pátek 18. srpna 2023

Zastesklo se mi

 V poslední době jsem dávala na blog samé aktuality a najednou se mi zastesklo po jedné dovolené: 

už je to dávno, kdy jsem přemluvila dceru a její rodinu na společnou dovolenou, vnučky byly poměrně malé a naši mladí souhlasili: pronajali jsme si v Jeseníku, ( kde jsme s manželem byli několikrát už předtím  a měli jsme výhodu znalosti okolí ) - chatu na Bobrovníku. Společně jsme ráno snídali a večer večeřeli a přes den jsme se občas někam vypravili spolu, jako třeba na Praděd, nebo do Lázní Jeseník a do tvrze v Jeseníku,  na Rejvíz a pod. a jindy oni jeli třeba do Aquaparku a my s manželem jinam. Tak se stalo, že jsme s mužem jeli na hrad Sovinec, na Rešovské vodopády a do Šternberka sami. Mladí se ráchali na koupališti.

Milé KOČKY,  ten hrad je důvod, proč o tom dnes píšu: udělám mu reklamu a třeba si ho někdo ještě během prázdnin naordinuje?

Sovinec:













Šternberk:




Rešovské vodopády:










vaše:


dnes ale vypadám jinak, je to dost let!


18 komentářů:

  1. Krásné fotografie Jiřinko z míst kde jsem nebyla a asi ani nebudu. Také jsem měla ráda ty rodinné dovolené, ale letos to nějak nevychází. Navíc manžel už nechce nikde moc jezdit nechce, protože se na to zdravotně necítí a synové mají svoje zájmy a rodiny. A jet někam sama už si také netroufám, hlavně po poslední zkušenosti z vlaku bych se dost bála. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, já si denně uvědomuji, jak se vše mění a že my starší už nemáme z mnoha důvodů ty možnosti, ale i tak to stojí za to, ne?Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,také ráda vzpomínám na dovolenou v Jeseníkách.Rešovské vodopády
    byly dost náročné i další trasy,byli jsme tam taky asi před 10 lety,kdy nám to ještě
    šlapalo.Teď už většinou jenom objíždíme památky,nachodili jsme se dost.
    Fotografie jsou nádherné.Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, už bych na Praděd nevyběhla, ale ještě bych se tam asi vybelhala...pěkný den...Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko,v Jeseníkách jseme ještě nebyli určitě hezká inspirace.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Mohu potvrdit, že všude tam je krásně člověk rád vzpomíná. Rešovské vodopády jsem ale navštívila tak dávno, že si je už nevybavuji, to bylo ještě s rodiči a s fotkami se šetřilo. Na hrad Sovinec nemáme od nás spojení a tak jsem k výletu na hrad také přemluvila dceru. Je to krásný hrad se zajímavou historií. Ve Šternberku mne kromě hradů zaujalo muzeum času. Precizně zpracovaná
    expozice v několika patrech. Pořídila jsi krásně fotky z výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, mne tam poslali do lázní, kvetly lípy a já se tam zaháčkovala, hned jsme tam jeli na dovolenou a od té doby několikrát, jak se nám tam líbilo.Nu a pak s rodinou dcery a to nemělo chybu, taky počasí jsme měli pěkné.
      Užij si dnešní den. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásné vzpomínkové fotky z parádní dovolené. Muselo tam být fakt nádherně. My jsme kdysi byli s manželem na dovolené v Beskydech a navštívili jsme město Jeseník, všude tam bylo moc hezky, klidně bych si to zopakovala 😀😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, super, Beskydy jsme navštívili také, ale méně než Jeseníky, to jsme jezdili do Příbora ke známým a ti nás vzali třeba na Lysou Horu. Taky pobyt ve Velkých Karlovicích se nám líbil. A na Radhošti a podobně.
      Hezký víkend. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, hrady pěkné, ale nejvíc jsi mi udělala radost s tím osvěžujícím vodopádem .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, tam jsem měla ,,zážitek,, - přišel ke mně jeden muž, asi 35 let, takže proti mně zajíc a požádal mě, abych ho nafotila s vodopádíkem - měl stejný foťák jako já a tak jsem ho párkrát cvakla a hned jsem měla dobrý skutek. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jirinko,pro mě známá místa, je tam všude moc hezky. Hrad Sovinec doporučuji a k tomu přibrat Pradědovi galerii - řezbář
    Přeji pohodové dny,být se vzpomínkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mám na Jeseníky ( na všechny naše pobyty tam ) ty nejlepší vzpomínky.
      A v lázních Jeseník byli moc hodní lidé, jak personál, tak pacoši. Já taky!!!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala. Jeseníky moc prozkoumané nemáme, ale ono na to taky dojde.
    Děkuji za fotky a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tak to snadno napravíte, máte to blíž, než já a babí léto tam je parádní. Vyzkoušejte. Odměň manžela? Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Fredy Kruger

    " V tomhle horku jít k Jeseníkům ?
    věřte, že smrt jsem měl na jazyku !
    Člověk v tom vedru, být zavodněn musí ....
    vypil jsem piv ( tak... 32 kusy ),
    pak lahvinku rumu jsem ,,udělal",

    ..... až jsem se z toho podělal !
    Mělo to vůbec cenu ?"

    ( toť dilema pro Šoussta Wenu ! )
    "Bolí mne břicho !!" ( muž zuby ceně )

    " Podruhé musíš jít za jeseně !!
    až bude chladnější počasí !!!"

    .... děd plešatý radí mu, bezvlasý.....



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělý, ale po tomto počtu piv a rumu by se jeden musel poohlédnout po nejbližší pohřební službě!
      Bohužel to neumím napsat ve verších, abych ti to oplatila. Jiřina z N.

      Vymazat