středa 9. srpna 2023

Skanzen a další hrad

 Naše výprava do Staré Lubovně byla sice odvážná, ale počasí jsme si zapomněli objednat pěkné a tak jsme jak ve skanzenu, tak později na nedalekém hradu zažili boží dopuštění, lilo a dokonce jednu chvíli i bouřka strašila.Nicméně jsme to statečně vydrželi a vše odchodili a kyselé obličeje jsme skrývali, aby se nám mladá průvodkyně v historickém kostýmu nedivila.

Milé KOČKY, fotky mám z toho odpoledne tmavé a jsem ráda, že to foťák a jeho pouzdro ve zdraví pod pláštěnkou přežily.


další z několika dřevěných kostelíků, kde jsme měli komentované prohlídky:
























o kousek výš a vedle:











na tomto Lubovnianskom hradě byly kdysi uschované polské korunovační klenoty...

V tento den se nám vtírala replika z filmu Na samotě u lesa pana J.Kemra - a to fest!

20 komentářů:

  1. Skanzen je moc krásný,kouzelné chaloupky a dřevěný kostelík.
    Hrad se mi také líbí.
    Jiřinko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, i přes nepříznivé počasí jsme prošli skanzen a také hrad, ale posezení v místní restauraci se neslo spíše o sušení oblečení. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Škoda, že jsme měli takové počasí... je to další místo, kde jsem se museli vždycky zastavit, skanzen je moc hezký a když zrovna nepadají trakaře, je to krásný procházka. U nás pak následovala salaš U Franka, tam dobře vařili :o)
    Jiřinko, děkuji za fotky a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ten hrad je moc pěkný a škoda, že jsme nemohli vylézt až nahoru, ale to bychom byli jako vodníci. Ve skanzenu jsem se snažila nemít na fotkách ty barevné pláštěnky.
      Jiřiána z N.

      Vymazat
  3. Zajímavý skanzen, zase docela jiné domečky, které krásné zapadají do krajiny. Malé, chudé, ale svůj účel plnily. Zajímavé vypadá i hrad. Jen to počasí s deštěm se nám táhne dál a prší a prší...hezké fotografie i když nebylo zrovna světlo na focení. Jiřinko měj moc hezky den a snad už Ti dnes bude zase lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, některé vnitřky domků jsem ani nefotila, neb tam byla tma. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Kolorit minulých časů skanzenu krásně doplňuje hrad v pozadí!
    Vydařený výlet do minulosti i s tou bouřkou:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, bouřky se bojím a tak jsem pobíhala po skanzenu jen od domku k domku...nerada bych byla škvarek. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Pěkný skanzen s hradem v pozadí. Jen škoda, že .......jak to říkal ten pan Kemr ? :-)))))
    Ale fotky máš pěkné!
    Klidný den !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dopoledne bylo tak hezky, tam se to měnilo co chvíli. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Škoda, že zrovna na tento výlet vám nevyšlo počasí. Ale nějaké to dobrodružství musí být. Tak hezké dny na příště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, říkali jsme si - nejsme z cukru, ale po několika dnech už jsme toho měli dost.
      Pláštěnky a deštníky stejně na hustý déšť nestačí.A když chceš fotit? znáš to.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, ve skanzenu by se mi určitě líbilo, škoda, že nevyšlo počasí, zážitek by byl ještě intenzivnější. Protože tam se opět určitě nepodívám, moc děkuji za fotky. Měj se hezky a užívej si teplého počasí. Prý bude 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, aby nebylo teplo a sucho až budou děti ve škole? Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko,ta vesnička je nádherná mám ráda skanzeny.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, já taky, tento byl spolu s Pribilinou a Zubercem asi třetí, který jsem kdy na Slovensku viděla.

      Vymazat
  9. Jiřinko, skanzeny navštěvuju moc ráda, tento je zase jiný než u nás. Hezké chaloupky i hrad. Ráda jsem nakoukla, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je ráda navštěvuji, Leni, tento nebyl špatný, jen pršelo a to nebylo nic pro dobré focení.A že za ním vyčuhoval hrad, bylo něco navíc.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,moc pěkný skanzen.Ráda je navštěvuji,kromě toho našeho v Rožnově,jsem jich už pár viděla,hlavně tedy u nás.Počasí vás teda zlobilo moc,ono to po pár dnech už otravuje,to věřím,zvlášť když jsi někde a chceš fotit,něco vidět a ne jen hledat,kam se schovat.Měj se hezky,opatruj se.Marťa.

    OdpovědětVymazat