úterý 5. září 2023

Dvě mouchy jednou ranou

 Tak nějak by se dala nazvat bláznivá akce v pátek, kdy jsem poté, co jsem úspěšně navštívila Prašnou bránu, došla ještě k Jindřišské věži a využila výtah a dopřála jsem si ( zde po několikáté ) výhledy i z této památky. Jindřišská věž na dohled od Prašné brány mi nebyla neznámá, kdysi jsme s manželem vylezli nejen v Praze na kdejakou věž...a tak se omezím na pár snímků, které jsem tu tentokrát pořídila:

Milé KOČKY: Z výšky je vše tak jiné, viďte?














Těch jeřábů po Praze nyní je! Jitka fotí u Turnova takové, co brzy odletí a já ty, které přes zimu zůstanou...










Malé zastavení u Jeruzalémské synagogy:






Už sundali lešení a je krom sobot a svátků opět přístupná. Uvnitř je překrásná, mohu vřele doporučit.A bývají tam zajímavé výstavy...

26 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Marti, už to není co bývalo, ale ještě to ujde.
      Po operaci jsem řekla kamarádce, že už budu muset chodit pomalu a ona na to: konečně ti budu stačit. Zasmály jsme se obě. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,ty jsi nezmar.Výhledy jsou nádherné a synagoga překrásná.V neděli jsem také
    jednu menší obdivovala.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, synagogy a židovské hřbitovy navštěvuji hodně let, ale na blog moc nedávám. I tak jsou zdevastované dost. Naštěstí se už leckde opravují. Měj se prima. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, často říkám, a i sobě, že je potřeba nadhled, ty si to vzala doslova a moc krásně!
    Na synagogu mám krásné vzpomínky, ráda bych si tu návštěvu zopakovala...
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, nejen tato je nádherná, byly jsme s kamarádkou na Starém Městě na komentované prohlídce více památek a stálo to za to.
      Helenko, hezký den. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. http://es-ideas.blogspot.com/
    Tak to ses toulala kousek od nás )))) Praha je krásná. Z věží i ze země))))
    Měj se cestovatelko !!!
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bohužel tam častěji jezdím za doktory, než za památkami hihi.
      Ale nestěžuji si, Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko,tak tohle se povedlo moc krásné fotky jsem moc ráda, že jsem našla tvůj blog tady je tolik krásných a zajímavých míst.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, škoda, že mi z prvních dvou, sem přestěhovaných blogů, smázli fotky. V dubnu bych měla mít 10 let blogování, letí to. Jsem ráda, že se mé neumělé příspěvky líbí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Já to stále říkám, není nad to, mít nadhled a k tomu i dobrý výhled!😁

    OdpovědětVymazat
  7. Ty mne prostě, Jiřinko, bavíš !!! Takové pohledy a výhledy !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, ač odkojená Vltavou nebyla jsem ani na jedné věži. Budu to muset napravit. Měj se hezky, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my jsme jich časem navštívili hodně, ale poslední dobou mě napadlo se opět na ně vyškrábat a manžel stávkuje a nikdo se mnou nechce, tak soukromničím. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko máš můj obdiv, co všechno stihneš ! Krásné výhledy. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tebe, Lenko, hlavně tvé počiny, taktéž obdivuji.Držím palce, aby se tvé starosti obrátily v radosti. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Kaleidoskop podle Hanky:
    Ráda jsem se podívala, ale ... Měli jsme jet do Prahy na pobyt, také jsem mj. měla v plánu právě tu Jindřišskou věž i tuto synagogu. Všechno je jinak, příteli nečekaně zemřel bratr, tak jsme to zrušili a nebyla by ani nálada někam jet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, smutek pomine a na výlet se vypravíš. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Nahoru pod zvony rád chodívám na různé kulturní akce - koncerty, autogramiády a podobně. Ale výhledy odtud nikdy nevynechám :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, to asi myslíš do Jindřišské věže? Já jsem tam před lety vzala vnučky na výstavu Třešťského betlému. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Tu Prašnou bránu mám ještě s Malostranskou a Novomlýnskou ještě v pácu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to tě chápu, je to moc hezké rozhlížet se z výšky a nejen po Praze... já osobně - pokud to zvládnu, bych taky znova chtěla na některé věže, kde jsme kdysi byli, ale manžel už nepůjde, tak to odnesou asi vnučky, nebo půjdu sama. Kamarádky ,,bolí,, kolena. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko,tak už minule jsem ti psala,že díky tobě mám další tip až pojedu do Prahy.Je to Prašná brána a ejhle další místo,kam se podívám.Paráda! Moc krásné fotky jsi sem dala,Praha prostě nikdy nezklame,je krásná vždy a všude.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, kdysi mě manžel ( zná Prahu dokonale ) bral do hl.města a já měla knedlík v krku a dnes se tam vyznám lépe než on, hlavně on tam nechce ani páchnout, především ne autem. Já jsem tam dojížděla do práce dost roků a taky v poslední době za lékaři a na výlety. Už mi nedělá problém ani jet tam sama.
      Jiřina z N.

      Vymazat