neděle 24. září 2023

O kousek dál

Ze Svitav jsme popojeli a já jsem si usmyslela, že se po letech podívám do Litovle, sice jsem nestíhala celé město, ale... Litovel, jak známo, leží na řece Moravě a je určitě hodna návštěvy.

Kdo by jezdil do Benátek, když máme Litovel?

Trocha toho zeměpisu neškodí, milé KOČKY:














dočteme se: Litovel je město v Olomouckém kraji, 18 km severozápadně od Olomouce na řece Moravě, jejíchž šest ramen dodává Litovli specifický ráz. Městu se proto také přezdívá Hanácké Benátky. Jedno z ramen Moravy, Nečíz, protéká přímo pod radniční věží a pod celým náměstím.

a jedeme dál....tady už uhneme na sever...

19 komentářů:

  1. Nevím,proč se mi v hlavě usadilo Litovel pivo.Asi z nějaké reklamy,na které skoro
    nekoukám a hlavně pivo vůbec nepiju.Tak si to snad vymažu tím,že je Litovel
    moc pěkné městečko.
    Jiřinko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, to máš jako Honzík, co k nám chodívá, ten zná reklamy a umí je zazpívat, jak televizní, tak z rádia. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, tak tady jsem byla jen pracovně, někdy si musím užít ty Benátky :o)
    Děkuji za fotky a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ono se obvykle jede okolo a není čas na procházku.Někdy je potřeba to změnit.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Že se městu říká Hanácké Benátky to jsem věděla a podle Tvých fotek teď vidím, že je to pěkné město.
    Hezkou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mají tam toho víc, ale na to jsem tentokrát neměla zas tolik času. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, moc hezké město určitě stojí za to ho navštívit

    OdpovědětVymazat
  5. Zapomněla jsem se podepsat Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, zdravím tě, pokud ho máš na trase cestou někam, stojí za prohlídku. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To jsem se moc ráda podívala. Neznám Litovel.
    Měj se moc hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, teď jsi nakoukla a už ji trochu znáš.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Nádherné snímky Jiřinko a pěkný výlet ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, to jsou ty moje zdržovačky během cesty někam dál, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts
    Pouze jim tam chybí gondoly, Jinak hezké město!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, velká chyba! napíšeme na tamní úřad! Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Toto zajímavé město znám jen z fotografií a vyprávění našich mladých, kteří tam loni trávili dovolenou a moc se jim tam líbilo. Moc hezké město to to je. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, na Moravě je ještě tolik měst, která bych ráda navštívila, buď jsem je neviděla vůbec nebo dávno tomu...třeba se zadaří?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Beru jako pozvánku. Ještě jsem nebyla ani v Benákách ani v těch italských ani v těch nad Jizerou, tak bych mohla alespoň Litovel. Někdy. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já se zase těším, že si udělám kolečko kolem Příbora a N.Jičína a Štramberka, kde jsme dlouho nebyli. Už to mám v úmyslu dva roky a pořád mi něco kazí plány.
      Jiřina z N.

      Vymazat