo nám to řečeno až po mnoha snímcích...




hrneme se do radnice:






klietka hanby:
















Tam si umím představit dovču.

24 komentářů:

  1. Ráda jsem si zavzpomínala. Levoču jsme nikdy nevynechali, je to taková perla...
    Jiřinko, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stála by, Helo, za návštěvu na několik dní. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, to je další krásné město i hezké fotografie. Konečně se vám i počasí povedlo. Je tolik míst, která znám jen z mapy a z pohlednic či z reportáží a jak je tam krásně! Díky za hezkou podívanou. Přeji Ti klidný den a držím palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, zato odpoledne se nebe protrhlo a další cíle byly pod vodou...lilo jako z konve. Přeji ti hezké odpoledne a díky za vše. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. http://es-ideas.blogspot.com/
    I já jsem si zavzpomínala jako Helenka. Díky za hezké foto. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, obíhala jsem tam s fotoaparátem, jako bych to měla placené od kusu. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    …to se nedivím, po tom co jsi nám tu teď ukázala. Lákavá pozvánka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, je to pohledné město a fotogenické. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Koukám, že Levoča je jedno z nemnoha měst které má krásně zachovalé hradby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono i v tom Badejově byly hradby, jen tam zrovna pršelo a nelákalo mě to tolik po nich nebo okolo nich pobíhat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Několikrát jsem na Slovensku byla, ale v Levoči ne. Takže vzpomínat nemám na co, ale podívat se na Tvé fotky mi stálo za to. Opravdu bohatý program měl ten váš zájezd.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zajímavé k nakouknutí jsou i okolní obce a mají všechny jednu výhodu - je z nich vidět na V.Tatry. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko, moc hezké fotky.Ja byla na Slovensku jednou a to strašně dávno bylo to s putovním táborem byli jsme v Nízkých Tatrách už si z toho moc nepamatuji, ale můj muž tam byl dva roky na vojně.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, mně se na Slovensku líbilo vždy a třeba se tam zase někdy podívám, jinam....v září tam pojedeme na pár dní. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, dovolená by tam určitě byla nádherná. Spousta památek, zajímavostí a krásná příroda, chtělo by to zřejmě alespoň týden. Díky za fotky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my jsme tam byli sedm dní a jak vidíš, stihli jsme toho dost. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. V Levoči jsem byla už hodně dávno, ještě za svobodna, ale s tenkrát budoucím manželem. Je to krásné město a už tenkrát jsem cítila, že se sem musím ještě podívat. Zatím se tak nestalo. Proto děkuji za krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak neváhej a podívejte se tam zas. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko nikdy jsem tam nebyla, až s Tebou... S jakou jste jeli CK a byli jste s nima spokojené ? Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, napíšu ti to brzy, musím si to ověřit, jak jsem letos jela na víc míst s více CK, mám v tom hokej.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Lenko, organizovala to CK Redok a já jsem ten zájezd na 7 dní na východním Slovensku koupila u CK Geops, oni si zájezdy přeprodávají.Jezdívám i s CK Mayer Crocus, CK Slantour, CK Permon - u nich hlavně adventní, CK Kiwi.
      Jiřina z N.,

      Vymazat
    3. Jiřinko děkuju za informace, já jen tak ze zajímavosti...

      Vymazat
  11. Jiřinko,v Levoči jsem nebyla a líbí se mi.Za informace ohledně CK děkuji i já,protože mně to také zajímalo.Já jsem na Modravě byla sama,v Gdaňsku se synem.Ale často si říkám,že bych někam jela dál,s nějakou cestovkou,jenže i já se v tom moc nevyznám.A taky se mi moc nechce samé....Informace se tedy hodí.Stihli jste toho dost.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, příští rok budou podnikat další zájezd na Slovensko a do jiné oblasti, sleduj po Vánocích CK Redok. Jiřina z N.

      Vymazat