středa 16. srpna 2023

Na západ

 V sobotu, 12.srpna, jsme s manželem vyjeli na výlet a kam že to bude? ptal se mne. Na západ, odvětila jsem a nebude ti svítit do očí! Zvolila jsem místo, kde jsme sice vícekrát byli, ale zachtělo se mi tam vrátit. Počasí nám přálo a řekla jsem si, že Ostrov nad Ohří nemůže zklamat.

Kdo to zná, potvrdí, že je tu hodně k vidění a mnohé památky jsou i v okolních městech, takže na celý den tu program bohatě sestavíte.

Milé KOČKY, tentokrát se omezím opravdu jen na Ostrov a to fotodokumentací:

náměstí, zámek, Palác princů a park, klášterní okrsek  (budovy v jeho areálu):






radnice:






















v Letohrádku je údajně krásná výstava porcelánu:




tyto objekty si za přijatelné vstupné můžete prohlédnout:





spravila jsem si chuť a manžel si užil volant...

Zahrady u zámku, dle publikací, které jsem si tentokrát opatřila, měly již pět podob, z toho první a druhou vám zkusím ukázat - byly obvykle zničeny povodněmi z protékající říčky Bystřice:



- bývala to veliká krása...dnešní podoba je slabý odvar.

stejné obr. nafocené jinde - ofoceno tady a lépe?



Včera večer jsem četla na internetu, že na Karlovarsku řádily bouřky, tak doufám, že neponičily Ostrov...


23 komentářů:

  1. Jiřinko,ty jsi nezmar.Já bych po takových zájezdech si dávala pauzu a ty jedeš
    pořád.V sobotu bylo horko,seděli jsme u syna na zahradě a pořád se přesouvali
    do stínů.Pořídila jsi moc krásné fotografie.Město je moc hezké a zámek vůbec.
    Koukla jsem do mapy,je to už od nás dost daleko.Chtěla bych se na tu stranu také podívat.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem měla, Jitko, naplánováno jít na dva hrady v okolí, na jednom jsme byli už jednou na podzim a bylo to krásné, ale protože bylo horko a řidiče čekala dlouhá cesta domů, odložila jsem to, když tam ty hrady vydržely tolik století, tak na nás ještě počkají. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, tady se nám moc líbilo a chceme se vrátit.
    Děkuji za fotky a přeji příjemný, odpočinkový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, pamatuji se na tvé skvělé fotky tohoto místa na tvém blogu před časem.Taky jsme tam byli vícekrát a vždy dobrý dojem. Cukrárna na náměstí hučela jako úl. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, tam je fakt krásně. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji ti moc pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, třeba tě tam syn doveze a uvidíš to také. Držím palce. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ostrov nad Ohří neznám a díky tobě jsem ho navštívila. Krásný výlet jsi naplánovala. Pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, taky tě moc zdravím a přeji hezké dny a výletování. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko milá, Ostrov, to je moje srdeční záležitost, máme tam kus rodiny 🙏 Děkuju, že jsi mne tam vzala. Je tam kde pochodit, na co se dívat, co ochutnat, kde unavené nohy natáhnout...........Byli v parku u zámku čápi?
    V Ostrově také byla bouřka, dlouhá, ale podle mých včerejších informací žádné škody nenapáchala. A výstava porcelánu za to stojí. Ještě lepší v Klášterci n.O.
    Doufám, že Ti bylo včera přijatelně a dneska je líp 🍀🍀🍀
    Opatruj se a držím pěsti. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, teď jsem přečetla Tvoji včerejší odpověď - dej tělu šanci a drž se, děvče, drž. Myslím na Tebe. Pa Eva 🙋‍♀️

      Vymazat
    2. Milá Evi, moc ti děkuji za podporu ( i já tobě držím palce ) - včera to byla anabáze a o tom jinde. Ostrov je pěkný a Klášterec i Kadaň také a to nemluvím o Lokti, Bečově, Chebu, M.L. - však už jsou na mém blogu vícekrát. Pa a opatrujte s s maminkou.
      Dnes je výrazně lépe. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Souhlasím s Tebou. Ve městě je toho spousta k vidění. Opravdu stojí za to město navštívit.
    Prima fotky!
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ono je u nás tolik pěkného a mnohdy stačí málo, aby to vše prokouklo a bylo dokonalé, čistá voda v kašně, kytky, uklizené ulice a žádné sprejování...
      Moc mě tvá návštěva jako vždy potěšila. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko, krásné fotky.V Ostrove nad Ohří jsme byli a určitě navštívíme znovu.Opatruj se.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, tak to jsem ti asi připomněla hezké chvíle. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, ty vyrážíš na výlety za každého počasí a do různých míst, většinou mně neznámých. Díky za to, poznávám prostřednictvím tvých fotek spoustu zajímavých míst. Měj se hezky a opatruj se, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na letošní rok jsem měla zaplacené ( a ještě mám ) nějaké ty zájezdy a připravila jsem asi 7 vícedenních výletů autem s manželem, na ty ještě nedošlo, neb to prokládám úplně něčím jiným, hihi. Je to chaos. Ale organizovaný.
      Kdyby mi to nekazily ty dny s Vetřelcem na Karláku, bylo by asi výletíků více?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, prošla jsem si fotografie ještě jednou ve velkém formátu na počítači a je tam opravdu krásně. Líbí se mi zámek. Kdysi dávno jsme tudy projížděli vlakem, ale to je dávná historie. Škoda, že od nás jsou spojení vlakem čím dál tím složitější. Ještě před pár lety to bylo super, kdy vlaky na sebe navazovaly. Teď je to hrůza.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to máš pravdu, kdysi se dalo z Bnš do Českých Budějovic jet s jedním přestupem v Plzni a zkus to teď.
      Jinak jsem slíbila kamarádce, že až nebude vedro, zajedu s ní vlakem do Kadaně, ještě tam nebyla a já mockrát, tak asi mi nic jiného nezbyde. Manžel odmítl jet tam autem, protože jsme tam byli tolikrát.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, to je nádhery! Díky cestovatelko. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc tě zdravím a pozdravy i p.Pavlovi a Kočičce.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Velmi krásný výlet. Město na tvých fotkách vypadá lákavě. Děkuji za představení. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji ti. Však já k tobě také chodím pro potěšení ...Jiřina z N.

      Vymazat