neděle 10. září 2023

Extra příspěvek

 Jak jsem slíbila, milé KOČKY, tak jsem udělala - o poslední návštěvě tuto středu v Manětíně podám tady a teď podrobnější fotobefel.

Nejprve jsem si nechala zastavit u kostela a hřbitova, kde se nachází i několik různých soch. Poté jsme se přesunuli blíže k zámku, zaparkovali,  prošli jsme se parkem, zámeckou zahradou a také náměstí plné soch před samotným zámkem jsem si v tom pěkném počasí pořádně užila. Už cesta od hřbitova napříč městem je lemovaná sochami...

Moc ráda vás nyní provedu a nebudu rušit povídáním:





o kostele: 
Barokní hřbitovní kostel byl postaven na konci 17. století podle návrhu Jeana Baptisty Matheye na místě původního gotického kostela. Kostel od roku 1945 chátrá, většina cenného zařízení (např. lunety P. Brandla) byla odvezena.
















































a malinko minulosti - pro výstrahu!:



K městečku Manětínu, k zámku, k portrétům služebnictva a k asi třiceti sochám rozesetým po městečku si zájemci jistě najdou cestu na internetu, abych to tu a mnohé další zajímavosti nemusela sáhodlouze popisovat.Koneckonců - až se sem jednou samy, milé blogerky, na výlet vydáte, jistě vám průvodce na zámku vše poví a připravili byste se u mne o překvapení!
A to nemluvím o mnoha fontánách, kašnách a dalších povšimnutí hodných věcech.
Za nás dva: rádi se sem, do tohoto kraje, vracíme.


26 komentářů:

  1. Jiřinko, Manětín mi vyšel až na podruhé, rekonstrukce byla v plném proudu. Ale i tak, nadšení veliké…
    Přeji hezkou neděli. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc mě mrzí, že ten kraj je v tak špatném stavu i teď, ale lepší se to, to ano.
      Za ty roky, co tam jezdíme se hodně zlepšilo. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko milá, těšila jsem se a stálo to za to! Je mi líto hřbitovního kostela, mnohem víc zchátralý než jsme ho viděli my. A musel být nádherný!
    Krásné fotky z města i exteriéru zámku a zahrad........Kdo umí, ten umí. A Ty umíš!
    Interiér zámku stojí také za to! Nebudu prozrazovat...............
    Držíme si palce na příští týden. Pa Eva a prima neděli přeju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, také krásný barokní kostel v Chyši je v podobném stavu a jejich tam v oblasti spousta a nejen kostelů. Snad se najdou peníze a lidi a bude lépe.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. To je nádherné místo a co je toho tam k vidění.A to modro nad vším.
    Ještě večer jsem prohlédla pár fotek z našeho výletu a nad tou modrou žasla.
    Bohužel sluneční svit byl tak ostrý,že všechny fotky nejsou tak,jak bych chtěla.
    Jiřinko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ono je u nás v republice toho tolik, že jeden nestíhá, však to znáš.
      Ale i tak stojí za to občas někam vyrazit a podívat se. Mám to ráda. S focením si hlavu nelámu, někdy si ,,jen pamatuji,,...Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, připomněla jsi mi krásný výlet z loňských prázdnin před prohlídkou byl čas a tak jsme seděli v parku a kochali .Jeste jsme tam navštívili muzeum starých časů provedla nás paní, která ho měla v rodinném domku na náměstí bylo to moc hezké a zajímavé.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, to muselo být hezké, mám ráda taková malá muzeíčka, kde lidi soustředí památky po babičkách a je to dojemné. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Nádherné místo. Škoda, že je tak daleko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ty vzdálenosti mě také někdy omezují, především jih a sever Moravy.
      Měj se hezky a totéž přeji všem, kdo sem najdou cestu. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné místo. Škoda, že hřbitovní kostel je v takovém stavu.
    Hezkou neděli, Jiřinko !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, také ti přeji krásnou neděli - včera jsem na tebe intenzivně myslela a brzy se dovíš, proč. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc pěkné místo. Jen přemýšlím, jestli spíš než fotobefel to není fotobericht. To jen aby kočky nestály zbytečně v haptáku :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře, směju se tady a čekala jsem, kdo a jak na to slovo bude reagovat!!! hihi.
      Ty nezklameš. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Pohodové místo a krásné fotky.
    Děkuji a přeji poklidnou neděli.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, manžel mi občas vyčítá, že navštěvujeme ,, bouračky,, - ale já v tom vidím už opravené místo.Prostě vodnář!
      Měj se hezky a zase tady či u tebe na blogu na viděnou. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko to je moc hezké město a zámek opravdu rozsáhlý. Toto místo znám jen z různých reportáží buď v" Toulavce" nebo občas dávají takové pořady na kanálu Prima ZOOM. Děkuji za hezké přiblížení těchto míst a zajímavou reportáž. Moc hezkou neděli Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, maličko to opravím: zámek a jeho zahrady už jsou docela opravené a pokud by se podařilo opravit domy ve městě a ten hřbitovní krásný kostel, nemluvě o sochách, tak by to byla opravdová turistická perla, ale k tomu má ještě daleko.Stejně tak na tom jsou další památky v tom kraji. Ale, co není, jednou může být. Peníze by měli lidí dávat na takové projekty a ne na válku, a to kdekoliv. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Lezarts
    Také se mi tam moc líbilo. Jen nás tam zachytila strašná průtrž mračen :-(

    OdpovědětVymazat
  11. Jiřinko,prima fotobefel 🥰. Daleko, daleko jsou ta krásná místa, aspoň takto jsem se prošla 👍

    OdpovědětVymazat
  12. Neznámá místa, děkuji za kuk a jsou to krásné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, tak ses podívala a nemusela z domu. Zdravím a mávám. Jiřina z N.

      Vymazat